StineW79 skriver:
Inspireret af nogen kommentar på et par andre tråde, så blir jeg da mega interesseret på at høre, hva nogen af jeres fordomme er?
Hvilken fordomme oplever i, som helt hen i vejret og hvordan påvirker andres fordomme jer?
Noget der feks ramte mig i en anden tråd, var et udsagn om, at når man er dårlig til at stave, så ka må åbenbart heller ik forstå hva andre mener, når de skriver. At man så er mindre intelligent osv.
- Min datter på 10 år, går i 4 klasse og læser dårligere end en 0 klasser. Til gengæld så ka hun læse mennesker og andres følelser som en åben bog. Hun husker sangtekster som en elefant, er så sød og omsorgsfuld og sjov. Hun arbejder hårdt på at blive bedre, til at læse og stave hver dag, får extra undervisning i skolen og brokker sig sjældent over det extra arbejde, det betyder for hende.
Udover det kender jeg flere, der er ordblinde, som er langt klogere end mig, og jeg tænker endelig jeg staver ok, selvom jeg både laver tastefejl, forkortelser og stavefejl.
- At familier kun ka se ud på en bestemt måde, med mor, far og børn, for at være normalt, er jeg bestemt heller ik enig i.
Min kærstes forældre er skilt, og det er nok næsten det bedste de ku gøre, for at få det til at fungere for dem. De ka både li hinanden og deres nye partner, og det er altid hyggelig at være samlet alle sammen. Sammen var de ik gode forældre. Hver for sig, med nye partner er de fantastiske
Og jeg ku helt sikkert komme på flere, hvis jeg lige fik tid, til at tænke efter. Men ku lige mærke, at jeg blev lidt ramt, på lige præcis disse udsagn. Vh Stine
Jeg kan se, det er mine kommentarer, du hentyder til.
Jeg er ked af, de har ramt dig.
Min udtalelse om, at en, der stavede og skrev dårligt, ikke fremstod klog var for at give igen på baggrund af personens kommentar til mig før.
Men jo, staver du dårligt, så fremstår man ikke klog. Selvfølgelig betyder det ikke, at man ikke er klog, for man kan sagtens stave som en brækket arm og være klog.
Mht. det med kernefamilie så er det min mening - og mange eksperters - at en kernefamilie er den bedste sammensætning. Og ja, selvfølgelig kan en kernefamilie også være et mareridt med stridende forældre, der ville have bedre af at blive skilt.