Vis jeres kreativitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dream skriver:

Opskriften på småkagerne er:

300 gr hvedemel

200 gr sukker

1,5 tsk vanillesukker

0,5 tak bagepulver

3 spsk kakaopulver

200 gr smør

1 æg

Bages ved 175 gr. I ca 10 min. Efter størrelse og tykkelse. Vær obs på at de stadig er lidt bløde, når de tages ud og stadig er varme.

De tørre ingredienser blandes, derefter smuldres smøret i og blandes med de tørre ingredienser, til sidst samles massen med ægget. Lægges i køleskabet for at hvile min. 30 min. Men gerne længere, da dejen bliver bedre af det.

Rulles ud i en tykkelse på ca 5 mm, udstikkes og bages.

Glasuren er royal icing- dvs. Flormelis blandet med past.  Æggehvide. Evt kan man putte lidt vaniljeessens i for smagen. Dertil bruges pastafarve (frugtfarve er al for tyndt) kan købes i føtex. Det er lidt svært at give en specifik opskrift, da en enkelt dråbe kan gøre stor forskel, og jeg bruger forskellige konsistenser alt efter hvad jeg skal lave. Dertil kommer at der er stor forskel på hvor meget pastafarve der skal i. Sort bruger man f.eks. meget af, hvor gul er mere drøj i brug. Og farven påvirker også konsistensen. Så man er nødt til at prøve sig frem. Men køb gerne riiiigelig med flormelis. Jeg køber som regel 3 pakker, så jeg er sikker på jeg har nok til at kunne spæde til. Som hovedregel skal glasuren være sådan at når du tager piskeris op, skal den top der dannes flyde ud på mellem 5 og 10 sek. Denne konsistens bruges til at lave store områder med, hvor glasuren skal flyde lidt ud og give en ensartet overflade. Altså ikke små detaljer. Skal man lave detaljer kan man lave den lidt tykkere. Og så skal man huske at lade det tørre- gerne natten over imellem hvert "lag". 

Håber det gav mening.

God fornøjelse

Ja det gir helt perfekt mening!

Hvor lang tid ka de holde? Bare i forhold til om man feks ska sende dem med posten? Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2022

Anonym

StineW79 skriver:

Ja det gir helt perfekt mening!

Hvor lang tid ka de holde? Bare i forhold til om man feks ska sende dem med posten? Vh Stine 

Det kan du sagtens. De kan nok holde sig omkring en måneds tid vil jeg tro.

Anmeld Citér

4. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Min kreativitet udfoldes udendørs - jeg elsker blomster og dyrker en masse sommerblomster, knolde, stauder og buske. Derudover har jeg stor urtehave, bærhave og ikke mindst en masse frugttræer. De senere år har jeg prøver kræfter med citrusfrugter, druer og en fersken. 
Jeg dyrker de grønsager vi spiser om sommeren og det er dejligt, men blomster er mit helt store! Jeg har en have på 3500 kvm. og hvert år skrumper græsplænen, da der lige er et nyt bed eller en ting jeg skal prøve af. Næste år bliver det en hytte lavet af pralbønner til børnene tror jeg ��

Åh ja, dén er jeg også med på  Jeg elsker min have

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. november 2022

StineW79

Mor og meget mere skriver:

Åh ja, dén er jeg også med på  Jeg elsker min have

Ser virklig også flot og fredfyldt ud!! Vh Stine 

Anmeld Citér

7. november 2022

Linlin2022

Jeg har lige lavet disse (mine første) papirsblomster

Anmeld Citér

8. november 2022

StineW79

Linlin2022 skriver:

Jeg har lige lavet disse (mine første) papirsblomster

De er bare mega fede, de buketter. Min kæreste og ungerne gik også helt amok, med at lave dem sidste år. De blev brugt til værtinde og julegaver. Alle blev så glade, når de fik dem.

Er det med papir og "opskrift" fra creativ company? Vh Stine 

Anmeld Citér

8. november 2022

StineW79

Jeg fik lavet de her 2 outlander inspireret gaver, til en veninde i går, hvor jeg lige havde en enkelt fridag, ig havde brug for at koble fra 

De ska sende til England, her sidst på mdr, så håber de når sikkert frem! 

Anmeld Citér

11. november 2022

lineog4

Lige sprunget af pindene - har et projekt der hedder alt garn og stof på lageret skal bruges (evighedsprojekt).

Anmeld Citér

11. november 2022

StineW79

lineog4 skriver:

Lige sprunget af pindene - har et projekt der hedder alt garn og stof på lageret skal bruges (evighedsprojekt).

He He sådan et projekt, har jeg også med mit stof!!

Jeg gemmer alle de små fraklippet stykker stof, også sætter jeg en gang hvert andet år, og syr rester sammen. På et eller andet sidspunkt, håber jeg mit projekt, ender med at blive et stort kludetæppe, med stofrester fra de sidste 20 år vh Stine 

Anmeld Citér

11. november 2022

lineog4

He He sådan et projekt, har jeg også med mit stof!!

Jeg gemmer alle de små fraklippet stykker stof, også sætter jeg en gang hvert andet år, og syr rester sammen. På et eller andet sidspunkt, håber jeg mit projekt, ender med at blive et stort kludetæppe, med stofrester fra de sidste 20 år vh Stine 

Den proces har jeg opgivet. Syede på et tidspunkt dukketøj ud af af, men nu bliver det givet væk. 

Er stadig naiv og tror jeg får brugt alle de små rester af mit garn. Men det er også super sjovt fx den her jeg lige har lavet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.