Hvor længe ville i give folk ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
12 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2022

Anonym trådstarter

Ja jeg er dælme stadigvæk ret ramt af min opsigelse og måden det blev gjort på.

Har idag fået det i e-boks... Og deres begyndelse var "lever ikke op til forventningerne" og med fratrædelse den 24/12... Syns jeg virkelig ikke er særlig pænt af dem. Men sådan er det. sikke en julegave. 

Hvor længe ville i give folk i et nyt job ? Vel vidende at de aldrig har været i det erhverv før ?

Ville i efter en 1:1 samtale hvor den nyansatte blev rost, kunne ændre mening halvanden uge efter ? 

Synes simpelthen det gør så ondt pt. Har svært ved at slippe det og bliver ved at spille i hovedet hvad jeg skulle have sagt og gjort da hun fyrede mig. Øv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2022

Anonym

Har idag fået det i e-boks... Og deres begyndelse var "lever ikke op til forventningerne" og med fratrædelse den 24/12... Syns jeg virkelig ikke er særlig pænt af dem. Men sådan er det. sikke en julegave. 

Hvor længe ville i give folk i et nyt job ? Vel vidende at de aldrig har været i det erhverv før ?

Ville i efter en 1:1 samtale hvor den nyansatte blev rost, kunne ændre mening halvanden uge efter ? 

Synes simpelthen det gør så ondt pt. Har svært ved at slippe det og bliver ved at spille i hovedet hvad jeg skulle have sagt og gjort da hun fyrede mig. Øv.

Det er super svært at svare på. Hvor længe har du været der? Formoder det må være under 3 måneder (prøveperiode i mange jobs)hvor man kan fyres med 14 dages varsel. 

Er det et job, du var glad for? Synes du selv, du levede op til forventningerne? Hvad sagde din leder til 1:1 og til den samtale, hor du blev fyret? 

Anmeld Citér

13. december 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Tror du skal parkere det og finde fred med det var en virkelig træls oplevelse og start på joblivet. Ellers vil det altid forfølge dig. Du havde en virkelig skidt oplevelse men stedet var ikke rigtig for dig. Hvis du tager det for nært og personligt vil “aben flytte med” og du kan komme til at være negativt indstillet på din næste arbejdsplads. Og når du starter et nyt sted, så vil jeg anbefale dig at ikke omtale og italesætte din oplevelse med en ny arbejdsgiver og arbejdsplads, og brug ikke negativ italesættelse af din oplevelse i dine ansøgninger,   men bruge din ærgerlige erfaring til at være blevet stærkere til at mærke efter og finde ud af hvad der betyder noget for dig i dit arbejdsliv.

Skriv ned for dig selv hvad du synes der er en god arbejdsplads ift kommunikation og trivsel, og brug det konstruktivt til at være den bedste version af dig selv. Din indstilling smitter af, og med et positivt sind og bevidsthed om hvad der betyder noget for dig, personligt og fagligt, kan du komme langt. 

Du er god nok og der findes mange gode arbejdspladser - du har bare været knald uheldig. 

Se fremad! Op på hesten igen, der venter et nyt og dejligt job til dig. 

Anmeld Citér

13. december 2022

Carina:-)

Det kommer jo an på baggrund af opsigelse. 

Her har jeg lige fyret en vi havde ansat for kort tid siden.

Kemien imellem hende og dem hun skulle arbejde sammen med var der ikke.

Og de synes hun virkede sløv og træg i arbejdet. 

De synes de hele tiden skulle trække hende op - og tingene sad ikke fast..

Det kører folk træt i - og hvis man. Ikke kan se bare en lille udvikling... ja så vælger man at sige tak for nu.

Men har du ikke spurgt ind til begrundelse til fyringen? 

Anmeld Citér

13. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville give det 2mdr. Så ville man kunne se i mit job om man passer ind i teamet og om man yder den forventede indsats. Vi er vant til at have praktikanter, så hvis der kom en helt nyuddannet fx, så ville vi forventningsafstemme og lave en fordeling af opgaver som vedkommende også mente var ok. 
Ift systemer og programmer, ville alle give en hånd med at lære det. Vi hjælper også hinanden selvom vi kender det. Det kan jo drille, sådan noget teknik  

jeg tror simpelthen du skal parkere din oplevelse og tro på dig selv, når du føler du blev dårlig behandlet. Det gjorde du! De var nogen røvhuller, især her til sidst, og du skal ikke spilde din tid på dem.. du skal videre! Der findes masser af andre arbejdsplader hvor stemningen og indstillingen til nye, er en heeeelt anden  

Anmeld Citér

13. december 2022

Soonmom

Som regl har man jo 3 mdr prøveperiode, så det er vel deromkring folk skal have i chance, medmindre de er komplet uduelige 

Anmeld Citér

13. december 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Det er ikke sikkert det gør nogen forskel, men har du snakket med din fagforening om det? Har kun lige læst meget lidt af dine tråde, så sorry hvis det allerede har været oppe 

Anmeld Citér

13. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Det er en røvet måde du er blevet behandlet på. Men prøveperiode er en periode hvor man afprøves - ikke bare på det rent opgavemæssige/ faglige. Men man bliver også vurderet på om man passer ind i gruppen. Det virker ikke til at kemien har været godt…. Og det er lige så vigtigt, som at løse en opgave kompetent.

Anmeld Citér

13. december 2022

Kastanje

Glem fagforening … når det er i prøveperiode. 

Anmeld Citér

13. december 2022

kamikaze

Som leder ville jeg fyre dig så snart det var klart for mig at du ikke passede ind, både for at du og vi kunne komme videre.

Det er ret klart fra dine beskrivelser at der ikke var et godt match mellem dig og virksomheden. Det har de nok også lagt mærke til. I vil have vildt forskellige opfattelser af hvad der gik galt -- og der hvor du er, skal du holde fast i din egen beskrivelse af et dysfunktionelt arbejdsmiljø. Hvor er det godt at du kunne komme videre inden det blev rigtig slemt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.