3 ugers sygdom. Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
11 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2023

Anonym trådstarter

Hej, jeg er nu syg på 21. døgn og er ærlig talt lidt træt af det, sagt på godt jysk.

Det startede første dag med kvalme og mavekramper, så bihulebetændelse og nu siger lægen, at det blot er en virus og derfor kan man ikke gøre andet end at afvente.

Jeg har dog aldrig haft så lang en sygeperiode før. Lægen bad mig kigge forbi til endnu en undersøgelse i går, men der blev jeg forhindret og overvejer derfor i dag at give lægevagten et kald. Men er det spild af ressourcer? Bør jeg vente til mandag og kan der overhovedet gøres noget, når der er tale om en virus?

Gode råd søges, tak.

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2023

Carina:-)

Lægevagten er til akutte ting der ikke kan vente. 

Så ja spild af ressourcer  

Tag til lægen mandag - hvis du tænker det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

4. februar 2023

Baby17

Anonym skriver:

Hej, jeg er nu syg på 21. døgn og er ærlig talt lidt træt af det, sagt på godt jysk.

Det startede første dag med kvalme og mavekramper, så bihulebetændelse og nu siger lægen, at det blot er en virus og derfor kan man ikke gøre andet end at afvente.

Jeg har dog aldrig haft så lang en sygeperiode før. Lægen bad mig kigge forbi til endnu en undersøgelse i går, men der blev jeg forhindret og overvejer derfor i dag at give lægevagten et kald. Men er det spild af ressourcer? Bør jeg vente til mandag og kan der overhovedet gøres noget, når der er tale om en virus?

Gode råd søges, tak.

Mvh

Hvordan kan man blive forhindret i at tage til læge hvis man er syg? 

Så er du vel også rask nok til at vente til lægen åbner igen på mandag. Vagtlægen er til akut opstået sygdom og de er sandelig pressede nok i forvejen. 

Anmeld Citér

4. februar 2023

God-mor

Anonym skriver:

Gode råd søges, tak.

Mvh

Jeg har nok ikke et gyldent råd. Men både min søn og jeg var syge i tre uger i januar. Vi havde ondt i halsen, hostede og havde feber. Jeg fik også noget med bihulerne. Vi fik taget infektionstal og de var på hhv. 22 & 33. Vi fik ikke antibiotika, men fik at vide det måtte være virus, da podning i halsen var negativ, samt der heller ikke var noget på lungerne. Der er rigtig meget sygdom denne vinter, og flere er syge længe. Vi nåede til både øre, næse-hals læge samt egen læge 3 gange. 

Jeg ville vente med at gå til lægen til mandag. God bedring. 

Anmeld Citér

4. februar 2023

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Hvordan kan man blive forhindret i at tage til læge hvis man er syg? 

Så er du vel også rask nok til at vente til lægen åbner igen på mandag. Vagtlægen er til akut opstået sygdom og de er sandelig pressede nok i forvejen. 

"Hvordan man kan blive forhindret i at tage til læge, hvis man er syg?" Jeg kan komme på mange årsager.

"Så er du vel rask nok til at vente på lægen åbner igen på mandag" - endnu en sølle kommentar og antydning.

Du kan ikke bare nøjes med at komme med et råd, men skal i stedet have undersøgt, hvorfor jeg ikke kan tage til læge og i samme ombæring antage, at jeg af den årsag formentlig ikke er syg nok til vagtlægen

Jeg er enig i det sidste.

Anmeld Citér

4. februar 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Lægevagten er til akutte ting der ikke kan vente. 

Så ja spild af ressourcer  

Tag til lægen mandag - hvis du tænker det er nødvendigt. 

Du har ret. Man bliver blot frustreret og ønsker derfor et potentielt quick fix, selvom det er et utrolig long shot.
Men tak - jeg fandt en anden løsning.

Anmeld Citér

4. februar 2023

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg har nok ikke et gyldent råd. Men både min søn og jeg var syge i tre uger i januar. Vi havde ondt i halsen, hostede og havde feber. Jeg fik også noget med bihulerne. Vi fik taget infektionstal og de var på hhv. 22 & 33. Vi fik ikke antibiotika, men fik at vide det måtte være virus, da podning i halsen var negativ, samt der heller ikke var noget på lungerne. Der er rigtig meget sygdom denne vinter, og flere er syge længe. Vi nåede til både øre, næse-hals læge samt egen læge 3 gange. 

Jeg ville vente med at gå til lægen til mandag. God bedring. 

Ikke et gyldent råd, men jeg endte faktisk med at ringe til et vennepar, som begge er læger. De oplyser, at mandens praksis netop oplever det, som du og jeg beskriver og kalder det exeptionelt meget i år (og december 2022).

Jeg fik dog anbefalet at tage et dampbad (eller - hovedet over en gryde med kogende vand og lidt æteriske olier i og så et håndklæde over hovedet). Jeg har gjort det én gang nu (og skal så gøre det 2 gange mere i dag) og det har været fantastisk! Jeg føler, at en masse uvelkommen væske er blevet fjernet fra hovedet (pande og næse) og det har givet en rar fornemmelse.

Så ja, det er nok bare at bide det sure æble i sig og så afvente.

Underligt nok, så er det egentlig rart at vide, at der er andre i samme situation og at det er en "ting" lige nu på denne årstid - så bliver man mindre bekymret.

Mange tak - ikke et råd, men trods alt meget hjælpsomt.

Anmeld Citér

4. februar 2023

Soonmom

Hvis man ligger syg, kan man da ikke blive forhindret i at komme til lægen så er man jo syg

Men ja som andre skriver vagtlæge=akut opstået sygdom

Anmeld Citér

4. februar 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Først fik vi alle 4 influenza herhjemme. Mit udviklede sig så til bihulebetændelse og lungebetændelse, jeg fik målt infektionstal ved lægen, det var på 207 og jeg fik straks penicillin. Er ikke engang rask endnu, og jeg har været syg i 12 dage ca. 

Anmeld Citér

4. februar 2023

Baby17

Anonym skriver:

"Hvordan man kan blive forhindret i at tage til læge, hvis man er syg?" Jeg kan komme på mange årsager.

"Så er du vel rask nok til at vente på lægen åbner igen på mandag" - endnu en sølle kommentar og antydning.

Du kan ikke bare nøjes med at komme med et råd, men skal i stedet have undersøgt, hvorfor jeg ikke kan tage til læge og i samme ombæring antage, at jeg af den årsag formentlig ikke er syg nok til vagtlægen

Jeg er enig i det sidste.

Hvis du ikke kan finde tid til at til lægen, selvom du mener du er syg, så er du simpelthen ikke syg nok. Jeg er sådan set helt ligeglad med hvorfor du mener du er forhindret, så det behøver jeg ikke undersøge

Men man skal ikke sige at man ikke har tid til at gå til lægen en fredag, selvom lægen tilbyder dig en tid også ringe til vagtlægen kl. 16, fordi det er mere belejligt. Det var såmænd bare min pointe.

Men god bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.