Spørgsmål ang. risiko for tvangsfjerning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2023

RB90

Nej - der er virkelig ingen der roder i hvad der skete i ens liv for 10 år siden. Tillykke og slap du helt af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2023

Anonym

Der er INGEN der sidder og har til arbejde at holde øje med folk der på et tidspunkt har lavet noget kriminelt, været i psykiatrien mv. 
men sundhedsplejerske eller egen læge har ikke afgang til de journaler, de oplysninger der foreligger om os i de offentlige er der jo ikke frit adgang til. Alle sager i børnefamilie afd. starter på samme måde, uanset om man har haft en sag selv eller på større børn, at der kommer en underretning på bekymring for barnets trivsel eller at man som forældre selv henvender sig. 

Der er ikke registersammenkøring mellem lægen/sundhedsplejerskes it-system og den del af kommunen (børnefamilie afd. ) der har sager på børn, så der lyser en rød lampe på kontoret når folk med straffeattest bliver gravide. 

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Så længe du ikke er i systemet og har et stabilt liv, og ingen laver nogen underretning til kommunen så sker der intet. Jeg har også stået i det samme. Man skal have fat i dine agter for at få de oplysninger, det ikke noget som bare popper op. Og sundhedsplejersken ved intet med mindre de har modtaget en underretning fra kommunen/ hospitalet om at de er bekymret. Så skal de lave det der hedder en tidlig indsat fordi man så mener du har brug for ekstra støtte.

mange gange tillykke

lyd din graviditet

Anmeld Citér

15. januar 2023

Aimah

Profilbillede for Aimah

Hej! 

Stort tillykke med graviditeten!

Jeg er socialrådgiver i en familieafdeling og du skal ikke være bekymret, vi kommer ikke og fjerner dit barn fordi du har en fortid i systemet! Sundhedsplejersken har ikke adgang til vores akter og de vil kun underrette hvis de er bekymrede for forholdende som de ser ud nu, så hvis du har et liv hvor du er kommet videre fra alle de bekymrende ting, så vil de aldrig underrette for din fortid! Hos os har vi selvfølgelig været inde over de unge der fik børn hvis de stadig er i systemet eller fordi sundhedsplejen blev bekymret for de omstændigheder de så nu! Vi får ikke en automatisk besked om, at en tidligere sag har fået barn. 

Så nyd din graviditet og barn uden at bekymre dig om hvad der engang er sket! Vi har alle en fortid og den kommer ikke og tager dit barn. 

Der skal ekstremt meget til før man fjerner et barn, de gange jeg har været med til det, har det været fordi der virkelig var en kæmpe bekymring, men det er meget sjældent at vores arbejde går ud på at fjerne børn, det er under 10 % af jobbet. 

Jeg håber du finder ro i din krop med det jeg har skrevet. Du er et andet sted nu og din fortid vil ikke gøre at kommunen bliver opmærksom på dig igen  

Mange hilsner fra en socialrådgiver

Anmeld Citér

16. januar 2023

Anonym

Aimah skriver:

Hej! 

Stort tillykke med graviditeten!

Jeg er socialrådgiver i en familieafdeling og du skal ikke være bekymret, vi kommer ikke og fjerner dit barn fordi du har en fortid i systemet! Sundhedsplejersken har ikke adgang til vores akter og de vil kun underrette hvis de er bekymrede for forholdende som de ser ud nu, så hvis du har et liv hvor du er kommet videre fra alle de bekymrende ting, så vil de aldrig underrette for din fortid! Hos os har vi selvfølgelig været inde over de unge der fik børn hvis de stadig er i systemet eller fordi sundhedsplejen blev bekymret for de omstændigheder de så nu! Vi får ikke en automatisk besked om, at en tidligere sag har fået barn. 

Så nyd din graviditet og barn uden at bekymre dig om hvad der engang er sket! Vi har alle en fortid og den kommer ikke og tager dit barn. 

Der skal ekstremt meget til før man fjerner et barn, de gange jeg har været med til det, har det været fordi der virkelig var en kæmpe bekymring, men det er meget sjældent at vores arbejde går ud på at fjerne børn, det er under 10 % af jobbet. 

Jeg håber du finder ro i din krop med det jeg har skrevet. Du er et andet sted nu og din fortid vil ikke gøre at kommunen bliver opmærksom på dig igen  

Mange hilsner fra en socialrådgiver

Jobbet er nemlig så meget mere end tvangsfjernelser, ja, heldigvis  

Godt og brugbart svar

Hilsen en anden socialrådgiver

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.