Hvordan takler jeg den her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.215 visninger
14 svar
21 synes godt om
31. marts 2023

Anonym trådstarter

Min eks afleverede vores barn her til aften, og fortalte at det er vores rengøringsweekend næste gang jeg har samvær og han forventer at jeg gør rent. Jeg stillede spørgsmålstegn ved det da jeg ellers har været i kontakt med rengøringsudvalget og spurgt dem om vores barns rengøring kunne ligge i lige uger da jeg jeg kun har mit barn hveranden weekend i ulige weekender. Min eks' svar var at det følger med når vores barn er på den skole - en skole jeg ikke har været med til at bestemme.

Jeg føler ikke at mit samvær burde gå på rengøring, og har fysisk problemer med at holde mit eget hjem pga. skævt bækken. Min eks tror dog ikke på mine bækkenproblemer, og mener at det er fordi jeg er doven.

Hvordan løser jeg det så det ikke går ud over mit barn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Måske et mega dumt spørgsmål, men hvor er det du ska gøre rent?? Er det hjemme hos din ex? Vh Stine 

Anmeld Citér

31. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er enig i at det er sådan noget der følger med når man har børn på en skole hvor der er den slags pligter. Ligeså julearrangementer på en lørdag osv. om du var enig i skolevalget er underordnet - hele humlen handler også om et ejerskab og en fællesskabsfølelse for dit/jeres barn. Alle andre børn har også dage de skal noget - så det har jeg også. Det handler ikke om dig, men barnet og den skolekultur barnet nu engang er i.. det skal man støtte op om, uanset om man helst havde valgt anderledes. 

når det så er sagt. Hvis du ikke kan fysisk - kan du så evt trække på noget hjælp? En veninde, mor, søster der kan tage med? Eller simpelthen meddele skolen hvad din situation er. Tænker ikke de kan tvinge dig til at gøre rent. Men det er da træls at det ikke bliver gjort. 

Anmeld Citér

31. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
StineW79 skriver:

Måske et mega dumt spørgsmål, men hvor er det du ska gøre rent?? Er det hjemme hos din ex? Vh Stine 

Nogen private skoler har rengørings turnus i klasserne  

Anmeld Citér

31. marts 2023

Soonmom

StineW79 skriver:

Umiddelbart lyder det som om det er på en skole

Ts: Hvor omfattende er det da? De fleste steder plejer det virkelig at være småtterier, da de færreste lige kan sætte en hel weekend af til at gøre rent 

Anmeld Citér

31. marts 2023

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ah, det kan jeg godt se at jeg glemte.

Det er på skolen. I de lokaler årgangen bruger.

Anmeld Citér

31. marts 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Umiddelbart lyder det som om det er på en skole

Ts: Hvor omfattende er det da? De fleste steder plejer det virkelig at være småtterier, da de færreste lige kan sætte en hel weekend af til at gøre rent 

Det er klasselokalet, toilettet og gangen.

Anmeld Citér

31. marts 2023

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vi har også rengøring på vores yngstes skole. Det plejer altså at være mega hyggeligt. Børnene er også med og der er noget socialt i det med de andre forældre. Nogle gange har vi spist sammen.

Jeg forstår følelsen, men jeg tænker ikke det er noget der går voldsomt ud over samværet. Og så plejer det at være lettere rengøring. 

Og måske er det også lidt værdifuldt for jeres barn at du er en del af skolen? Også selvom det ikke er dit valg. 

Anmeld Citér

31. marts 2023

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Vi har også rengøring på vores yngstes skole. Det plejer altså at være mega hyggeligt. Børnene er også med og der er noget socialt i det med de andre forældre. Nogle gange har vi spist sammen.

Jeg forstår følelsen, men jeg tænker ikke det er noget der går voldsomt ud over samværet. Og så plejer det at være lettere rengøring. 

Og måske er det også lidt værdifuldt for jeres barn at du er en del af skolen? Også selvom det ikke er dit valg. 

Jeg er også med til diverse arrangementer på skolen - selvom min ADHD hjerne kan gøre det svært for mig - men rengøringen er kun ét barn og deres forældre.

Anmeld Citér

31. marts 2023

ChesireKitty

Vi har også rengøringstjans én gang om året på min datters skole. Det er også kun det ene barn og dennes forældre der skal stå for det. Det plejer at være nogenlunde ligetil og hvis det falder på en weekend hvor vi ikke har tid/lyst/lejlighed til det, så betaler vi os fra det ved hjælp af en af de ældre elever på skolen, som glædeligt vil tjene en ekstra skilling på lige at støvsuge og vaske gulv på et forholdsvist lille areal.

Men har du kun samvær hver anden weekend? Eller hvordan er jeres samværsplan? Samt hvor gammel er barnet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.