Anonym skriver:
Til TS:
Jeg er nysgerrig på at høre, hvad lægen ellers har fortalt omkring operationen og bivirkninger deraf?
Jeg har selv knudestruma, men den er ikke så stor, endnu, at jeg skal opereres. Hvornår skal du opereres og på hvilket sygehus? Har du været generet af din skjoldbruskkirtel?
Min er heller ik kæmpe stor, men syntes nu den er mere tydelig end jeg lige selv ka fange, på et billede.
Min trykker på mit spiserør, så det giver synkebesvær, og der er en del af skjoldbrudskirtlen, der alligevel ik dur, hvilket er de 2 grunde til, at lægen vil operere.
Jeg ska opereres på Aarhus universitets hospital. Pt er ventetiden omkring 3 mdrer, og jeg venter stadig på at få den endelige dato. Fik henvisningen til operationen i onsdags.
Info omkring selve operationen er følgende:
Jeg blir ringet op dagen før operationen, hvor jeg vil få klokkeslettet for operationen.
Jeg ska faste 6 timer før operationen, og ska gerne drikke et par Litter vand senest 2 timer inden operationen.
Bliver kørt ned til narkose. Klargøring til narkosen tager omkring 15 ca minutter. Så er der sat omkring 1 1/2 time af, til selve operationen, og derefter ca 15 min til at tage mig ud af narkose. Derefter blir jeg kørt over på opvågning, indtil narkosen er helt aftaget.
Som jeg forstod det, ska jeg være under voksen observation i 24 timer.
Derefter må jeg spise normalt.
Jeg ka forvente ondt i halsen, bla pga det der rør til narkosen (sådan som jeg lige forstod det)
Aret ska være dækket til, med speciale plaster i en uge, indtil det er lukket.
Jeg fik at vide, at nogen oplever en ændring af stemmen, efter operationen. Især ens sangstemme ka ændre sig. Og nogen ka ha brug for at komme til talepædagog. Men at det ik sker så tit. Vh Stine