Hvis du ikke skal være lærer, så skal du selvfølgelig ikke være lærer, men jeg har alligevel lige lyst til at komme med en kommentar.
Jeg har været lærer i en del år efterhånden og har arbejdet flere forskellige steder, og der er meget stor forskel på, hvordan det er at være lærer de forskellige steder. Lige nu arbejder jeg på en rigtig velfungerende folkeskole, og jeg er virkelig glad for mit arbejde.
Tidligere har jeg været på en skole, hvor det var helt ad helvede til, og en skole, hvor det var sådan midt imellem.
Jeg ved ikke, hvor mange steder, du har været vikar på og været i praktik - men jeg vil bare sige, at et lærerjob ikke bare er et lærerjob - heller ikke selv om man står med mange af de samme opgaver.
Jeg synes også, at der var stor forskel på at arbejde som vikar på en skole, og så få en fast lærerstilling. Men ved selvfølgelig ikke, om du har været i fast vikariat eller mere løst under din uddannelse.
Jeg skriver også lidt det her, fordi jeg har brug for at sige, at folkeskolen ofte er bedre end sit rygte - både som arbejdsplads og som skole. Og det er synd, hvis du nu har været uheldig med vikariater og praktikker og måske fuldstændig afskriver folkeskolen på et forkert grundlag.
Og igen: Jeg kender ikke dit grundlag, så måske kan du ikke bruge det her til noget som helst - syntes dog alligevel det var relevant i debatten. Held og lykke fremover
Anmeld
Citér