Hvad laver I om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2023

Anonym trådstarter

Hvad får I tiden til at gå med om aftenen når ungerne er puttet?

Keder mig godt nok lidt efter jeg har fået børn og de bare sover kl. 19:30… så udover rengøring, vaske tøj, hygge med manden, hvad laver I så? Mener her mest når I er hjemme..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Keder mig godt nok lidt efter jeg har fået børn og de bare sover kl. 19:30… så udover rengøring, vaske tøj, hygge med manden, hvad laver I så? Mener her mest når I er hjemme..

Jeg broderer. Strikker. Hækler. Syr og laver diamond painting. Nu er jeg også begyndt så småt på at lave kager efter Ditte julie. Og så ser vi selvfølgelig også film engang imellem og jeg går tidligt iseng, gerne omkring kl. 21-21.30, da vi står op henholdsvis kl. 5 og kl. 5.15. 

Anmeld Citér

11. marts 2023

Rixus

Profilbillede for Rixus
Anonym skriver:

Hos os tager jeg tit ned at træne, mødes med venner eller løber en tur.

Min kone tager engang i mellem ud og går en tur med veninder. Begge forældre behøver jo ikke være hjemme

Anmeld Citér

11. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad gjorde du før du fik børn?  

jeg læser, ser film/serie, træner, tager et langt bad og en gang personlig pleje med maske, ordner negle, får besøg af kæresten. Jeg er alene, så jeg kan ikke lige tage ud af huset  

Anmeld Citér

11. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis ikke jeg laver noget med min mand, så laver jeg egentlig det samme som jeg altid har gjort …  Jeg læser, strikker, arbejder… ellers går jeg en lang tur, ses med veninder eller kollegaer, måske bager jeg noget brød eller mad til dagen efter… eller stener en film de dage hvor jeg ikke gider at være aktiv

Anmeld Citér

12. marts 2023

Anonym

Vi sidder i sofaen og hyggesnakker. Vi taler utrolig meget sammen. Vender stort og småt. Vi går altid i bad om aftenen og har altid gjort det sammen.  
Tit lægger vi os også tidligt ind, så er der tid til ekstra voksenhygge, massage m.m. 

I weekenderne sidder vi gerne længe ved bordet og taler og drikker et glas vin eller to. Ofte er vi sammen med vennepar i weekenderne, hvor vi laver mad sammen, spiller spil m.m. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Laver lektier, ser film, spiller PlayStation, snakker i telefon med kæresten eller veninder, slapper af. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

Lje

Anonym skriver:

Den, der ikke bader/putter, rydder op og får styr på madpakken, hænger tøj op, bestilt varer eller lige klathandlet, får gang i aftensmaden til dagen efter og så mødes vi kl. 19:45. Alle pligter gjort. Begge børn sover (den store falder selv i søvn omkring der).

Meget tit arbejder vi. Klar prioritering ifht at hente tidligt i hverdagene. Der koster tit et par timer om aftenen. 

Ellers går/løber den ene af en tur, ses med venner, ser TV, læser en bog/avisen, stener på sociale medier, taler i telefon eller alt det andet, vi ikke kan nå mens børnene er vågne. 

Vh. 

Anmeld Citér

12. marts 2023

Soonmom

Gør klar til næste dag, sætter vasketøj over osv og ellers bare slapper af inden man skal sove. Jeg synes aftenerne går alt for hurtigt (her bliver de sidste putter kl 20.00

Anmeld Citér

12. marts 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes egenligt tiden går hurtigt om aften. Vores børn puttes 19/19:30 og derfra går vi så igang med at ordne køkken, smørre madpakker og pakke tasker til næste morgen. Den er som regel ca 20:30 før vi kan sætte os i sofaen. Og så snakker vi ofte lige lidt og så sætter vi lidt fjernsyn på- og vi når oftest kun et afsnit af noget inden vi går i seng ca  kl 22. Jeg kunne godt bruge flere timer om aften inden man går i seng:/. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.