Laver du frivillig arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.134 visninger
29 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilken slags frivillig arbejde i laver?

Hvorfor i har valgt det frivillige arbejde, frem for feks noget andet.

Hvor tit er i afsted og hvor længe af gangen?

Jeg har længe overvejet at melde mig, til en hjælpeorganation, som bla hjælper med at samle ind til julehjælp, fødselsdagshjælp og andre gode ting.

Jeg ska til noget info møde på mandag, og er noget spændt på, hva de ka fortælle. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2023

Anonym

Ja, jeg arbejder frivilligt i et fængsel med de indsatte

Ca. en/to gange om måneden i 2 timer pr. gang.

Det startede med at være fordi jeg skulle bruge arbejdserfaring på mit CV til en kandidatuddannelse (da det tæller godt når optaget skal vurdere de kommende studerende), og når jeg nu skulle det, så kunne jeg lige så godt finde et område, jeg fandt rigtig spændende, og samtidig snuse lidt til det arbejdsområde- så det gjorde jeg.

Derudover kan den erfaring skabe døre, når jeg er uddannet, hvis jeg ønsker at arbejde inden for kriminalforsorgen. 

Ved siden af fuldtidsstuderer jeg en bachelor og har børn, så det var min måde at få tid til det hele på én gang

Anmeld Citér

3. februar 2023

Anonym

Jeg har været frivillig en del gange på 4Hs madskoler og har derigennem fået bevilling til at lave andre madarrangementer, hvor jeg selv har sørget for materialer osv. 

Jeg kan godt lide at lave frivilligt arbejde. Men det er også hårdt sommetider. Fx har jeg valgt at bruge en uge af min sommerferie på det - det kan jeg mærke at jeg ikke rigtig orker mere. Jeg har brug for mine 3 ugers ferie. Men som en anden skriver, så er det fedt, hvis det kan lade sig gøre et par gange om måneden á 2 timers varighed. 

Jeg har tit tænkt på at blive frivillig i Red Barnet Ungdom - og tænker også jeg melder mig en dag. Men lige nu synes jeg ikke tiden og overskuddet er der. Men når den mindste bliver lidt ældre, er jeg helt sikkert frisk på at gøre en frivillig indsats. 

Anmeld Citér

3. februar 2023

Mitguld

StineW79 skriver:

Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilken slags frivillig arbejde i laver?

Jeg har længe overvejet at melde mig, til en hjælpeorganation, som bla hjælper med at samle ind til julehjælp, fødselsdagshjælp og andre gode ting.

Jeg ska til noget info møde på mandag, og er noget spændt på, hva de ka fortælle. Vh Stine 

Jeg er besøgsven for ældresagen 1 gang om ugen, og jeg elsker det Har valg det pga jeg føler mange glemmer de ældre, føler vi kan lære meget af dem m.m.

Anmeld Citér

3. februar 2023

Anonym

Jeg var i mange år frivillig i den lokale rideklub. Først hjalp jeg med handicaprytterne og senere skiftede jeg over til at planlægge stævner med alt hvad der hører til. Ved de store stævner betød det nok at jeg arbejdede 4t om dagen op til og så hele weekenden fra morgen til aften. Med børn blev det for voldsomt, men sjovt var det.

Pt er jeg ikke involveret i forenings- eller frivilligt arbejde men når mine børn en dag begynder i en lokal forening, så ender jeg nok med at melde mig til alt muligt igen

Anmeld Citér

3. februar 2023

Anonym

Jeg laver frivillig online ammevejledning for Ammenet på facebook. For mig er det vigtigt at jeg kan tilpasse det frivillige til mit liv og det her er ret fleksibelt og ikke har været fysisk forankret. Jeg ved det er 1-2 dage om ugen og fra start til slut af en vejledning tager det 48 timer, og så skal jeg bare jævnligt tjekke ind om der skal skrives noget. Begyndte fordi jeg selv havde manglet ammevejledning da jeg havde baby (og fik god hjælp hos ammenet)

Anmeld Citér

3. februar 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg er et stort foreningsmenneske, jeg sidder i bestyrelsen i den lokale idrætsklub. Her træner jeg også børn i gymnastik og håndbold. Jeg bruger derudover mange timer på at arrangere aktiviteter forankret i klubben fx sodavandsdisko, halloweenfest, gymnastikopvisning og håndboldstævner. Derudover er jeg medlem af skolebestyrelsen på børnenes skole, samt i aktivitetsudvalg i klassen. 

Jeg er socialrådgiver, så det er er meget aktivt valg at mit frivillige arbejde ikke omhandler socialt udsatte. 

De frivillige arbejde jeg er en del af, er heldigvis noget hvor mine børn kan inddrages og hjælpe til. Så det meste gør vi som familie, så jeg ikke føler at jeg skal være væk fra mine børn. 

Anmeld Citér

3. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg har arbejdet frivilligt on/off, siden de store klasser i folkeskolen. Først med voldsforebyggelse blandt unge, siden i idrætsklub og i en oplysningskampagne. Jeg har siddet i frivillige bestyrelser, pt. i en selvejende daginstitution. Jeg har arbejdet med misbrugere og med politiske kampagner - så lidt af hvert efterhånden, men lidt mindre nu her imens mine unger er små. Det er meget meningsfuldt for mig at bruge mine kompetencer på den måde, og ofte oplever jeg at det frivillige bliver eneste “sikkerhedsnet” de steder hvor velfærdsstaten er blevet så udhulet, at den offentlige indsats ikke længere rækker … 

Anmeld Citér

3. februar 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg er ikke frivillig mere efter jeg har fået børn da tiden slet ikke er til det. Håber den kommer igen en dag. men.

jeg har været frivillig på et krisecenter for kvinder. Super spændende. Det var længere vagter enten var det overnattende eller også var det i weekenden i 6 timer. Skønt sted at være frivillig hvor man virkelig får lov til at møde nogen mennesker der har brug for hjælpen

Anmeld Citér

3. februar 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
StineW79 skriver:

Ikke pt. 

Men jeg har været frivillig juleaften.

Jeg har været frivillig i familie klub(var nødt til at holde en pause fordi jeg lige har stået i eksamer til afslutning af uddannelse)

Været frivillig i kirke (til starte for at møde nye mennesker)

Jeg har overvejet at blive voksen ven, noget hos røde kors til hjælp for et barn eller to.

Plan var også at vi skulle have været af sted og være frivillig i et cirkus i år, men det venter vi med. 

Men ja elsker frivilligt arbejde��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.