Sommerferie hvornår i alverden slutter den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

I den kommune jeg bor i, betales der normalt for 11 måneders sfo. Hvor sommerferien er noget man tilmelder og betaler ekstra for. 
Hvis det er det samme i TS klmmune, så kan det jo sagtens være eb mulighed kun med feriepasning.

Det kunne da være dejligt i hvert fald og giver også super god mening

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Du kan risikere at der er koordineret ferie pasning i din kommune så de skal er helt andet sted hen og blive passet. 
ring og snak med pladsanvisningen i din kommune. Der er nok en måneds opsigelse hvergang du melder dem ud. 

Det ved jeg i hvert fald der ikke er  

Anmeld Citér

6. februar 2023

Linlin2022

Ønskebaby1987 skriver:

Der er kun én sfo i hele vores kommune, der har åbent i 28, 29 og 30. 

Ej hvor vildt! Må jeg spørge hvilken kommune det er? Vi bor i Aarhus kommune - i udkanten og her er een skole. Der er ingen “lukkeuger”…

Anmeld Citér

6. februar 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg har to kommende skolebørn. Den ene kan jeg se kalenderen online og kan se at han skal starte 9 august 2023 efter sommerferien (hvis han starte med de andre når de er 0. Klasse ?)

På en anden skole , men i samme kommune starter de den 10 august 2023 efter sommerferien (igen ved jeg ikke om 0 klasse stater samme dag).

Min anden dreng skal på en anden skole i kommunen og der ligger ikke en ferieplan og vi har endnu ikke haft samtale med dem (har vi først i marts) hvordan i alverden kan man vide hvornår de starter ? Er der overhovedet logik i skoleferier?

Tillægsspørgsmål hvis man ikke skal bruge SFO i dagligdagen, kan man så gøre brug af den i ferierne for der er jo ikke nogen som har så lang sommerferie

hvis man ikke er tilmeldt SFO normalt i vores kommune og man gerne vil gøre brug af sommer ferie SFO, så skal man betale for minimum 3 måneder. 
i sommerferien er SFO’en jo åben hele dagen. Det er den jo ikke når der er almindelig skoledag. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Linlin2022

Anonym skriver:

Jeg har to kommende skolebørn. Den ene kan jeg se kalenderen online og kan se at han skal starte 9 august 2023 efter sommerferien (hvis han starte med de andre når de er 0. Klasse ?)

På en anden skole , men i samme kommune starter de den 10 august 2023 efter sommerferien (igen ved jeg ikke om 0 klasse stater samme dag).

Min anden dreng skal på en anden skole i kommunen og der ligger ikke en ferieplan og vi har endnu ikke haft samtale med dem (har vi først i marts) hvordan i alverden kan man vide hvornår de starter ? Er der overhovedet logik i skoleferier?

Tillægsspørgsmål hvis man ikke skal bruge SFO i dagligdagen, kan man så gøre brug af den i ferierne for der er jo ikke nogen som har så lang sommerferie

Hvilken kommune er det? 
Normalt er det i Aarhus, hvor jeg bor, sådan ca sidste uge af juni, helt juli og først uge i august. Plus evt et par dage. Her har skolebørn også fri 1. Maj hvilket gør vores juleferie som regel er en dag kortere end andre kommuners. 
er det privatskoler? Ellers ville jeg da ellers tænke at feriedage var vedtaget for en hel kommune…

altås du KAN vel i teorien melde dem ind kun for sommerferien - men der vil nok være noget opsigelse. Tror det er to mdr. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Linlin2022 skriver:

Hvilken kommune er det? 
Normalt er det i Aarhus, hvor jeg bor, sådan ca sidste uge af juni, helt juli og først uge i august. Plus evt et par dage. Her har skolebørn også fri 1. Maj hvilket gør vores juleferie som regel er en dag kortere end andre kommuners. 
er det privatskoler? Ellers ville jeg da ellers tænke at feriedage var vedtaget for en hel kommune…

altås du KAN vel i teorien melde dem ind kun for sommerferien - men der vil nok være noget opsigelse. Tror det er to mdr. 

Ja, Århus kommune har 2 mdrs opsigelse, vi har nemlig lige meldt vores pige ud da hun ikke bruger det. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym

Ej hvor vildt! Må jeg spørge hvilken kommune det er? Vi bor i Aarhus kommune - i udkanten og her er een skole. Der er ingen “lukkeuger”…

Horsens kommune 

Anmeld Citér

7. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Normalt gælder samme ferieplan for samtlige skoler i en kommune. Feriekalenderen er som regel at finde på kommunens hjemmeside. 
Der kan måske være afvigelser omkring, hvornår 0. klasserne begynder, fra skole til skole - det er dog kun et gæt. 
Hvis du ikke kan se ferieplanen på kommunens hjemmeside, er det bare at ringe og spørge på den pågældende skole. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.