Hvor gamle var I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
14 svar
2 synes godt om
26. december 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hejsa

Dette opslag er nok til de lidt ældre, men hvor gamle var I, da I droppede præventionen, grundet alder?

Vi er begge 43 år, men snakker om at droppe p-pillerne, dels grundet alder og dels grundet vi måske snakker om en lille efternøler, hvis naturen vil det.

GOD JUL

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

37 år. Men ik af egen "fri vilje" Jeg har været på p-piller, siden jeg var 14 år, pga kraftig og lange mens.

De fungerede virklig godt for mig, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Har heller aldrig ønsket anden form for prævention.

Min læge har dog været meget insisterende omkring, at jeg ik måtte fortsætte med p-piller siden jeg blev 35, pga forhøjet risiko for blodpropper, efter man er blevet 35 år.

Vi havde en lang debat på 2 år, hvor han ville have mig over på spiral, hvilket jeg ik var intressert i.

Til sidst blev jeg så træt af diskussionen, at jeg fuldstændig har droppe prævention. Så nu bruger vi bare kondom.

Og når jeg har mens, styrtbløder jeg de først 3-4 dage, og har det generelt bare rigtig træls. Det mener lægen, så heller ik han ka hjælpe med.

Jeg er 43, og vi ska overholde ik have flere børn. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. december 2022

Hanspige

Jeg er 31 år, bruger ingen prævention. 

Tænker da bare i skal droppe det, hvis er klar på en mere. 

Anmeld Citér

26. december 2022

fehår

Hvis du er 43 og ikke udelukker en efternøler, ville jeg da endelig droppe prævention. 

Jeg blev steriliseret som 33-årig. Alt andet prævention var afprøvet, og vi er afklarede med ikke flere børn. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
StineW79 skriver:

37 år. Men ik af egen "fri vilje" Jeg har været på p-piller, siden jeg var 14 år, pga kraftig og lange mens.

De fungerede virklig godt for mig, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Har heller aldrig ønsket anden form for prævention.

Min læge har dog været meget insisterende omkring, at jeg ik måtte fortsætte med p-piller siden jeg blev 35, pga forhøjet risiko for blodpropper, efter man er blevet 35 år.

Vi havde en lang debat på 2 år, hvor han ville have mig over på spiral, hvilket jeg ik var intressert i.

Til sidst blev jeg så træt af diskussionen, at jeg fuldstændig har droppe prævention. Så nu bruger vi bare kondom.

Og når jeg har mens, styrtbløder jeg de først 3-4 dage, og har det generelt bare rigtig træls. Det mener lægen, så heller ik han ka hjælpe med.

Jeg er 43, og vi ska overholde ik have flere børn. Vh Stine 

Jeg fik nogle piller der kan regulere blødningen, dengang jeg først stoppede på pillen. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Meheju skriver:

Hejsa

Dette opslag er nok til de lidt ældre, men hvor gamle var I, da I droppede præventionen, grundet alder?

Vi er begge 43 år, men snakker om at droppe p-pillerne, dels grundet alder og dels grundet vi måske snakker om en lille efternøler, hvis naturen vil det.

GOD JUL

Jeg stoppede med p-pillen for 1 år siden da min moster fik en voldsom hjerneblødning. Ved godt der ikke er en sammenhæng, men tænkte at nu var tiden til det. Jeg var 36 på det tidspunkt. Bløder voldsomt på 2 og 3 dagen, og gerne i 7 dage af gangen, men mit sind er blevet meget bedre af det.

Var egentlig på pillen igen efter børn fordi jeg blødte så voldsomt at et bind og tampon var færdig efter 1 time, men nu her efter nogle år på pillen kan jeg klare 3 timer på en tampon og så et sikkerjedsbind i trussen de første par dage. 

Anmeld Citér

26. december 2022

B&J

Jeg var 34 også fik vi en lille pige nu er jeg 35 manden var 45 og 46 da vi fik lille pigen og manden er blevet steriliseret så nu er det helt slut 

Anmeld Citér

26. december 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er 52 og tør ikke få fjernet spiralen. Jeg menstruerer med 3-5 måneders mellemrum, og selv om sandsynligheden er meget lille, vil jeg ikke løbe risikoen for at blive gravid. 

Anmeld Citér

26. december 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Har ikke taget prævention i 10 år. Jeg bruger appen Clue. Jeg er 46 år nu

Anmeld Citér

26. december 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg er lige fyldt 38. Har 2 børn fra tidligere og har de sidste godt og vel 2 år kæmpet for at få en efternøler med min nuværende kæreste. Vi er i fertilitetsbehandling og har snakket om at der vist ingen grund er til at bruge prævention når vi (forhåbentlig) står på den anden side med vores ønskebarn. Kommer der så en 4’er, så tager vi gladeligt denne med. Måske er mit svar ikke så relevant, når vi nu har haft lidt svært ved at opnå graviditet, men nu får du det alligevel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.