Ville du adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2009

4xGreve

- skriver:

Kunne sagtens adoptere også selv om vi kan/har vores egne børn...

Det andre har "smidt væk" trænger da til absolut ligeså meget  til kærlighed og omsorg.

Ville elske barnet som mit eget/som jeg elsker de andre...

Kunne ikke ha sagt det beder selv...

Vil elske at kunne tag et forladt barn til mig og give dem alt det som jeg giver mit eget barn, vil slet ikke tøve...

Har også overvejet at melde mig som pleje mor men ved endnu ikke nok om det til at tag den beslutning...

Og min mand han er heldigvis så sød at hvis jeg ønsker det så gør han også, ved ikke selv hvad hans holdning er til det da vi indtil nu har været ret frugtbare...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Lone Jakobsen

ja det ville jeg helt sikkert gerne.

som flere skriver så er verden fyldt med forsømte og forladte børn. og jeg har meget stor respekt for adoptiv forældre. de tager andres børn og giver dem et hjem med kærlighed og respekt. det synes jeg er stort.

Anmeld

1. november 2009

qp

Pyha... jeg er nu så heldig, at jeg har en dejlig søn som jeg så er alene med, hvilket jo er fint nok men hårdt til tider når man jo ikke har noget aflastning i en partner.

HVIS jeg havde manden i mit liv og ikke kunne føde børn selv, så ville jeg ikke kunne adoptere - det er jeg 100% sikker på. Der er rigtig mange grunde til, at jeg ikke ville gøre det.... Men dem skal vi ikke komme nærmere ind på...

Anmeld

1. november 2009

memuffin

jeg ville... uden tvivl... alle børn har RET til et ordenligt hjem....med kærlighed og tryghed

Anmeld

1. november 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Hvis jeg ikke kunne få børn ad naturlig vej, så kunne jeg godt finde på at adoptere.

Men jeg må så også indrømme at jeg ville gå langt for at forsøge at få "mit eget" barn, og først adoptere hvis det var helt håbløst.

Nu bliver det så ikke aktuelt for mig, for jeg har allerede fået 2 børn, og kan sagtens "nøjes" med dem

Anmeld

1. november 2009

Mette+Mathias

Joanna skriver:

Ja, som overskriften siger - ville du overveje det?

Vi nåede at tale om det, fordi vi ventede så længe på at få vores første søn. Jeg ville være mor. Og jeg var ikke et øjeblik i tvivl, hvis ikke han kunne gro i min mave, så måtte vi ud at hente ham i Asien eller Indien eller... Jeg skulle først og fremmest være mor, og jeg ville ikke "snydes" for det, her i livet, at have min egen familie og opfostrer børn sammen med min elskede.

Jeg kan godt forstå, at man kan føle sig lidt betænkelig ved det - helt sikkert. Det er et stort spørgsmål og selvfølgelig skal man kunne tænke på og tale om de overvejelser, der kommer. 

Men! Jeg glemmer aldrig en bekendt, jeg havde på et tidspunkt. Vi gik til sport sammen og hun fortalte vidt og bredt om deres kamp for at få børn. På et eller andet tidspunkt nævnte jeg, at der jo er mulighed for adoption. Hun rystede bare på hovedet. "Nej, min mand vil ikke... han siger, at han gider fanme ikk' ha' noget, nogen andre har smidt væk!"

ÆÆÆH? WHAT?!

Ja, jeg ville HELT sikkert overveje det. Jeg har set programmer om nogle som har adopteret og det er HELT tydeligt at de har samme moderfølelse som dem der har født selv, - og jeg er sikker på at de elsker deres børn, lige så højt som jeg elsker mine!

Anmeld

1. november 2009

Lise

Hvis jeg ikke selv kunne få børn, så tja... har aldrig rigtig overvejet det, da jeg heldigvis ikke har haft svært ved at blive gravid.

Anmeld

1. november 2009

guggle

Joanna skriver:

Ja, som overskriften siger - ville du overveje det?

Vi nåede at tale om det, fordi vi ventede så længe på at få vores første søn. Jeg ville være mor. Og jeg var ikke et øjeblik i tvivl, hvis ikke han kunne gro i min mave, så måtte vi ud at hente ham i Asien eller Indien eller... Jeg skulle først og fremmest være mor, og jeg ville ikke "snydes" for det, her i livet, at have min egen familie og opfostrer børn sammen med min elskede.

Jeg kan godt forstå, at man kan føle sig lidt betænkelig ved det - helt sikkert. Det er et stort spørgsmål og selvfølgelig skal man kunne tænke på og tale om de overvejelser, der kommer. 

Men! Jeg glemmer aldrig en bekendt, jeg havde på et tidspunkt. Vi gik til sport sammen og hun fortalte vidt og bredt om deres kamp for at få børn. På et eller andet tidspunkt nævnte jeg, at der jo er mulighed for adoption. Hun rystede bare på hovedet. "Nej, min mand vil ikke... han siger, at han gider fanme ikk' ha' noget, nogen andre har smidt væk!"

ÆÆÆH? WHAT?!

Sikke da en holdning din venindes mand har...meget uheldig vending synes jeg!!!

Jeg vil åbne armene for alle børn, men ville være meget bange for at få afslag om adoption.... Der er jo visse krav til adoptanter og det må sandelig være et hårdt slag oveni det at man ikke kan få børn selv, så at blive vraget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.