Ville du adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.209 visninger
18 svar
0 synes godt om
1. november 2009

Joanna

Ja, som overskriften siger - ville du overveje det?

Vi nåede at tale om det, fordi vi ventede så længe på at få vores første søn. Jeg ville være mor. Og jeg var ikke et øjeblik i tvivl, hvis ikke han kunne gro i min mave, så måtte vi ud at hente ham i Asien eller Indien eller... Jeg skulle først og fremmest være mor, og jeg ville ikke "snydes" for det, her i livet, at have min egen familie og opfostrer børn sammen med min elskede.

Jeg kan godt forstå, at man kan føle sig lidt betænkelig ved det - helt sikkert. Det er et stort spørgsmål og selvfølgelig skal man kunne tænke på og tale om de overvejelser, der kommer. 

Men! Jeg glemmer aldrig en bekendt, jeg havde på et tidspunkt. Vi gik til sport sammen og hun fortalte vidt og bredt om deres kamp for at få børn. På et eller andet tidspunkt nævnte jeg, at der jo er mulighed for adoption. Hun rystede bare på hovedet. "Nej, min mand vil ikke... han siger, at han gider fanme ikk' ha' noget, nogen andre har smidt væk!"

ÆÆÆH? WHAT?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Alexis - i den virtuelle verden!

Nogle mennesker kan man jo kun ryste på hovedet af. Sikke dog en holdning af have...  Bare udtrykket, ikke have noget som andre har smidt væk. Håber fandme den mand aldrig får børn, ville da være synd for børn, at få en så ualmindelig tåbelig far.

Jeg har altid gerne ville adoptere, uanset om jeg kunne få mine egne ellerej.  Der har været et par adoptivbørn i min familie, så det ligger ikke så fjernt fra mig. Jeg synes bare det er en dejlig mulighed.

Det eneste som kunne forhindre mig i det, ville hovedsageligt være økonomien... Det er jo monster dyrt.

Og så måske også hvis vi får mange biologiske børn. Overskuddet  og lysten skal jo være der

Anmeld

1. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg tror godt jeg ville kunne adoptere - det er selvfølgelig nok noget andet at stå i situationen, end at sige nu at "det ville ikke være noget problem", for selvfølgelig er der rigtig mange følelser blandet ind i det.

Min ene moster var (hun er desværre død) adopteret, da hendes forældre blev dræbt. Så hun var hverken "smidt væk" eller andet, bare et stakkels forældreløst barn som min mormor tog til sig

Så jo, hvis jeg ikke selv kunne få børn, ville jeg bestemt overveje adoption. MEN jeg vil helst have mine egne biologiske børn.

knus Caroline 23+2

Anmeld

1. november 2009

frk andreasen

ja det ville jeg asbolut hvis jeg ikke kunne få børn

kram tanja 20+0

Anmeld

1. november 2009

Hjaltesmor

Jeg ville bestemt overveje adoption. Også selvom jeg har født biologiske børn. Dog skal man tænke sig godt om. Det er ikke ligeså nemt med adoptivbørn, som med børn man ahr haft fra fødslen.

Mange (ikke alle) adoptivbørn er fundet på gaden, og man kender ikke deres fortid. De kan være tidligt skadet, have hjerneskader fra graviditeten el. lign.

Det gør dem selvfølgeligt ikke til mindre værdifulde gave, men som forældre skal man være bevidst om, hvilket ansvar man påtager sig og være parat til at yde den ekstra støtte, de kan have behov for. Desværre er der ikke ret meget oplysning og hjælp til adoptivforældre, så mange tænker ikke over, at der er en grund til, at disse børn bliver bortadopterede og er de bare nået at blive 2-3 år, kan de godt have manglet voksenkontakt eller på anden måde være blevet tidligt skadet.

Anmeld

1. november 2009

Stineve

Min kæreste og jeg har snakket meget om det ... og vores ønske er at adoptere, hvis det viser jeg vi ikke selv kan få børn...  ¨

Anmeld

1. november 2009

Misjelle

Vi var slet ikke i tvivl, nåede også den snak igennem en masse gange mens vi ventede på graviditeten skulle komme i hus. Ja kan slet ikke finde nogen grund til ikke at skulle adoptere, hvis vi ikke kunne selv

Anmeld

1. november 2009

LotteGabriella

- skriver:

Kunne sagtens adoptere også selv om vi kan/har vores egne børn...

Det andre har "smidt væk" trænger da til absolut ligeså meget  til kærlighed og omsorg.

Ville elske barnet som mit eget/som jeg elsker de andre...

helt enig

der er så mange børn i verden, der har brug for en kærlig familie, som vil elske dem betingelseslyst og jeg ville med glæde være en af dem

Anmeld

1. november 2009

Lillefe

Jeg syntes det er svært at forholde sig til når man har fået et barn, men vil da tro jeg godt kunne

Mvh Merethe

Anmeld

1. november 2009

prettybutterfly

JA!! Ville helt klart adoptere. Min kæreste er dog meget imod ideen! Heldigvis er jeg gravid i uge 34 nu, men havde det ik lykkedes os ville jeg SÅ gerne adoptere. Der er så mange børn i verden som har det elendigt som ku få et fantastisk liv ved at blive adopteret, og ville som dig heller ikke snydes for at være mor! OVERHOVEDET! Syntes til gengæld det er rigtig ærgeligt at det er så svært og dyrt at få lov til at adoptere når så mange børn derude har brug for gode hjem..... Mange får jo afslag eller giver helt op at søge om adoption pga det er så omstændigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.