Er det normalt eller mig der er sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2023

Hjemmegaaende

Altså vi har generelt ikke ret mange regler herhjemme - man må sidde på armlæn og borde hvis man vil - til gengæld vil jeg ikke høre på grimt sprog og banderi mm. Men der siger jeg bare : sådan snakker vi ikke herhjemme - og det retter de sig altid efter. Mine egne børn er mega høflige ude ved andre - og hørte jeg de opførte sig som herhjemme ville jeg blive både flov og sur ����

Jeg ville også synes det var grænseoverskridende de gik i køleskabet hvis ikle de havde været her flere gange før z

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2023

Soonmom

Vi har oplevet noget tilsvarende med et barn der sad på armlænene af sofaen og jeg fortalt at det måtte han ikke herhjemme. Der er desværre nogle børn der ikke helt ved hvordan man er gæst i andres hjem, men så må i bare blive ved med at påtale hvordan i vil have at de opfører sig i jeres hjem. Ligesom i jo også gør med jeres egne børn. 

Jeg synes der er meget forskel på at sidde på armlænet af en sofa, det tror jeg alle mine kunne finde på, men de kunne ikke finde på at gå i andres skabe og køleskabe, det er lidt afvigende adfærd synes jeg. Men der er jo ikke andet at gøre en at afvise og sige nej.

Hvor gammelt er barnet ?

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg synes der er meget forskel på at sidde på armlænet af en sofa, det tror jeg alle mine kunne finde på, men de kunne ikke finde på at gå i andres skabe og køleskabe, det er lidt afvigende adfærd synes jeg. Men der er jo ikke andet at gøre en at afvise og sige nej.

Hvor gammelt er barnet ?

Er det mig du spørger hvor gammelt barnet er eller er det personen du citere ?

Anmeld Citér

13. april 2023

Soonmom

Anonym skriver:

Er det mig du spørger hvor gammelt barnet er eller er det personen du citere ?

Dig selvfølgelig, går ikke ud fra den citerede bruger ved det

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Dig selvfølgelig, går ikke ud fra den citerede bruger ved det

Tænkte mere at du jo kunne spørger til barnet med armlænet som den du regerede talte om  

Men han er 9 år

Anmeld Citér

13. april 2023

Soonmom

Anonym skriver:

Tænkte mere at du jo kunne spørger til barnet med armlænet som den du regerede talte om  

Men han er 9 år

Ok, ja så tænker jeg da at han bør være stor nok til at have lært ikke at gå i skabe og køleskabe, men igen ville jeg bare sige nej og ikke gøre mere ud af det 

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ok, ja så tænker jeg da at han bør være stor nok til at have lært ikke at gå i skabe og køleskabe, men igen ville jeg bare sige nej og ikke gøre mere ud af det 

Jeg sagde også bare nej på en pæn måde. Altså uden at skælde ud eller noget som helst. Bare at det gør vi ikke herhjemme så han skulle være sød at lade være at gå i mine skabe og køleskab. 

tænker også i den alder at man burde vide det. Men hvis det er normen hjemme hos ham er det måske helt normalt for ham. 

Anmeld Citér

13. april 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tja, så kan det jo også være et barn med reelle socialkognitive vanskeligheder, som ar samme årsag reelt ikke forstår, hvorfor man ikke kan gøre sådan, uagtet at forældrene hjælper og guider hjemmefra. 

Ja der kan være alverdens baggrund og scenarier som kunne listes op. Men nu antager jeg at vi taler om helt “almindelige” alderssvarende børn. andet er ikke angivet. 

i øvrigt skriver jeg intet om forældrenes rolle hjemmefra og hvad de gør/ikke gør.. med guidning mener jeg sådan set at TS der har haft barnet på besøg, må guide barnet til at færdes i deres hjem. 

Anmeld Citér

14. april 2023

Pb18

Anonym skriver:

Men han er 9 år

Så ville jeg være meget overrasket - også med det med maden og hvad han hellere vil have. De børn vi har på legeaftale er 4 så hos dem er jeg ikke lige så overrasket

Anmeld Citér

14. april 2023

Anonym

Soonmom skriver:

Hvor gammelt er barnet ?

nu var det jo bare et enkelt eksemplar en bekræftigelse i, at der er regler i forskellige hjem og de regler skal gæster jo følge. Jeg synes personligt det er mega uhøfligt at sidde på armlæn og det må jeg så fortælle mine børns gæster. Jeg har kun oplevet det en enkelt gang med et barn. 
og hvis du endelig vil vide alderen, hvis det er vigtigt for dig så var han 6 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.