Strejke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Du står altid bedre med nogen i ryggen end når du står alene, og bliver du fyret er der altid dagpenge i stedet for kontanthjælp hvis man vel og mærket også er medlem af en a-kasse 

Fagforening og a-kasse er jo ikke det samme. Og nej, alle står ikke bedre nødvendigvis med en fagforening i ryggen. Der er andre muligheder end en fagforening. Jeg siger ikke, det er tilfældet for ts, men omvendt kan du heller ikke påstå det modsatte med den lille information, der står i det oprindelige indlæg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du står altid bedre med nogen i ryggen end når du står alene, og bliver du fyret er der altid dagpenge i stedet for kontanthjælp hvis man vel og mærket også er medlem af en a-kasse 

Jeg er selvfølgelig med i en a-kasse. 

Min arbejdsgiver har ikke overenskomst med nogen fagforeninger, så jeg har ikke rigtigt behov for at være medlem af en. Jeg ved ikke om nogen af mine kollegaer er medlem af en fagforening, men vi har ikke nogen TR og så vidt jeg vedhar ingen haft brug for hjælp fra en fagforening. Det skyldes måske også, at der aldrig har været nogen problemer på min arbejdsplads, som generelt er rigtig god til at bakke op om medarbejerne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.