Føler mig ikke hjemme i min lejebolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.944 visninger
21 svar
50 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg tog min nuværende lejlighed i hast, for at redde min økonomi, da min gamle lejlighed var blevet for dyr pga prisstigningerne, er alene med mine 2 børn, og det var meningen at min ældste på 20 skulle flytte hjemmefra her i foråret, derfor tænkte jeg en 2 værelses på 70 kvadratmeter, kunne vi godt i nogle år, når der ikke var så længe til, at det blev lilleprutten på snart 4 år og mor her, så hun fik værelset og jeg stuen, men nu har min den store ændret mening, han vil blive hjemme så længe han kan, og jeg bliver vanvittig af, at skal gå i seng kl.19 da min lille datter jo sover med mig i stuen.

Og så er der det, at jeg som i overhovedet ikke føler mig hjemme her, har rykket rundt en del gange de 3 måneder vi har boet her, men intet virker, er bare rastløs, overstående gør ikke boligsituationen nemmere, men selvfølgelig skal han blive boende så længe han vil ..næsten da, hvis bare han havde vidst det inden vi flyttede, for så havde jeg ikke taget denne bolig.

Har ikke råd til at flytte det næste års tid

Har i nogle gode råd hvordan jeg kan få dette til at blive et fungerende hjem for alle?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tog min nuværende lejlighed i hast, for at redde min økonomi, da min gamle lejlighed var blevet for dyr pga prisstigningerne, er alene med mine 2 børn, og det var meningen at min ældste på 20 skulle flytte hjemmefra her i foråret, derfor tænkte jeg en 2 værelses på 70 kvadratmeter, kunne vi godt i nogle år, når der ikke var så længe til, at det blev lilleprutten på snart 4 år og mor her, så hun fik værelset og jeg stuen, men nu har min den store ændret mening, han vil blive hjemme så længe han kan, og jeg bliver vanvittig af, at skal gå i seng kl.19 da min lille datter jo sover med mig i stuen.

Og så er der det, at jeg som i overhovedet ikke føler mig hjemme her, har rykket rundt en del gange de 3 måneder vi har boet her, men intet virker, er bare rastløs, overstående gør ikke boligsituationen nemmere, men selvfølgelig skal han blive boende så længe han vil ..næsten da, hvis bare han havde vidst det inden vi flyttede, for så havde jeg ikke taget denne bolig.

Har i nogle gode råd hvordan jeg kan få dette til at blive et fungerende hjem for alle?

Jeg forstår ikke hvorfor du skal gå i seng kl. 19, fordi du sover i stuen med den lille. Kan du ikke se fjernsyn om aftenen eller læse en bog eller andre “aktiviteter” der ikke larmer. Nu sover mine to børn på samme værelse, men døren står da åben hele tiden, da de har brug for trygheden i at kunne høre os. 
eller handler det måske om lys, for man behøver jo ikke at tænde de store lamper når først den lille er faldet i søvn, men du kan da tænde små lamper fx som ikke skinner barnet i hovedet, eller også kan du prøve at lave en lille væg/gardin som gør at der er mørkt i soveafdelingen af stuen. 

Anmeld Citér

27. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Forstår ikk hvorfor du skal gå i seng kl 19 bare fordi den lille sover i stuen. 
med sidste 3 måneder har min søn sovet hos mig (har også seng i stuen pga 2 værelset lejlighed) fordi han har haft hul i loftet og hans værelse er under renovering. Han bliver puttet i min seng og så sætter jeg mig i sofaen og spiller på min telefon eller sætter mig med min pc. Så snart han sover så tænder jeg fjernsynet. 
jeg går først i seng omkring midnat 

Anmeld Citér

27. februar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor du skal gå i seng kl. 19, fordi du sover i stuen med den lille. Kan du ikke se fjernsyn om aftenen eller læse en bog eller andre “aktiviteter” der ikke larmer. Nu sover mine to børn på samme værelse, men døren står da åben hele tiden, da de har brug for trygheden i at kunne høre os. 
eller handler det måske om lys, for man behøver jo ikke at tænde de store lamper når først den lille er faldet i søvn, men du kan da tænde små lamper fx som ikke skinner barnet i hovedet, eller også kan du prøve at lave en lille væg/gardin som gør at der er mørkt i soveafdelingen af stuen. 

Det er sat gardiner op til afskærmning, men hun sover meget let, og vågner ved det mindste, har prøvet mange gange.

Anmeld Citér

27. februar 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Forstår ikk hvorfor du skal gå i seng kl 19 bare fordi den lille sover i stuen. 
med sidste 3 måneder har min søn sovet hos mig (har også seng i stuen pga 2 værelset lejlighed) fordi han har haft hul i loftet og hans værelse er under renovering. Han bliver puttet i min seng og så sætter jeg mig i sofaen og spiller på min telefon eller sætter mig med min pc. Så snart han sover så tænder jeg fjernsynet. 
jeg går først i seng omkring midnat 

Ja så sent kan jeg ikke gå i seng, da vækkeuret ringer kl.5.

Kan jo kun håbe på, at hun snart kommer til at sove tungere, som hun gjorde inden vi flyttede.

Anmeld Citér

27. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Ja så sent kan jeg ikke gå i seng, da vækkeuret ringer kl.5.

Kan jo kun håbe på, at hun snart kommer til at sove tungere, som hun gjorde inden vi flyttede.

Du behøver jo heller ikke gå så sent i seng. Men du behøver jo heller ikke gå i seng kl 19. 
bare skru ned for tv’et hvis hun sover let eller læs en dog evt

Anmeld Citér

27. februar 2023

Soonmom

Tænker ikke det var helt gennemtænkt din plan

Men jeg ville nok give værelset til den lille (og dig) og så måtte han få sofaen /sove i stuen, han går vel næppe i seng kl 19.

Anmeld Citér

27. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det lyder ikke helt holdbart - eller nødvendigt, at du intet kan foretage dig efter kl. 19… du kan læse bøger, strikke, male, lægge puslespil, se stille fjernsyn, høre lydbøger… måske langsomt tilvende hende almindelig lyd og liv omkring hende selvom hun sover…

Og så en anden ting: Jeres familie er i en presset og sårbar situation og har været nødt til at flytte ret akut. Jeg ser ikke mange grunde til at en voksen mand på 20 år ikke igennem stille og rolig snak kan indgå i en aftale om, at han skal flytte ud af reden indenfor fx 3 måneder eller et halvt års tid.

Han betaler forhåbentlig allerede en del af jeres udgifter , måske sparrer han allerede godt op til et kommende indskud… og du støtter ham selvfølgelig i en realistisk boligjagt… og så kan han helt sikkert godt forstå at jeres situation som familie er ændret, og at det ikke er holdbart - og at han jo er grandvoksen og myndig og derfor godt kan selv - og skal selv (man må også formode at han ikke selv synes at en 2-værelses med mor og lillesøster er super fedt).

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

27. februar 2023

Anonym trådstarter

Tænker ikke det var helt gennemtænkt din plan

Men jeg ville nok give værelset til den lille (og dig) og så måtte han få sofaen /sove i stuen, han går vel næppe i seng kl 19.

Det var nu gennemtænkt og mere eller mindre tvunget økonomisk, han havde fået en lejlighed inden jeg sagde ja til boligen, fra d.15 marts, men han sprang fra her en måned før han skulle flytte, men tak for den pæne den bemærkning

Anmeld Citér

27. februar 2023

McK

Profilbillede for McK

Ham på 20 må da sove i stuen så

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.