Sommerferie hvornår i alverden slutter den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
17 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2023

Anonym trådstarter

Jeg har to kommende skolebørn. Den ene kan jeg se kalenderen online og kan se at han skal starte 9 august 2023 efter sommerferien (hvis han starte med de andre når de er 0. Klasse ?)

På en anden skole , men i samme kommune starter de den 10 august 2023 efter sommerferien (igen ved jeg ikke om 0 klasse stater samme dag).

Min anden dreng skal på en anden skole i kommunen og der ligger ikke en ferieplan og vi har endnu ikke haft samtale med dem (har vi først i marts) hvordan i alverden kan man vide hvornår de starter ? Er der overhovedet logik i skoleferier?

Tillægsspørgsmål hvis man ikke skal bruge SFO i dagligdagen, kan man så gøre brug af den i ferierne for der er jo ikke nogen som har så lang sommerferie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis dit barn er tilmeldt sfo, ka barnet være der alle 7 uger i sommerferien, hvis det er det, der passer for jer som familie. Hvis barnet ik går i sfo, ka de ik kommer der.

Der ka sagtens være forskel på, hvilken dato skolen starter, efter ferien. Det er der i hvert fald, I vores kommune. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. februar 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Der er kun én sfo i hele vores kommune, der har åbent i 28, 29 og 30. 

Anmeld Citér

5. februar 2023

AnoMor

I min kommune der starter 1-10 klasse 8. August og 0. Klasserne 9. August. 

hvis børnene er tilmeldt sfo kan de benytte den i ferien. Hvis de ikke er tilmeldt kan de ikke. Man betaler for et helt år og ikke kun i sommerferie perioden 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

I min kommune der starter 1-10 klasse 8. August og 0. Klasserne 9. August. 

hvis børnene er tilmeldt sfo kan de benytte den i ferien. Hvis de ikke er tilmeldt kan de ikke. Man betaler for et helt år og ikke kun i sommerferie perioden 

Man betaler da månedsvis, så ville da mene at man sagtens ville kunne gøre så forældre evt ville kunne betale for sommerferien kun

Anmeld Citér

6. februar 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Man betaler da månedsvis, så ville da mene at man sagtens ville kunne gøre så forældre evt ville kunne betale for sommerferien kun

Okay. Jeg troede bestemt det var pr skoleår man betalte. Det beklager jeg så. Jeg har friplads så jeg betaler ikke selv. 

men synes da du skal ringe til kommunen som jeg kan forestille mig står for det og spørger dem ad. Så får du ihverfald et korrekt svar

Anmeld Citér

6. februar 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman

Du kan risikere at der er koordineret ferie pasning i din kommune så de skal er helt andet sted hen og blive passet. 
ring og snak med pladsanvisningen i din kommune. Der er nok en måneds opsigelse hvergang du melder dem ud. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Lje

Anonym skriver:

Nej, selvfølgelig kan de ikke det. Prisen per måned er regnet ud efter en årspris hvor der er medregnet de mindst 5 ugers ferie, alle forældre har om året. 

Derudover er SFO ikke en opbevaringsfacilitet men et pædagogisk tilbud hvor pædagogerne bl.a understøtter relationer og kontakt med børnene. Så hvis der kom 10 nye "sommerferiebørn" i 6 uger, 8 andre nye "påskeferiebørn" og så fremdeles, så tror jeg, det vil være en kende kaotisk for de børn, der går i SFO hver dag - og de voksne. 

Endvidere så er det jo ofte, at man i ferien (i hvertfald i vores SFO) laver de lidt ekstraordinære ting: biografen, ZOO, overnatning mv. Det gør man jo, fordi der traditionelt ikke er helt så mange børn. Og det vil da være trist hvis det ikke kan laves og dermed ikke tilgodese de børn, som er i SFO dagligt, fordi man skal tage mod fx "sommerferiebørn". 

Vh.

Anmeld Citér

6. februar 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

I den kommune jeg bor i, betales der normalt for 11 måneders sfo. Hvor sommerferien er noget man tilmelder og betaler ekstra for. 
Hvis det er det samme i TS klmmune, så kan det jo sagtens være eb mulighed kun med feriepasning.

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Nej, selvfølgelig kan de ikke det. Prisen per måned er regnet ud efter en årspris hvor der er medregnet de mindst 5 ugers ferie, alle forældre har om året. 

Derudover er SFO ikke en opbevaringsfacilitet men et pædagogisk tilbud hvor pædagogerne bl.a understøtter relationer og kontakt med børnene. Så hvis der kom 10 nye "sommerferiebørn" i 6 uger, 8 andre nye "påskeferiebørn" og så fremdeles, så tror jeg, det vil være en kende kaotisk for de børn, der går i SFO hver dag - og de voksne. 

Endvidere så er det jo ofte, at man i ferien (i hvertfald i vores SFO) laver de lidt ekstraordinære ting: biografen, ZOO, overnatning mv. Det gør man jo, fordi der traditionelt ikke er helt så mange børn. Og det vil da være trist hvis det ikke kan laves og dermed ikke tilgodese de børn, som er i SFO dagligt, fordi man skal tage mod fx "sommerferiebørn". 

Vh.

Nu er jeg selv pædagog og har selv været i praktik i en sfo og ja jeg havde fordomme omkring SFO personale før og de levede desværre helt op til det. Det var ren opbevaring og intet pædagogik i det

Her snakker vi sommerferie som varer næsten 2 måneder. En ting er at man kan klare det i hverdagen uden SFO, men ingen har ferie i 2 måneder, så jeg er faktisk ret chokeret over man ikke kan få et feriemodul, det er jo ikke fremmede børn, men børn som går på skolen i forvejen og kender de andre børn Hvad tror I vi gør i daginstitutionerne når der er sampasning? Det er jo også fremmede børn og noget yngre børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.