Hvordan er det nu med de regler - sommerferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej baby-mammas og pappas. 

hvordan er det nu med fælles forældre myndighed og regler om somemrferie osv. 

jeg står i en situation hvor at min søn og jeg er blevet inviteret til Italien den første uge i hans sommerferie. Problemet er at den uge er hans fars uge. Har selvfølgelig tænkt mig at snakke med ham om vi kan finde en løsning så jeg kan have ham med uden problemer. 

men worst case scenario er at han siger nej. Men ville jeg så kunne tage ham med en uge før. Altså dvs ugen før ferien egentlig starter uden at far skal godkende det pga den fælles forældremyndighed? (Ved godt jeg skal tale med læren om det) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2023

Anonym

Du kan finde alle regler osv på nettet

Anmeld Citér

13. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan finde alle regler osv på nettet

Men nu spørger jeg her

Anmeld Citér

13. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Godkende hvad? At du holde fri med dit barn i din egen uge? Hvorfor skulle han dog det? 

Anmeld Citér

13. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Godkende hvad? At du holde fri med dit barn i din egen uge? Hvorfor skulle han dog det? 

Det er jo stadig skole uge når det er ugen før. 
Altså jeg bliver nødt til at tage ham ud af skolen på somemrferie en uge før den oprindelig statuer fordi hans første uge er hans fars. 

men skal far godkende det?

Anmeld Citér

13. marts 2023

Anonym

Fandt dette: (men det afhænger jo nok af jeres forhold hvor godt det er og hvor fleksible i er på hinandens vegne)

I skal være opmærksomme på, at bopælsforælderen ikke må holde ferie med barnet uden for skolernes ferier, hvis det går ud over jeres barns samvær med samværsforælderen. Bopælsforælderen kan dog søge om tilladelse til det hos Familieretshuset, hvis I ikke selv kan nå til enighed. Læs mere på Familieretshusets hjemmeside.

Anmeld Citér

13. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fandt dette: (men det afhænger jo nok af jeres forhold hvor godt det er og hvor fleksible i er på hinandens vegne)

I skal være opmærksomme på, at bopælsforælderen ikke må holde ferie med barnet uden for skolernes ferier, hvis det går ud over jeres barns samvær med samværsforælderen. Bopælsforælderen kan dog søge om tilladelse til det hos Familieretshuset, hvis I ikke selv kan nå til enighed. Læs mere på Familieretshusets hjemmeside.

Tak. Men det har ikke rigtig noget med mit spørgsmål at gøre da det ikke vil gå udover hans samværsuge hvis vi tager afsted ugen før. 

Anmeld Citér

13. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså jeg bliver nødt til at tage ham ud af skolen på somemrferie en uge før den oprindelig statuer fordi hans første uge er hans fars. 

Hov. Oprindelige ferie starter skulle der stå. Ikke statuer. Ved ikk lige hvorfor den rettede til det 

Anmeld Citér

13. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvorfor tænker du at han måske skal godkende det? Det er jo din uge  

jeg ville slet ikke overveje at spørge mine børns far. Jeg ville bare informere skolen, og ikke andet. Igen, det er din uge - dit ansvar. 

Anmeld Citér

13. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvorfor tænker du at han måske skal godkende det? Det er jo din uge  

jeg ville slet ikke overveje at spørge mine børns far. Jeg ville bare informere skolen, og ikke andet. Igen, det er din uge - dit ansvar. 

Jamen jeg ved ikke, når man har fælles forældremyndighed om han skal indover ifølge reglerne. Der er så lange regler ved fælles forældremyndighed jo og vil ikk risikerer at gøre noget forkert

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.