Er det normalt eller mig der er sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.127 visninger
21 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2023

Anonym trådstarter

Nu har jeg gået og tænkt lidt over det, men nu vil jeg gerne lige høre jeres meninger og erfaringer. For kan da godt være det bare er mig der er sippet  

men min søn havde en legeaftale med hjemle den anden dag som skulle spise med. Helt fint. Det første legekammeraten spørger om da jeg henter dem er hvad vi skal have at spise. Det fortæller jeg så da han siger at det vil han ikke have. Han vil hellere have pizza. Det siger jeg så nej til for nu har jeg handlet ind til det andet. Nå det er så hvad det er. 

hjemme hos os drikker vi mælk eller vand til maden. Men kammeraten her går så selv ud i køleskabet og begynder at tage saftevand ud. Det beder jeg ham om at stoppe med da det ikke er noget vi gør herhjemme. 

udover det gik han i skabene i køkkenet og tog slik osv uden at spørger. Jeg stoppede ham dog hver gang. 

men er det virkelig normal opførsel at man bare forlanger og selv tager når man er på besøg hos vennerne ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Nu har jeg gået og tænkt lidt over det, men nu vil jeg gerne lige høre jeres meninger og erfaringer. For kan da godt være det bare er mig der er sippet  

men min søn havde en legeaftale med hjemle den anden dag som skulle spise med. Helt fint. Det første legekammeraten spørger om da jeg henter dem er hvad vi skal have at spise. Det fortæller jeg så da han siger at det vil han ikke have. Han vil hellere have pizza. Det siger jeg så nej til for nu har jeg handlet ind til det andet. Nå det er så hvad det er. 

hjemme hos os drikker vi mælk eller vand til maden. Men kammeraten her går så selv ud i køleskabet og begynder at tage saftevand ud. Det beder jeg ham om at stoppe med da det ikke er noget vi gør herhjemme. 

udover det gik han i skabene i køkkenet og tog slik osv uden at spørger. Jeg stoppede ham dog hver gang. 

men er det virkelig normal opførsel at man bare forlanger og selv tager når man er på besøg hos vennerne ?

Vi har oplevet noget tilsvarende med et barn der sad på armlænene af sofaen og jeg fortalt at det måtte han ikke herhjemme. Der er desværre nogle børn der ikke helt ved hvordan man er gæst i andres hjem, men så må i bare blive ved med at påtale hvordan i vil have at de opfører sig i jeres hjem. Ligesom i jo også gør med jeres egne børn. 

Anmeld Citér

13. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tænker han har gjort som derhjemme. Eller at de steder han plejer at besøge, er ok med det. 

Om det er normalt, pas. Men ja han skal jo lære spillereglerne hos jer

Anmeld Citér

13. april 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej det er ikke forventeligt men der findes børn der ikke helt har lært det der med sociale spilleregler ude vs hjemme så må man jo guide dem. Selvom det kan virke grænseoverskridende. 

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym trådstarter

Er glad for at høre at det ikke bare er mig der er sippet  

Jeg siger selvfølgelig også fra på en pæn måde. Skælder ikke ud eller noget som helst. Fortæller bare at sådan gør vi ikke herhjemme.  

blev bare i tvivl fordi moderen til kammeraten dårligt kunne hilse på mig da jeg mødte hende er par dage efter. 

Anmeld Citér

13. april 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Jeg ved ikke, hvad der er normalt. Men jeg vil i hvert fald ikke opdrage mit barn til at opføre sig sådan. Er man i andres hjem er det med respekt. Så synes du gør det helt rette

Anmeld Citér

13. april 2023

Pb18

Jeg synes at det med at gå i køleskabet er grænseoverskridende. At legekammeraten beder om anden aftensmad ville jeg nok bare slå hen, det gør min datter også indimellem, men det ændrer ikke på menuen. 

Selv vælger jeg tit at lave tortillas eller andet, som man selv kan sammensætte når der er legeaftale. Så kan børnene tage det på som de kan lide og det er dejlig nemt. 

Men det lyder som et barn, som ikke er vant til at komme ud, så jeg synes at du håndterede det fint og forhåbentlig har barnet lært lidt til en anden gang. Hvis moren virker sur, så ville jeg bare ignorere det og måske bare sige at det var hyggeligt at have barnet på besøg, men ikke gøre mere ved det.

Mine forældres naboer et barn, som også går i skabene, når naboerne er på besøg og forældrene støtter ikke op om mine forældres nej, selvom de er der og hører det. Så mine forældre har måttet omrokere i skabet, så han ikke tømmer det for slik og rosiner. 

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg synes at det med at gå i køleskabet er grænseoverskridende. At legekammeraten beder om anden aftensmad ville jeg nok bare slå hen, det gør min datter også indimellem, men det ændrer ikke på menuen. 

Selv vælger jeg tit at lave tortillas eller andet, som man selv kan sammensætte når der er legeaftale. Så kan børnene tage det på som de kan lide og det er dejlig nemt. 

Men det lyder som et barn, som ikke er vant til at komme ud, så jeg synes at du håndterede det fint og forhåbentlig har barnet lært lidt til en anden gang. Hvis moren virker sur, så ville jeg bare ignorere det og måske bare sige at det var hyggeligt at have barnet på besøg, men ikke gøre mere ved det.

Mine forældres naboer et barn, som også går i skabene, når naboerne er på besøg og forældrene støtter ikke op om mine forældres nej, selvom de er der og hører det. Så mine forældre har måttet omrokere i skabet, så han ikke tømmer det for slik og rosiner. 

Jeg slog det også bare hen. Det var mere det der “det vil jeg ikke have. Jeg vil have pizza” jeg synes var lidt underligt. Men menuen blev der ikke ændret på  

Men tak, er glad for at høre jeg håndterede det rigtigt. For var da godt nok i tvivl efter moderen dårligt kunne hilse på mig. Jeg hilste bare pænt også vendte hun ryggen til mig også gik jeg ellers bare. 

ved jo egentlig heller ikke selv hvordan min søn er når han er ude. Men herhjemme har han da ihverfald lært at man ikke bare tager, men man spørger pænt om lov først. Så håber da han gør det samme ude. 

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym

Nogle børn søger at finde grænserne i jeres hjem. 

Det ikke alle børn der har den tilbage holdene og afventer.

Vi har haft unger hvor de har sagt hvorfor plager du ikke din mor 

Og det ved de efter et par gange her at vi er tydelige og der er. Grænser for indtag af div i hverdagen. 

De samme unger slapper faktisk mere af efter at have lært "vores" hjem og kende og det der er uopdragende unger var faktisk lidt usikkerhed.

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym

Mor11 skriver:

Nej det er ikke forventeligt men der findes børn der ikke helt har lært det der med sociale spilleregler ude vs hjemme så må man jo guide dem. Selvom det kan virke grænseoverskridende. 

Tja, så kan det jo også være et barn med reelle socialkognitive vanskeligheder, som ar samme årsag reelt ikke forstår, hvorfor man ikke kan gøre sådan, uagtet at forældrene hjælper og guider hjemmefra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.