Sætte børn til i en syg verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det er rigtigt at der også blev født børn under 1 og 2 verdenskrig, men det var konventionel krig, hvis der kommer en 3 verdenskrig, vil det blive anderledes, som feks atomkrig, det er sgu en lyseslukker uden lige, men tak for dine ord

Det er sgu ikke fedt med konventionel krig.  Jeg lover dig at de ikke havde det bedre under første og anden verdenskrig end du har det nu. En by proxy krig er stadig det mest sandsynlige. 

Vi er SÅ privilegerede i Danmark. Det skal nok gå det hele. Ja, verden ændrer sig, det er uundgåeligt, men i forhold til resten af verden, i forhold til alle andre tidspunkter i historien, så går det nu meget godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Det virker som om at det er affyret af ukrainere som ramte forkert?

Hold fokus på dit barn og personlige lykke. Der er altid børn der sulter, inflation eller krig et sted i verden. 

Frygt fører ikke noget konstruktivt med sig.

Det er så rigtigt❤

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Er det dig der har skrevet tidligere om at være bange for atomkrig?

Nej det er det ikke

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym trådstarter

321 skriver:

Sådan tænker jeg også en gang i mellem.

Men så erindrer jeg at mine forældre og bedsteforældre også havde sådanne nogle tanker. Mine forældre har ældre søskende som blev født under 2. Verdenskrig. 
jeg tænker at det er naturligt at man bekymrer sig meget når man selv er ved få børn eller har fået børn. 

Tænker også at det er en "dårlig cocktail" dårlige nyheder, og er jo nok lidt hormonel og mit beskytter instinkt som mor har sat ind vi alle ønsker jo det bedste for vores børn, håber at glæden ved graviditeten snart kommer tilbage

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Det er sgu ikke fedt med konventionel krig.  Jeg lover dig at de ikke havde det bedre under første og anden verdenskrig end du har det nu. En by proxy krig er stadig det mest sandsynlige. 

Vi er SÅ privilegerede i Danmark. Det skal nok gå det hele. Ja, verden ændrer sig, det er uundgåeligt, men i forhold til resten af verden, i forhold til alle andre tidspunkter i historien, så går det nu meget godt. 

Tak for dit skriv 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er rigtigt at der også blev født børn under 1 og 2 verdenskrig, men det var konventionel krig, hvis der kommer en 3 verdenskrig, vil det blive anderledes, som feks atomkrig, det er sgu en lyseslukker uden lige, men tak for dine ord

Vi vil heller ikke kende 100% til krigens struktur og forudsige hvordan det hele vil form sig, hvis der skulle udbryde en 3. verdenskrig. 

Og jo, der vil helt sikkert blive anvendt atomvåben. 

Men vi skal også huske på at medierne har det med at dramatisere og skabe mere frygt end hvad godt er. Det er fint at blive oplyst, men nogle gange når de ikke at kende til den reelle fakta før de har skrevet en overskrift der fanger og skaber frygt. 

Anmeld Citér

17. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg kan godt følge dig. Jeg havde lidt samme tanker før jeg blev mor. Ikke kun med krig, men også med klima, islamisering, overbefolkning osv. 

Det er beskyttertrangen, der sætter ind. Men vil man gå igennem livet uden børn af den grund. Jeg ville helst ikke. Det er et egoistisk valg, men også et valg, der giver så meget livsglæde. Og vi lever trods alt i et rigt og trygt land, og der er brug for danske børn til at fortsætte det liv. 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Atomkrig? Hvorfor tror du, der vil udbryde atomkrig? Så skal de ledere, der affyrer våbnet jo være villige til selv at dø. Tror du, de er det? 

Tænker heller ikke en "konventionel krig" har været særlig munter for de millioner af mennesker, der udkæmpede den. 

Vi er så så så heldige i Danmark

Anmeld Citér

18. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Vi vil heller ikke kende 100% til krigens struktur og forudsige hvordan det hele vil form sig, hvis der skulle udbryde en 3. verdenskrig. 

Og jo, der vil helt sikkert blive anvendt atomvåben. 

Men vi skal også huske på at medierne har det med at dramatisere og skabe mere frygt end hvad godt er. Det er fint at blive oplyst, men nogle gange når de ikke at kende til den reelle fakta før de har skrevet en overskrift der fanger og skaber frygt. 

Hvorfor tror du, der helt sikkert vil blive anvendt atomvåben?

Anmeld Citér

18. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor tror du, der helt sikkert vil blive anvendt atomvåben?

Det er også en overdrevet formulering kan jeg godt se.  Jeg kan ikke helt redegøre for hvorfor jeg har skrevet det. 

Jeg tænker ikke vi er tæt på atomkrig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.