"Gammel" mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2023

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg er 36 og min søn er 16 år. Så jeg fik barn i en ung alder, var 19 (næsten 20)

Jeg går egentlig og drømmer om en efternøler, men ved bare ikke om aldersforskellen bliver for stor mellem de to? Det er det, der holder mig tilbage må jeg indrømme. Min alder tænker jeg ikke på føler mig ikke (næsten) en dag ældre end da jeg fik ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2023

Anonym

Altså nu er jeg "kun" lige gået i gang med mine 30'ere. Men det der med søvnmangel.. jeg har vænnet mig til det med nu 3 børn Men jeg vil sige at jeg da har siddet som 23årig da jeg fik den første og grædt mig gennem nætter og dage pga søvnmangel.. så tror ikke alderen på den måde spiller ind

Jeg har egentlig altid tænkt jeg ville være færdig før jeg var 30, men ønsket om én mere er stort. Og helt ærlig: hvad er den store forskel på om man lige er 30 og 33 (for mit vedkommende) eller om man får den første som 35 årig og den næste som 38? Det er jo ikke på magisk vis de få år der gør en gammel

Anmeld Citér

24. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Åh, der findes sikkert et hav at tråde om dette - men jeg spørger lige alligevel.

Jeg kom sent i gang med at få børn. Jeg var 31, da jeg fødte min første. Jeg har altid ønsket mig 3 børn og drømmer nu om denne lille baby til at gøre min flok komplet.
Men! Afhængig af, hvor hurtigt jeg bliver gravid, vil jeg være mindst 38, når jeg føder (dvs kejsersnit pga. tidligere komplikationer). Og 60, når barnet bliver 20...og 70 når barnet er 30...

Er det hårdt at være mor, når man er ældre? Jeg synes, det var hårdt nok i 30'erne og jeg tænker, at det bliver værre at mangle nattesøvnen, jo ældre man bliver. Husker, at jeg engang havde en medstuderende, der var mor til sin 1. i en alder af 40, og hun græd nogle gange af søvnmangel!!
Omvendt kender jeg også kvinder på den alder, der klarer det i stiv arm.

Jeg drømmer om netop at have lidt mere ro til den sidste og bare nyde det... Nr. 2 var en hektisk, uplanlagt lille skrigeballon.

Hvordan var det for jer, der var lidt ældre?

Du fik din første som 31 årig og tænker, du kan få nummer 3 som 38 årig. Bliver man virkelig ældre på de 7 år ?

Anmeld Citér

24. marts 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg er lidt mere optimistisk nu

Jeg drømmer nemlig meget om at få en sidste - min mand er et par yngre end mig og han er også ved at være varm på idéen.

Jeg tror også, at jeg har en anden ro - også fordi de to børn, jeg allerede har, vil være noget større og væsentligt mere selvhjulpne. Ja, de vil endda kunne hjælpe lidt med babyen!

Og ja, vi bliver jo ældre og ældre, når vi får børn.

Helbredsmæssigt har jeg de største bekymringer, fordi min krop stadig gør ondt efter de første graviditeter (pga bækkenløsning) og jeg VED, at jeg får rigtig slem bækkenløsning... Jeg kan ikke rigtigt gå de sidste 2-3 måneder. Og det ved jeg er vilkårene... Og spørgsmålet er så om en 3. graviditet vil gøre det endnu værre.

Anmeld Citér

24. marts 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg var 42 da jeg fik min første, og vil være 44 når nr. 2 ankommer. 
Jeg har slet ikke syntes, at det var hårdt at blive mor og ser også trygt frem mod nr. 2  

Mit søvnbehov er blevet mindre med alderen, og jeg har ikke været specielt påvirket af manglende søvn. 
Psykisk er jeg i mit livs form, - er færdig med al ungdommens usikkerhed og behovet for at definere mig selv, og jeg hviler i det uperfekte og ved at mit bedste er godt nok. 
Fysisk har jeg det bedre end i 20-30’erne. 
Så held og lykke med det

Anmeld Citér

24. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg er lidt mere optimistisk nu

Jeg drømmer nemlig meget om at få en sidste - min mand er et par yngre end mig og han er også ved at være varm på idéen.

Jeg tror også, at jeg har en anden ro - også fordi de to børn, jeg allerede har, vil være noget større og væsentligt mere selvhjulpne. Ja, de vil endda kunne hjælpe lidt med babyen!

Og ja, vi bliver jo ældre og ældre, når vi får børn.

Helbredsmæssigt har jeg de største bekymringer, fordi min krop stadig gør ondt efter de første graviditeter (pga bækkenløsning) og jeg VED, at jeg får rigtig slem bækkenløsning... Jeg kan ikke rigtigt gå de sidste 2-3 måneder. Og det ved jeg er vilkårene... Og spørgsmålet er så om en 3. graviditet vil gøre det endnu værre.

Har du fået nogen form for behandling? Fys, kiropraktor, osteopat? Jeg kan bare tale for mig selv, men jeg kunne heller ikke gå mere end 100 meter af gangen de sidste par måneder (helt bogstaveligt!) Men kiropraktor kombinert med massage gjorde en kæmpe forskel og mine smerter var behandlet væk en måned efter fødslen

Anmeld Citér

24. marts 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

… og min 2. Graviditet er meget lettere end den første, så det er ikke givet at det er sværere at være gravid, fordi man er ældre

Anmeld Citér

24. marts 2023

Linlin2022

Jeg fik min første som 21 årig og vi arbejder på nummer 4 nu hvor jeg er 38. Mht søvn Så har jeg i hvert fald brug for meget mindre søvn nu end dengang  men tænker da selve graviditeten vil være hårdere her 17 år senere…

bonus-info: i min 2. Mødregruppe var der en der var 54…

Anmeld Citér

25. marts 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg fik barn nr et i start 20'erne og nr to slut 30'erne. Jeg er meget enig i ovenstående at graviditeten var fysisk hårdere med nr to men efterfølgende har det næsten været nemmere med den manglende nattesøvn osv. Jeg elsker det og vi håber på en mere

Anmeld Citér

25. marts 2023

Mor2.0

Fik mine første som 25 årig og anden son 26 årig.  Den 3. Lige inden jeg blev 40 ( hun er 7 måneder nu). Jeg synes ærlig talt det er sindssygt hårdt denne gang. Med de første to var jeg endda alene.  

Men jeg tænker der kan være flere ting der spiller ind. Måske var mine 2 første bare nemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.