Baby17 skriver:
Hvis du ikke kan finde tid til at til lægen, selvom du mener du er syg, så er du simpelthen ikke syg nok. Jeg er sådan set helt ligeglad med hvorfor du mener du er forhindret, så det behøver jeg ikke undersøge 
Men man skal ikke sige at man ikke har tid til at gå til lægen en fredag, selvom lægen tilbyder dig en tid også ringe til vagtlægen kl. 16, fordi det er mere belejligt. Det var såmænd bare min pointe.
Men god bedring 
Hun har intet skrevet om ikke at have tid. Det er din formodning.
Man kan fx blive forhindret
- fordi man ikke kan finde transport til lægen. Er man syg nok, kan man ikke gå eller cykle fx fem km hver vej, og det kan være svært at få et lift, når andre er på arbejde. Der er ikke busser i min by, og taxa - som kommer fra en anden by - skal bestilles allersenest dagen før, uden garanti for, at det er muligt. Ikke alle har en bil.
- hvis man har et sygt barn, der ikke kan tages med til lægen - fx grundet transportudfordringer eller slet og ret, at barnet er for sløjt til at komme uden for en dør.
- hvis ens partner har lovet at køre én og ringer og fortæller, at hans arbejdsplads alligevel ikke kan undvære ham i det aktuelle tidsrum.
- hvis bilen strejker (vintervejr)
Selvfølgelig skal man ikke bruge vagtlægen i ikke-akutte tilfælde, og det medgiver TS jo også selv i sit svar.
Anmeld
Citér