God-mor skriver:
Jeg har nok ikke et gyldent råd. Men både min søn og jeg var syge i tre uger i januar. Vi havde ondt i halsen, hostede og havde feber. Jeg fik også noget med bihulerne. Vi fik taget infektionstal og de var på hhv. 22 & 33. Vi fik ikke antibiotika, men fik at vide det måtte være virus, da podning i halsen var negativ, samt der heller ikke var noget på lungerne. Der er rigtig meget sygdom denne vinter, og flere er syge længe. Vi nåede til både øre, næse-hals læge samt egen læge 3 gange.
Jeg ville vente med at gå til lægen til mandag. God bedring.
Ikke et gyldent råd, men jeg endte faktisk med at ringe til et vennepar, som begge er læger. De oplyser, at mandens praksis netop oplever det, som du og jeg beskriver og kalder det exeptionelt meget i år (og december 2022).
Jeg fik dog anbefalet at tage et dampbad (eller - hovedet over en gryde med kogende vand og lidt æteriske olier i og så et håndklæde over hovedet). Jeg har gjort det én gang nu (og skal så gøre det 2 gange mere i dag) og det har været fantastisk! Jeg føler, at en masse uvelkommen væske er blevet fjernet fra hovedet (pande og næse) og det har givet en rar fornemmelse.
Så ja, det er nok bare at bide det sure æble i sig og så afvente.
Underligt nok, så er det egentlig rart at vide, at der er andre i samme situation og at det er en "ting" lige nu på denne årstid - så bliver man mindre bekymret.
Mange tak - ikke et råd, men trods alt meget hjælpsomt.
Anmeld
Citér