Lærere der har skiftet retning; hvad laver I nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har lyst til at arbejde et sted hvor man kan sidde roligt og udføre sit arbejde på sine egne præmisser. Jeg er en dygtig lærer, jeg kan fandme mine ting, og jeg er rigtig god til at danne relationer til mine elever. Men ALT for meget af min succes på jobbet afhænger af andre, hele tiden. Jeg trænger til et job hvor dét at jeg gør mig umage og er grundig umiddelbart medfører et godt resultat.

Jeg er dygtig til at formulere mig på skrift, jeg er struktureret, god til at have overblik og organisere. Har overvejet noget kontor inden for administration af en art, men det kræver én eller anden form for videreuddannelse. Jeg har to små børn hvoraf den ene har specielle behov, og her er jeg 100% "på" når jeg er hjemme, så evt online undervisning i et eller andet vil være benhårdt for mig at gennemføre. 

Det er en kæmpe jungle; jeg vil gerne bidrage med noget meningsfuldt til samfundet samtidig med at jeg passer på mig selv.

Jeg arbejder på kontor og med adminstration. Har fået min andel af opkald med trusler og grimme beskeder.
Men er altså også drænet når jeg kommer hjem. og døjer med nakken fordi jeg står/sidder i den samme stilling det meste af dagen. Så græsset er ikke nødvendigvis grønnere på den anden side. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg ville gøre et par ting for at undersøge mulighederne.

1) kontakte fagforening eller lærerforening eller hvad der nu findes for sparring.

2) Bruge LinkedIn til inspiration. Du kan fx søge dine gamle klassekammerater frem og se hvad de laver i dag. Hvis der er nogle, som har interessante stillinger, så kan du jo kontakte dem, og høre dem om hvordan de er kommet dertil, om fordele ulemper osv.