Hvor gamle var I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2022

Kontrast

Jeg er 38 år og bruger hormonspiral. Men vil steriliseres om to år, når den skal ud,  for jeg vil under ingen omstændigheder have flere børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2022

Hellosunshine

Jeg var 25 da jeg droppede hormonprævention. Ellers har det været kondom og sikre perioder. Jeg er kun blevet gravid når vi aktivt har prøvet på det og ramt ægløsning. Droppede hormonprævention pga mistanke om at det påvirkede min psyke, og det var der så noget om. 

Især hvis I gerne vil have en efternøler, så er det da bare om at droppe det

Anmeld Citér

27. december 2022

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Meheju skriver:

Hejsa

Dette opslag er nok til de lidt ældre, men hvor gamle var I, da I droppede præventionen, grundet alder?

Vi er begge 43 år, men snakker om at droppe p-pillerne, dels grundet alder og dels grundet vi måske snakker om en lille efternøler, hvis naturen vil det.

GOD JUL

Jeg eller vi har aldrig brugt noget da jeg ikke kan blive gravid på naturligvis men vi har 2 børn som vi fik hjælp til. Jeg vil ønske der kom en mere men jeg er 40 og ikke i behandling mere. 

Anmeld Citér

27. december 2022

Tystys14

Jeg var 28 da min mand blev steriliseret. Vi har så også fået tre børn og ønsker bestemt ikke flere.  

Inden han blev steriliseret brugte vi kondom, da jeg ikke tåler hormoner, men det så også derfor vi endt med at to af børnene ikke var planlagte. Bliver simpelthen så nemt gravid, at da beslutningen om ikke flere børn var truffet og vi begge enige, ja så blev det en permanent løsning. 

Anmeld Citér

27. december 2022

TLO

Stoppede m p-piller som 30- årig, hvor min eksmand og jeg ønskede at blive forældre - jeg måtte have hormoner, for at få gang i min cyklus. Efter min datters fødsel fik jeg derfor spiral, som jeg havde i ca 8 år, hvor min mand og jeg ønskede at blive forældre, hvilket vi blev kort før jeg fyldte 45. Ingen prævention herefter, for vi håbede på et mirakel. 

Jeg har nu hormonspiral grundet overgangsalder. Det var umådeligt drøjt for humøret at gå direkte fra amning ind i overgangsalderen med hyppige blødninger. Pga corona fik jeg den som 48 og ikke som 47 årig (ville ikke belaste lægen og det var svært logistisk m lægebesøg, da vores søn var hjemme meget af foråret 2020).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.