Hej!
Stort tillykke med graviditeten! 
Jeg er socialrådgiver i en familieafdeling og du skal ikke være bekymret, vi kommer ikke og fjerner dit barn fordi du har en fortid i systemet! Sundhedsplejersken har ikke adgang til vores akter og de vil kun underrette hvis de er bekymrede for forholdende som de ser ud nu, så hvis du har et liv hvor du er kommet videre fra alle de bekymrende ting, så vil de aldrig underrette for din fortid! Hos os har vi selvfølgelig været inde over de unge der fik børn hvis de stadig er i systemet eller fordi sundhedsplejen blev bekymret for de omstændigheder de så nu! Vi får ikke en automatisk besked om, at en tidligere sag har fået barn.
Så nyd din graviditet og barn uden at bekymre dig om hvad der engang er sket! Vi har alle en fortid og den kommer ikke og tager dit barn.
Der skal ekstremt meget til før man fjerner et barn, de gange jeg har været med til det, har det været fordi der virkelig var en kæmpe bekymring, men det er meget sjældent at vores arbejde går ud på at fjerne børn, det er under 10 % af jobbet.
Jeg håber du finder ro i din krop med det jeg har skrevet. Du er et andet sted nu og din fortid vil ikke gøre at kommunen bliver opmærksom på dig igen
Mange hilsner fra en socialrådgiver 
Anmeld
Citér