Lærere der har skiftet retning; hvad laver I nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.944 visninger
18 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg er lærer på 10. År, men føler ikke jeg kan holde til mere nu. Det er så slidsomt et job for mig, jeg øser ud af gode intentioner, omsorg og pligtopfyldende, hårdt arbejde. Efterhånden føler jeg dog at glæden ved jobbet ikke længere opvejer og gør alt det hårde dét værd, og jeg vil noget andet. Men jeg aner simpelthen ikke hvad det skal være. Jeg har leget af min identitet i mit job, og følte det i sin tid nærmest som et kald. Jeg er totalt på bar bund. 

Jeg er mættet af at arbejde med mennesker. Har brug for ro, for mindre dårlig samvittighed og for at have overskud til min egen familie igen.

Der må sidder lærere derude som har skiftet spor; hvad laver I nu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2022

Tip!

Er du lærer i folkeskolen? 
måske et skift til en specialskole med færre elever kunne være en ide? 

Anmeld Citér

18. november 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Jeg er lærer på specialskole i indskoling og der er ikke mere ro, bare fordi der er færre elever. Man er på hele tiden - dog ikke så mange timer ad gangen og bedre løn, men specialskole er hårdt også

Anmeld Citér

18. november 2022

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Er du lærer i folkeskolen? 
måske et skift til en specialskole med færre elever kunne være en ide? 

Jeg er i folkeskolen, har arbejdet det samme sted siden jeg blev færdiguddannet, med 2 barsler undervejs. Min arbejdsplads er god, og jeg er glad for mine kollegaer og eleverne; men vilkårene for at udføre arbejdet uden at knække er meget dårlige. Som lærer har jeg en fin løn og fri når mine egne børn har fri - det er så dejligt. Men altså .... Hvis man alligevel er fuldstændig drænet når man er hjemme er det altså ligegyldigt.