Både min mand og jeg har altid været tilbøjelige til at hvis der var en flade (bord, reol osv.) så landende der lige en avis, nips og dims osv. på den flade
Ingen systemer nogen steder, bare bunker og blandet skrammel! Men i takt med at huset er blevet renoveret og vi dermed har fået skabt en indretning af skabe osv. som passer lige til os, så er vi så meget bedre til at holde huset hæderligt, der lander da stadig noget på fladerne, men nu har tingene en plads og vi ved begge hvor det skal ligge hen og dermed være lagt på plads.
I tillæg til ovenstående er vi altså også blevet bedre til at få ryddet ud i vores ting og sende videre til genbrug. Vi har efterhånden ikke så mange ting og vi har måske også bare erkendt at vi slet ikke har brug for det. Det hjælper også at ungerne er større og der defor ikke er legetøj overalt længere og barnevogen/klapvogn osv. der står og fylder.
Vi har set mange bolig- og oprydningsprogrammer og det handler om at finde ud af hvordan man motiveres til denne oprydning. Det der ramte os var især Marie Kondo på Netflix, hun fortæller at når man tager en ting/tøj frem skal den bringe glæde hos dig, så det en simple ting for mig når jeg står med noget så prøver jeg lige at få den fornemmelse som hun snakker om 
Om ikke andet så får man vildt lyst til at rydde op når man se den slags programmer - sæt i gang :-)
Anmeld
Citér