Nyt job, hvad er normalen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Synes faktisk ikke det er særlig pænt at sige at TS bliver slået nemt ud. Det er jo ikke kun det at hun ikke har fået en gave, det har jo været hele oplevelsen fra dag et, det nye sted. Og ud fra hvad TS tidligere har berettet er det forståeligt at hun føler sig dårligt tilpas på den arbejdsplads. Det har intet med dårligt selvværd eller selvtillid at gøre. 

For at svare på TS spørgsmål, nej det er ikke normalt at der ikke er en gave til de nye. Hvis det er bestilt tidligt, så kunne ledelsen have købt noget andet til dig eller som minimum informeret dig. Synes ærligt talt det lyder som om ledelsen det sted ikke er sin  opgave voksen. (Ikke kun pga. Manglende gave, men ud fra det du tidligere har beskrevet i form af manglende oplæring mv.)

Jeg synes du skal søge videre, for det lyder i hvert fald ikke som om du får mod på arbejdslivet det sted.

Mener du seriøst hun skal skifte arbejde fordi hun ikk har fået julegave? Okay okay, hvis det betyder så meget og hun er meget stødt over det, så kan jeg da godt se det bliver op ad bakke at blive tilfreds. En manglende julegave behøver ikke betyde at det ikke er en god og sund arbejdsplads. Men altså hvis hun bare kan finde noget nyt og bedre uden problemer, så skal hun da gøre det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2022

Anonym

Minime2018 skriver:

Mener du seriøst hun skal skifte arbejde fordi hun ikk har fået julegave? Okay okay, hvis det betyder så meget og hun er meget stødt over det, så kan jeg da godt se det bliver op ad bakke at blive tilfreds. En manglende julegave behøver ikke betyde at det ikke er en god og sund arbejdsplads. Men altså hvis hun bare kan finde noget nyt og bedre uden problemer, så skal hun da gøre det. 

Nej, selvfølgelig mener hun ikke det! Hvis du læser hvad hun skriver, så skriver hun at TS har ytret flere gange at hun ikke trives sit nye job. 

Prøv at læse hendes svar igen! 
Hun skriver ingen steder at TS bare skal søge andet job pga. en julegave, men netop fordi hun ikke virker til at have mod på netop det job. 

Anmeld Citér

7. december 2022

Anonym

Hvis du læser hvad jeg skriver, så nej, jeg mener ikke hun skal finde nyt job pga. Hun ikke har fået julegave. Men der har fra start været problemer, blandt andet med manglende oplæring. Det fremgår ikke tydeligt af hendes indlæg, men det fremgår af mit at det er det jeg hentyder til. Havde det bare været en julegave, så hul i det, men SAMMENLAGT med alle de andre ting, siger det noget om arbejdspladsen. 

Anmeld Citér

7. december 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Hvis du læser hvad jeg skriver, så nej, jeg mener ikke hun skal finde nyt job pga. Hun ikke har fået julegave. Men der har fra start været problemer, blandt andet med manglende oplæring. Det fremgår ikke tydeligt af hendes indlæg, men det fremgår af mit at det er det jeg hentyder til. Havde det bare været en julegave, så hul i det, men SAMMENLAGT med alle de andre ting, siger det noget om arbejdspladsen. 

Bevares så er der jo ingen ko på isen. Hvis ts ikke er glad for jobbet i forvejen og der er mange ting derså må hun bestemt søge videre. Man skal være glad for at gå på arbejde.

Anmeld Citér

7. december 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså, normalt eller ej - det er dårlig stil. 

Jeg startede på mit nuværende arbejde midt i november, men allerede før jeg havde haft første dag fik jeg et link med valg af julegave - totalt underligt synes jeg. Men her er det alle, der er ansat i december, der får julegave - uanset længde osv. 

Som chef ville jeg i den grad sørge for at den nye også følte sig værdsat. 
Men om det er normalt ved jeg ikke, men som chef ville jeg have sørget for en gave til dig også. 

Anmeld Citér

8. december 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har gået nyt arbejde (har skrevet herinde før omkring det, så nogen kan måske huske jeg har ret svært ved at falde til og føler mig ekstremt dum). 

Forsøger virkelig med alt hvad jeg har at falde til. Men det så svært. 

Blev ansat midt i sidste måned så har knap været der en måned. (Det en forholdsvis lille arbejdsplads) og idag kom der så julegaver til alle de ansatte... Men selvfølgelig ikke til mig. 

Ved ikke helt hvad jeg havde forventet, for er selvfølgelig så ny osv. de kender mig ikke rigtig og jeg har selv svært ved at finde det rigtige ben at stå på.

Men blev faktisk ret ked af det alligevel. Føler mig lidt glemt selvom det nok ikke er berettiget. 

Men er det sådan normalt? At de nye ikke er så meget en del af fællesskabet at de får personalegoder og julegave?  

Det første "rigtige" arbejde i den virkelige verden, så har lidt svært ved at finde ud af hvad der er normalt og hvad jeg skal sige noget til.

Har stadigvæk mest lyst til at kaste håndklædet i ringen. Idag hjalp ikke rigtigt på det. 

Det kunne sagtens være sket hvor jeg arbejder hvis julegaven var bestil inden du startede. Ikke af ond mening blot glemsomhed fordi der er travlt og lidt utjekket kontor. Ikke god stil, men behøver ikke ligge andet bag

Anmeld Citér

8. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det der er total dårlig stil i mine øjne. Alle der er ansat i december bør da få en julegave uanset, hvornår de er blevet ansat. Jeg kan godt forstå, at du blev skuffet. Hvis det forholder sig sådan, at gaverne er bestilt, inden du blev ansat, så burde din chef have trukket dig til side og forklaret, at det var sådan det forholdt sig. Og har han/hun glemt det, så i det mindste da gaverne kom, og evt. sagt, at de finder en anden ting til dig. 

For rigtig mange år siden var jeg ansat som juleassistance i Magasin. Det var altså en tidsbegrænset stilling fra midt november til begyndelsen af januar. Alle vi juleassistancer fik julegaver på lige fod med de fastansatte. Det havde jeg faktisk ikke forventet og blev glædelig overrasket. Og jeg husker det endda endnu. 

Anmeld Citér

8. december 2022

Cerenia

Det synes jeg er super dårlig stil! Kan godt forstå du føler dig ekskluderet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.