Hvis jeg ikke skal være lærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2023

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Det kunne måske hjælpe dig på vej, hvis du lavede em liste med hvad er det ved lærerjobbet du allerede føler dig udbrændt over, og hvilke af de grunde til du valgte at blive lærer ønsker du stadig at holde fast ved i dit kommende arbejdsliv.

men vil tilslutte mig at der inden for alle brancher er gode og dårlige arbejdspladser, og især vikarer er nogle steder ret dårligt behandlet og bliver ikke en del af fællesskaberne. 

men prøv at overveje hvad det er du ikke ønsker, og hvilke aspekter du stadig vil. 

Jeg har heldigvis i den grad været en del af fællesskabet og haft dejlige kollegaer. Det er de overordnede rammer, jeg ikke trives i.

Din idé med en liste er virkelig god. Det vil jeg gøre. Så kan det måske åbne muligheder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2023

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg er selv uddannet lærer, og har efterfølgende valgt at læse en kandidat i didaktik på DPU. Der findes flere forskellige pædagogiske kandidater, der kan åbne op for mange forskellige døre (herunder forskning, forskelligt konsulentarbejde samt udvikling af læremidler).  

Anmeld Citér

16. april 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Til sommer bliver jeg færdig med læreruddannelsen. Jeg har klaret det godt og arbejdet sideløbende på en folkeskole. Men jeg har ikke lyst til at være lærer mere, slet ikke på en folkeskole.

Hvad skal jeg så? Jeg søger arbejde på andre skoletyper, men jeg ved ikke helt, hvad jeg ellers kan bruge min uddannelse til.

Jeg har fået arbejde på en privatskole efter 12 år i en folkeskole. Bedste beslutning nogensinde!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.