Anonym skriver:
Hej derude
Jeg er gravid i 8 uge, og har været vanvittig glad og lykkelig over min graviditet, men efter nyheden igår om polen der blev ramt af missiler, og vi er mere end tæt på krigen eskalerer til en verdens katastrofe, bliver jeg itvivl om, og vildt ked af om at skulle sætte et barn til verdenen
Er der andre der også tænker sådan?
Jeg forstår udemærket din bekymring. Jeg har tænkt og tænker stadig ind i mellem hvad det er for en verden mine børn vokser op i. Jeg har børn fra 4-14 år og de ældste er en alder hvor nyheder er en del af deres hverdag, dels pga. skolen beder om at de følger med, men også fordi de interesserer sig for politik og samfund. Men hold nu op jeg bliver "konfronteret" med virkeligheden ind i mellem. Og kæmpe spørgsmål jeg ikke kan svare på.
Men jeg synes selv jeg er rimelig afslappet omkring det. Jeg svarer så godt jeg kan, melder pas når jeg absolut ikke kan svare på et spørgsmål og prøver at se nuanceret på de forskellige situationer vi er i.
Der blev også født børn under 1. og 2. verdenskrig og selvom det kan føles som en utryg verden vi lever i, tænker jeg simpelthen at vi bliver nødt til at fortsætte med at leve som hidtil. Vi kan ikke lægge os fladt ned og vente på der kommer krig, vente på der kommer en ny pandemi eller hvad der nu kunne opstå.
Under alle omstændigheder kan vi bare ikke forberede os på hvad der vil ske i morgen eller om 10 år. Og livet må ikke gå i stå pga. frygt for alverdens verdensproblemer.
Jeg håber du vil og kan nyde din graviditet og glæde dig over at skabe et lille nyt liv, som du skal forme og give en tryg, elsket og dejlig opvækst.
Held og lykke og tillykke med graviditeten. 
Anmeld
Citér