Hjælp - forelsket i kollega

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Tak for råd. Særligt det med at fortælle det til kollegaen har jeg også overvejet, omend det ville gøre det utroligt akavet at skulle arbejde sammen. 

I forhold til at fortælle det til min mand, så ville han blive helt vildt såret. Og så tænker jeg - skal min mand virkelig bære den byrde at blive helt vildt såret for at lette MIN byrde?

Du skal jo netop IKKE arbejde sammen med manden. Probleme solved.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2023

Anonym

Tak for råd. Særligt det med at fortælle det til kollegaen har jeg også overvejet, omend det ville gøre det utroligt akavet at skulle arbejde sammen. 

I forhold til at fortælle det til min mand, så ville han blive helt vildt såret. Og så tænker jeg - skal min mand virkelig bære den byrde at blive helt vildt såret for at lette MIN byrde?

Du er en bangebuks her. Det du skal, hvis du virkelig tænker på din mand hvilket jeg bestemt tvivler på så spørger du ham om han helst ville vide, hvis du havde følelser for en anden. Find en måde at have denne her snak på. Om du så viser ham denne debat og lader som om, det ikke er din (det har en del snart haft succes med i deres parforhold), eller om du bare tager snakket helt stille under anden smalltalk: "Nu ser jeg så mange debatter med kvinder, som er småforelsket i deres kollega, ven, bekendte, og de søger råd til situationen, om de skal fortælle det eller ej. Jeg tror faktisk gerne/ikke, at jeg ville vide hvis du var forelsket i en anden. Fordi, bla. bla. bla. Ville du vide det?"

Anmeld Citér

17. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Du er en bangebuks her. Det du skal, hvis du virkelig tænker på din mand hvilket jeg bestemt tvivler på så spørger du ham om han helst ville vide, hvis du havde følelser for en anden. Find en måde at have denne her snak på. Om du så viser ham denne debat og lader som om, det ikke er din (det har en del snart haft succes med i deres parforhold), eller om du bare tager snakket helt stille under anden smalltalk: "Nu ser jeg så mange debatter med kvinder, som er småforelsket i deres kollega, ven, bekendte, og de søger råd til situationen, om de skal fortælle det eller ej. Jeg tror faktisk gerne/ikke, at jeg ville vide hvis du var forelsket i en anden. Fordi, bla. bla. bla. Ville du vide det?"

ja det kan være en fod snak. Hun skal nok være klar til at håndtere hvis manden siger at han går og bliver forelsket eller tiltrukket af en kollega  

i øvrigt, så kunne jeg aldrig selv finde på at lufte for min mand hvis jeg går og er tiltrukket af andre, og ville heller ikke selv vide hvis han går og vimser for en kollega. Det gør han nok, men vil gerne være foruden at få det bekræftet

Anmeld Citér

17. marts 2023

Baby.mamma

Nu skal I høre. 

Jeg har lige haft snakken med min mand. Efter at have snakket det godt igennem, og haft delt synspunkter mm. så ved jeg nu, hvad min mand fortrækker og hvad jeg fortrækker, hvis situationen opstår.

Han ønsker ikke at vide til kriller i maven og forelskelse - dog ønsker han at vide om kys og det, der er værre. 

Jeg ønsker at vide hele molevitten. 

Vi har delt synspunkter, og ser helt forskelligt på det, men er enige om, at følge hinandens ønsker, om end vi håber, situationen aldrig vil opstå

Mega fedt at have haft denne her snak, "før" man porientielt kan havne i en klemme som denne (og som mange efterhånden havner i, når man læser med herinde). 

Men uanset hvad, så må man tage snakken, og ja, som der allerede er foreslået, så vis debatten eller find anden måde at komme ind på emnet på

Anmeld Citér

17. marts 2023

Kir

Helt ærligt, så synes jeg du skylder din mand at være ærlig. Det var noget andet hvis det bare var et lille hygge crush som du ikke havde lyst til at handle på. Men når det er er mere alvorligt, så tror jeg det risikerer at gå galt hvis du holder det hemmeligt. 

Min venindes mand var i samme situation som dig for en del år tilbage. Det skabte usikkerhed og en krise i forholdet, men de kom videre sammen og klarede den. Og blev stærkere af det. Så det er ikke givet at det er enden på dit forhold at lægge kortene på bordet. Men det kan det måske være ikke at gøre det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.