Huha, det har været en hård weekend.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
14 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Bondepigen

Det startede med at jeg blev ringet op af gæsteplejen torsdag lidt før middag, om at Emma pludselig havde fået 40 i feber.

Så jeg hentede hende og hun faldt i søvn lige efter jeg havde sat hende i bilen. Fik en tid hos lægen kl 13.30. Han så hende i halsen som var rød, og podede hende. Tog infektionsprøve i hælen, kiggede hende i ørerne og lyttede på lungerne. Øv altså... Emma kan slet ikke have det efter alt sygehus-noget hun har været igennem. Ikke så rart bare at holde hende fast i et jerngreb. Men det var jo nødvendigt for hendes eget bedste. Så hellere holde fast så det kan overstås hurtigt (er jo efterhånden vant til det , men hvor er det hårdt, så bagefter gik vi lige op til bedstemor og bedstefar og fik et par smarties, så vi kunne blive glade igen.)

Hun havde halsbetændelse og det var en virus, så hun kunne desværre ikke få noget for det. Hun var meget skidt og kunne ikke sove, så jeg tog hendes madras ind på gulvet i stuen og så lå vi sammen, så kunne hun bedre slappe af. Men hun vågnede godt nok mange gange og græd og kunne ikke sove igen, lille stakkel. I går havde hun ikke feber, men hun var i hvert fald stadig ikke frisk, og hun vågnede et par timer efter hun var puttet og var vågen til kl. 1.00.

Hun har ikke rigtigt villet spise eller drikke, men heldigvis vil hun gerne drikke kamillete, så det har hun fået en del af i disse dage, mit lille pus. Faktisk tror jeg osse hun er ved at få tænder, for hun savler simpelthen ekstremt. Har givet hende en stofble om halsen, når hun er vågen, for alm. savlesmækker skal skiftes hvert kvarter...

Jeg gad hende et bad i aften inden hun skulle sove, og noget kamillete, og indtil videre sover hun godt.

Hun har i øvrigt fået en masse små røde prikker på hele kroppen undt. i hovedet. Og så er de mest på underben og underarme... Min nieces datter fik feber dagen efter Emma og de har næsten lige været sammen, så det er sikkert det samme. Hun har ingen prikker, men en plamage på maven??? Hvis ikke det er væk mandag, må jeg hellere ringe til lægen... Men det er godt nok begrænset, hvad jeg har sovet de sidste par dage...

Desuden har hun måske astmatisk bronkitis, så hun får ventoline astmaspray, som gør hende helt vildt hyper....

P.S. Stopper med at ryge, når jeg går i seng i aften/nat.... Både for Emmas skyld, min egen skyld og tusindvis af andre grunde. Begyndte jo desværre igen, da jeg røg ned i et hul, men har jo hele tiden bestemt at jeg ville stoppe igen omk. denne tid. Og denne gang hopper manden med på rygestoppet for Emmas skyld (og selvfølgelig osse hans egen). Så please kryds fingre for at vi ikke begynder igen nogensinde denne gang!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Klumpe-dumpe

Kan det være 3 dages feber? Der fik Malucca og jo også prikker og plager. Især på underarmene og benene og mavsi...

Men pyha lille pussergøj altså. Håber snart hun er ovenpå igen

Jeg  for at rygestoppet kommer til at glide nemt for jer.

Husk, trangen efter en smøg vare ALDRIG mere end 3 min. 4 dagen er slem. og det samme er det ved de 3 uger.

Anmeld

31. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

sikke en omgang... mht. de der røde prikker så prøv at "strække" hendes hud, fordvinder de så?

min læge fortalte mif at man skulle holde øje med røde prikker, hvis de ikke fosvinder når du strækker er det små blodsprængninger og så skal man til lægen for at se om der er mere galt... ikke for at bekymre dig at jeg ksriver dette, men jeg ville godt nok få dårlig smag i munden hvis jeg ikke fortalte dig dette og der så var noget galt er sikker på at de går væk når du strækker og kommer igen når du slipper, og så kunne det godt være tre dages feberen.... (man skal altså strække lidt hårdt)

rigtig god bedring!

Anmeld

31. oktober 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

Kan det være 3 dages feber? Der fik Malucca og jo også prikker og plager. Især på underarmene og benene og mavsi...

Men pyha lille pussergøj altså. Håber snart hun er ovenpå igen

Jeg  for at rygestoppet kommer til at glide nemt for jer.

Husk, trangen efter en smøg vare ALDRIG mere end 3 min. 4 dagen er slem. og det samme er det ved de 3 uger.

Min mor (som har 8 børn) har osse nævnt 3 dages feber, men hvis ikke det er væk mandag kontakter vi lægen...

Tak for . Ja jeg har stoppet så mange gange og hver gang mindst et år. SÅÅÅÅÅ idiotisk at begynde igen...

Anmeld

31. oktober 2009

Bondepigen

ka-ri-na skriver:

sikke en omgang... mht. de der røde prikker så prøv at "strække" hendes hud, fordvinder de så?

min læge fortalte mif at man skulle holde øje med røde prikker, hvis de ikke fosvinder når du strækker er det små blodsprængninger og så skal man til lægen for at se om der er mere galt... ikke for at bekymre dig at jeg ksriver dette, men jeg ville godt nok få dårlig smag i munden hvis jeg ikke fortalte dig dette og der så var noget galt er sikker på at de går væk når du strækker og kommer igen når du slipper, og så kunne det godt være tre dages feberen.... (man skal altså strække lidt hårdt)

rigtig god bedring!

Tak, det vil jeg prøve i morgen tidlig..

Hvad er det helt præcist der kan være galt, hvis ikke de forsvinder når man strækker huden? Kan i øvrigt godt lide at du informerer selv om detmåske kan gøre én bekymret.... hellere det end at man ikke ved noget... Så kan man jo ikke tage sine froholdsregler...

Anmeld

31. oktober 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Hvad er det helt præcist der kan være galt, hvis ikke de forsvinder når man strækker huden? Kan i øvrigt godt lide at du informerer selv om detmåske kan gøre én bekymret.... hellere det end at man ikke ved noget... Så kan man jo ikke tage sine froholdsregler...

Tror Karina tænker på Menigetis (Staves???) Som det SELVF: IKKE er.!!!!!

Anmeld

31. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

bondepigen skriver:

han talte noget om minigitis.... men jeg er ikke 100% sikker på sammenhængen... det kan jo altså også være nældefeber... det fik Nikoline, høj feber og røde fnuller over det hele

Anmeld

1. november 2009

Bondepigen

malucca09 skriver:

Tror Karina tænker på Menigetis (Staves???) Som det SELVF: IKKE er.!!!!!

Nej, tror faktisk det er 3 dages feber... søgte lige på røde knopper på google, og i følge netdoktor lyder det rigtig meget som det....

Anmeld

1. november 2009

Bondepigen

ka-ri-na skriver:

han talte noget om minigitis.... men jeg er ikke 100% sikker på sammenhængen... det kan jo altså også være nældefeber... det fik Nikoline, høj feber og røde fnuller over det hele

Vi er osse MEGET nervøse for nældefeber, da Ove er MEGET plaget af det. Men efter at have kigget på netdoktor tror jeg det er 3 dages feber...

Anmeld

1. november 2009

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Nej, tror faktisk det er 3 dages feber... søgte lige på røde knopper på google, og i følge netdoktor lyder det rigtig meget som det....

Ja men jeg mente at Karina mente at ved Men. får de også røde knopper og de forsvinder ikke hvis man strækker i huden. Derfor skal man altid være opmærksom på børn der får røde knopper.

Malucca var med pjevest da hun havde det. Og hun havde MEGET ondt i leddende når jeg tog hende op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.