Hvordan er det nu med de regler - sommerferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jamen jeg ved ikke, når man har fælles forældremyndighed om han skal indover ifølge reglerne. Der er så lange regler ved fælles forældremyndighed jo og vil ikk risikerer at gøre noget forkert

Min eks og jeg har været fra hinanden i 7år og vi har fælles forældremyndighed. 

vi spørger aldrig hinanden om lov eller beder om godkendelse. Kun hvis det er noget der forstyrrer dens andens uge/ferie. Alt hvad der er vores tid, har vi 100% selv råderet over uden den anden kan/skal blande sig. 

det er kun fx skolevalg og den slags offentlige beslutninger, hvor der fx kræves nem id underskrift fra begge, at vi skal “godkende” noget.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Min eks og jeg har været fra hinanden i 7år og vi har fælles forældremyndighed. 

vi spørger aldrig hinanden om lov eller beder om godkendelse. Kun hvis det er noget der forstyrrer dens andens uge/ferie. Alt hvad der er vores tid, har vi 100% selv råderet over uden den anden kan/skal blande sig. 

det er kun fx skolevalg og den slags offentlige beslutninger, hvor der fx kræves nem id underskrift fra begge, at vi skal “godkende” noget.  

Ahh okay. Så skal jeg bare snakke med hans lærer om han kan få fri en uge før sommerferien starter, så kan vi tage på ferie der.

mange tak for svar

Anmeld Citér

14. marts 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Vi er altid på skiferie udenfor skolernes vinterferie. Det går ikke ud over mine børns fars samvær, så det er alene skolen jeg informerer om at de ikke kommer den pågældende uge. Selvfølgelig får deres far det også at vide, men det er kun fordi vi snakker om løst og fast når han henter dem på weekend og så er mine piger også så store, at de glædeligt selv fortæller ham at de skal på ferie med os. 

Anmeld Citér

14. marts 2023

Anonym

Far skal ikke spørgers om lov.

Der findes som sådan kun regler,hvis man har en samværsaftale igennem familieretshuset.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.