Jeg har netop så småt kommet ud af en periode hvor vi havde det sådan herhjemme. Jeg var så led af ked af alt rodet omkring mig, og var nærmest pinlig tilpas når vi skulle have gæster...
I forbindelse med en renovering af vores lejemål, skulle vi pludselig være på mindre plads, i en lang periode.
Så tog jeg simpelthen et hjørne af gangen. Jeg gik det igennem helt lavpraktisk. Her havde vi jo en "måler" på, nemlig de 3 måneder renoveringen skulle vare. Alt blev delt op i kategorier
1 Ting vi skulle bruge indenfor de næste 3 måneder
2 Ting vi vidste vi skulle bruge, men ikke indenfor 3 måneder (fx julepynten, halloween ditto, vintertøj osv)
3 Ting vi måske skulle bruge, eller som var gode at have "in case".
Alt i 3´er kategorien, blev virkelig grundigt gennemgået, for at sikre at vi kun gemte ting vi virkelig var glade for. Fx har jeg gået og gemt tøj fra de ældste til de yngste børn - men helt ukritisk, og selvom der var 4 år i mellem. Nu gemmer jeg kun det rigtig gode.
Udover det, så har jeg virkelig øvet mig i at smide ting ud (= sende til genbrug) som jeg ikke virkelig er glad for at have. Smågrimme vaser, tallerkner som jeg altid går udenom, skåle i 7 forskellige farver og størrelser, som jeg egentlig ikke synes er pæne. Jeg har pakket så mange flyttekasser med ting som bare har hobet sig op, men jeg har gjort det langsomt, og lidt af gangen. Så var det ikke uoverskueligt.
Man kan ikke ordne det hele på en gang, men "lige den der lille kasse" kan man godt ordne mens man ser tv om aftenen... 
Det blev en lang smøre, men håber du kan bruge det til noget..