3 ugers sygdom. Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Baby17 skriver:

Hvis du ikke kan finde tid til at til lægen, selvom du mener du er syg, så er du simpelthen ikke syg nok. Jeg er sådan set helt ligeglad med hvorfor du mener du er forhindret, så det behøver jeg ikke undersøge

Men man skal ikke sige at man ikke har tid til at gå til lægen en fredag, selvom lægen tilbyder dig en tid også ringe til vagtlægen kl. 16, fordi det er mere belejligt. Det var såmænd bare min pointe.

Men god bedring

Hun har intet skrevet om ikke at have  tid. Det er din formodning. 
Man kan fx blive forhindret

- fordi man ikke kan finde transport til lægen. Er man syg nok, kan man ikke gå eller cykle fx fem km hver vej, og det kan være svært at få et lift, når andre er på arbejde. Der er ikke busser i min by, og taxa - som kommer fra en anden by - skal bestilles allersenest dagen før, uden garanti for, at det er muligt. Ikke alle har en bil. 

- hvis man har et sygt barn, der ikke kan tages med til lægen - fx grundet transportudfordringer eller slet og ret, at barnet er for sløjt til at komme uden for en dør. 

- hvis ens partner har lovet at køre én og ringer og fortæller, at hans arbejdsplads alligevel ikke kan undvære ham i det aktuelle tidsrum. 

- hvis bilen strejker (vintervejr) 

Selvfølgelig skal man ikke bruge vagtlægen i ikke-akutte tilfælde, og det medgiver TS jo også selv i sit svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2023

God-mor

Anonym skriver:

Ikke et gyldent råd, men jeg endte faktisk med at ringe til et vennepar, som begge er læger. De oplyser, at mandens praksis netop oplever det, som du og jeg beskriver og kalder det exeptionelt meget i år (og december 2022).

Jeg fik dog anbefalet at tage et dampbad (eller - hovedet over en gryde med kogende vand og lidt æteriske olier i og så et håndklæde over hovedet). Jeg har gjort det én gang nu (og skal så gøre det 2 gange mere i dag) og det har været fantastisk! Jeg føler, at en masse uvelkommen væske er blevet fjernet fra hovedet (pande og næse) og det har givet en rar fornemmelse.

Så ja, det er nok bare at bide det sure æble i sig og så afvente.

Underligt nok, så er det egentlig rart at vide, at der er andre i samme situation og at det er en "ting" lige nu på denne årstid - så bliver man mindre bekymret.

Mange tak - ikke et råd, men trods alt meget hjælpsomt.

Det var godt du havde nogle at ringe til, og jeg forstår godt du er blevet bekymret. Jeg var også bekymret fordi det bare fortsatte uden bedring! Det er man jo ikke vant til. Jeg har hvert fald ikke prøvet det før på samme måde. 

Der er åbenbart bare virkelig mange i øjeblikket som har nogle lange sygdomsforløb. Håber snart du er frisk igen, og indtil da må du passe på sig selv og få slappet af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.