Jammen så sig det dog, at i gerne vil have det byttet og spørg efter en bon, hvis en sådan ikke er med så lad være med at tage imod gaven, og bliv ved med at sige det for hver genstand i ønsker byttet, før eller siden bliver det vel fattet.
Jeg har slet ikke de problemer, min mors tingen tangel kan altid byttes, og kan det ikke leveres til bage til forretningen får jeg pengene for det af hende i stedet, og hun giver det til nogle andre, eller gemmer det til en dag hvor hun støder ind i en som kan bruge det, ofte bliver det brugt som skiftetøj når ungerne er der.
Svigerfar køber slet ikke noget, så det er så nemt, F ikke en gang en lille slikkepind på deres fødselsdag. Hans kærste giver gerne et eller andet, og når det er tøj, er det altid for stort (hvilket jeg bedst kan lide) eneste problem er at hun strikker, og elsker det, men jeg er ikke så vild igen med hendes smag, i stedet sætter jeg hiinde simbelthen til at strikke, altså jeg finder opskrifter på beklædning jeg kan lide og spørger om hun ikke gider at strikke den, for så slipper jeg for at få noget jeg ikke kan li.
Min søster taler jeg altid sammen med inden gavereset står for døren, sådan at den store af gaverne helt sikkert er noget brugbart, nu er det bare sådan at min svoger har en gigantisk familie, så ofte får deres unger den samme ting af 2-3 forskellige, og nu vi har talt sammen er det altså ikke altid det jeg køber kan byttes, men skidt pyt, så tager jeg bare gaven tilbage giver hende pengene og gemmer den til næste gang en af mine unger skal have, der er kun 2 måneder mellem vores drenge, så kommer min ældste datter (som ikke kan overtage fra søsters pige) så søsters pige, og så har jeg den yngste på 3 måneder, dvs hun kan overtage det legetøj som søsters datter ikke kunne bruge alligevel.
Jeg får en del tøj fra rundt omkring, det er langt fra det hele jeg vil bruge, og som mine unger gider bruge (værst er det med den store tøs) det tøj kommer i en sæk og bliver sendt til østbørn, lige så gælder det tøj mine unger ikke kan bruge mere, brugbart legetøj ryger samme vej. Der er ingen der tjæner penge på det (alt foregår med frivillige hænder, ingen får løn for noget som helst) det koster ikke mig så meget som en eneste lille krone (ikke en gang køre med det for at aflevere det skal jeg, det bliver afhentet) samtidig bringer det stor glæde... alle gode gange 3. At jeg levere til dem er faktisk også årsagen til at jeg bliver dynget til med tøj fra nær og fjern, jeg nyder godt af det, mine børn nydder godt af det, og fatteige børn og familier nyder godt af det, endnu 3 gode.
Anmeld