Jeg er ikke uddannet lærer, men håber, det er ok at svare alligevel 
Sadlede selv om efter 8 år i køkken som cater. Det var fysisk alt for hårdt ved min krop.
I stedet var jeg heldig at få en elevplads som kontorelev i en statslig styrelse og er nu uddannet kontorfunktionær med speciale i offentlig administration. Blev færdig i ‘15 og fastansat i ‘16. Det er det ultimativt bedste, jeg har gjort for mig selv!
Ja, det er også hårdt! Men hårdt på en anden måde. Sidder i HR og har MANGE bolde i luften. Mange stramme deadlines og hastende ad hoc opgaver. Arbejder dagligt i et skod system, som staten SKAL bruge, men hey! Jeg ELSKER mit job og har virkelig gode kolleger. Dette oppebærer alt andet for mig 

Jeg kører gerne 50 km hver vej for at møde ind på mit arbejde. Vi må arbejde hjemmefra ca 2 dage ugentligt - det er noget nyt og et resultat af corona 
Ja, grænserne mellem syg/barn syg er flydende, men ikke mere end man selv melder ud, om man er på eller ej. Ingen forventer noget. Ej heller weekendarbejde eller overarbejde. Det skal være beordret før det effektueres 
Du vil muligvis kunne få noget merit, men skal have en realkompetencevurdering og muligvis ekstra kurser inden, du kan optages på uddannelsen.
Lønnen er ok. Ikke prangende men ligger omkring 19.000-21.000 (før skat for voksenelever) alt efter om det er statslig eller kommunal. Uddannelsen tager 2 år og er inddelt i skoleperioder og “praktik” på arbejdspladsen.
Du kan jo altid undersøge dine muligheder. Ingen siger, du skal springe på toget 
Pøj pøj med det hele 
Anmeld
Citér