Spørgsmål ang. risiko for tvangsfjerning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
14 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2023

Anonym trådstarter

Jeg er i sidst tyverne år og har lige fundet ud af, at jeg er gravid

Jeg er ovenud lykkelig, men er blevet ramt af en frygt for, at kommunens øjne vil være på mig på grund af min fortid..

Jeg havde en problematisk teenagetid med familieproblemer og lidt småkriminalitet, og havde derfor en kontaktperson fra kommunen indtil jeg blev myndig.

Jeg lagde mit liv som 19-årig, men kan ikke slå tanken ud af mit hoved om, at de vil blive involveret alligevel. Er det bare graviditetshormoner, der påvirker mig lidt, eller har jeg mon grund til at være bekymret?..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2023

Anonym

Hvordan er dit liv nu? 

Altså har du fået dig en uddannelse, en stabil indtægt, og et fast job? 

Hvordan er dit netværk og relation til familie og venner?

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Hvis du har et stabilt liv nu med job, netværk osv. så har du ikk noget at frygte. Kan godt være de vil holde øje, men de vil så også hurtigt se at der ingen grund er til bekymring og dermed slipper dig hurtigt igen.  

bare husk at de gør det ikke for at være onde eller irriterende. Men udelukkende for at sikre dit barn de bedste vilkår. 

Anmeld Citér

14. januar 2023

B&J

Min fortid har også været kommunen osv pga min mor og en helt masse. Jeg var så nervøs da jeg blev gravid med vores søn for tænk nu hvis de to ham pga min fortid. Snakkede med den sødeste sundhedsplejsken som fortalte mig jamen det er jo fortid det hele

Jeg har 2 vidunderlige børn og leve trykt og roligt uden kommunen og er inde i vores liv. 

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Hvordan er dit liv nu? 

Altså har du fået dig en uddannelse, en stabil indtægt, og et fast job? 

Hvordan er dit netværk og relation til familie og venner?

Bliver der virkelig set på, om man har taget en uddannelse? Hvis personen har arbejde og er et velfungerende menneske, så bør uddannelse da ikke spille en rolle

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du har et stabilt liv nu med job, netværk osv. så har du ikk noget at frygte. Kan godt være de vil holde øje, men de vil så også hurtigt se at der ingen grund er til bekymring og dermed slipper dig hurtigt igen.  

bare husk at de gør det ikke for at være onde eller irriterende. Men udelukkende for at sikre dit barn de bedste vilkår. 

Hvorfor skulle kommunen være opmærksomme på, at hun skal have et barn 10 år efter hun sidst var i deres system?

TS, jeg tror ikke du har noget at frygte. Stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor skulle kommunen være opmærksomme på, at hun skal have et barn 10 år efter hun sidst var i deres system?

TS, jeg tror ikke du har noget at frygte. Stort tillykke med graviditeten

Siger intet om at de vil. Siger at det kan godt være. Der er stor forskel. Men man har hørt det før at der bliver holdt øje selvom det er 10 år siden. 
men som jeg også siger. Så hvis hendes sti er ren idag har hun intet som helst at frygte og de vil lukke den hurtigt ned igen. 
så ved ikk lige hvad du citerer mig for. 

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Siger intet om at de vil. Siger at det kan godt være. Der er stor forskel. Men man har hørt det før at der bliver holdt øje selvom det er 10 år siden. 
men som jeg også siger. Så hvis hendes sti er ren idag har hun intet som helst at frygte og de vil lukke den hurtigt ned igen. 
så ved ikk lige hvad du citerer mig for. 

Du skrev at det godt kan være, at de vil holde øje med hende, hvilket undrer mig. For hvis hendes sag har været lukket i 10 år, hvem er det så, der gør kommunen opmærksomme på, at hun skal have et barn? 

Jeg har aldrig selv været i systemet, så jeg ved ikke hvordan det fungerer. Men synes ikke teenagestreger bør ikke påvirker ens voksenliv. 

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Du skrev at det godt kan være, at de vil holde øje med hende, hvilket undrer mig. For hvis hendes sag har været lukket i 10 år, hvem er det så, der gør kommunen opmærksomme på, at hun skal have et barn? 

Jeg har aldrig selv været i systemet, så jeg ved ikke hvordan det fungerer. Men synes ikke teenagestreger bør ikke påvirker ens voksenliv. 

Det gør sundhedsplejersken. Selvom sagen er lukket så står hun stadig i systemet. 

men igen. Så siger jeg ikie de gør. Jeg siger de KAN. Igen. Stor forskel. Og igen. Så længe hun har sin sti ren idag så har hun intet at frygte. 

Anmeld Citér

14. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Og nej. Teenage problemer bør ikk påirke voksenlivet. Men sådan er systemet nu engang bare indrettet. 

kender selv et par stykker der var på den forkerte side af loven som unge og da de fik barn var kommunen indover i starten. Men de slap dem hurtigt da der ikk var noget at lomme efter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.