over grænsen uden pas til barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2009

BK

De plejer som regel bare at ville se et gyldigt bevis på at du er dansk statsborger, pas eller kørekort da der skal være billed på...

Men små børn har jo ikke kørekort... Men jeg ville køre alligevel, men det kommer selvfølgelig an på hvornår man gør det. Hvis det er så skal i snart til at gøre det så i ikke kommer fortæt på den der store klima konferrance, for så vrimler grænsen med politifolk både danske og tyske, for tæt på jul og nytår så står tolderne der også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

..

Desuden skal der også medbringes pas ved rejse til øvrige EU-lande. Schengen-reglerne ophæver kravet om, at man skal vise pas ved passage af Schengen-landenes indre grænser, men der kan stadigvæk kræves forevisning af gyldig legitimation efter, at man er rejst ind i et Schengen-land. Dette legitimationskrav betyder, at statsborgere i et Schengen-land skal kunne bevise deres statsborgerskab, hvilket i forhold til danske statsborgere indebærer forevisning af pas. Du skal derfor alligevel medbringe dit pas på rejser til Schengen-lande, selvom der ikke er paskontrol ved grænsen, i lufthavnen m.m .

Så ja, desværre skal man have et pas hvis man bliver stoppet men hvor ofte gør man det

Anmeld

1. november 2009

Janep

jeg blev stoppet dernede for et halvt årstid siden. hvor jeg ikk havde pas med. og derfor heller ikk noget til hannah.

men han ville se pas og kørekort. heldigvis var det en meget flik betjænt og vi fik lov til at køre videre.

Anmeld

1. november 2009

guggle

TbCp skriver:

Men hvordan med børnene, skal man ikke vise noget på dem?

Det er korrekt at man skal kunne forevise pas hvis man bliver stoppet, både på sig selv og børnene. Og hvor man før kunne få børnene skrevet i ens eget pas, kræver det nu eget pas til dem også.

Men vi har nu taget chancen og der sagde de ikke noget....

Anmeld

1. november 2009

LotteGabriella

Pia skriver:

Med alt de regler osv der er nu om dage, så ville jeg ikke turde tage afsted uden et pas til de små... For skulle i være så uheldige og blive stoppet der nede eller der sker et eller andet  (gud forbyde det) mens i er der nede, så er i jo slet ikke garderet med ham på nogen måde..

De er faktisk blevet ret strikse når man blir stoppet der nede..

Kh Pia.

fuldstændig enig

Vi fik lavet pas til Daniella, lige så snart vi fandt ud af at vi ville udenlands

Anmeld

1. november 2009

grube1984

Vi har fået lavet pas til vores Nicklas... Vi kommer ofte nede ved grænsen, idet min familie bor tæt ved grænsen. Og vi er på trods af den der Schengen aftale, blevet stoppet en del gange, hvor de altid gerne vil se pas.. Så det har vi altid med..
Jeg tør ikke at tænke på, hvad der vil ske, hvis vi en dag har Nicklas med og vi så ikke har hans pas med.. Hvis de er meget strikse, kan de jo tro at vi har "kidnappet" ham.. Udover pas er det svært at bevise, hvem der er forældre osv..
Så jeg vil klart anbefale at få pas til den lille.. Det koster så lidt, så lidt og det er da et fint minde for dem at have

Anmeld

1. november 2009

SaNiNa

Tak pige vi tog afsted og der var intet politi at se. Nicklas hyggede sig, rigtig meget, sov hele vejen der ned og var en rigtig lille charmtrol i køerne.

Har besluttet at få lavet et pas på ham, en af dagene da det kun koster 115kr og så har vi det til næste gang.

Anmeld

1. november 2009

stine_olesen

Har fået lavet et til Lucas på 10 mdr hvis vi skulle i border shoppen det koster kun 115 kr og holder i 2 år, vil ikke stå der og ikke have noget ihvertfal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.