Vis jeres kreativitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79
Sba skriver:

Når kvalmen ikke er der går tiden med negle og ja render rundt med julenegle

He He julenegle er måske lige tideligt nok for mig, men hold op de er vildt flotte!! �� vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2022

321

Profilbillede for 321
Mrs. skriver:

Har ikke været kreativ længe  sådan ca ikke siden kvalmen ramte i starten af graviditeten med min datter  

men vil bestemt gerne finde overskud og begynde at tegne igen snart

Hold op hvor er du dygtig.  Det er så flot 

Anmeld Citér

3. november 2022

Anonym

Min kreativitet udfoldes udendørs - jeg elsker blomster og dyrker en masse sommerblomster, knolde, stauder og buske. Derudover har jeg stor urtehave, bærhave og ikke mindst en masse frugttræer. De senere år har jeg prøver kræfter med citrusfrugter, druer og en fersken. 
Jeg dyrker de grønsager vi spiser om sommeren og det er dejligt, men blomster er mit helt store! Jeg har en have på 3500 kvm. og hvert år skrumper græsplænen, da der lige er et nyt bed eller en ting jeg skal prøve af. Næste år bliver det en hytte lavet af pralbønner til børnene tror jeg ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
lineog4 skriver:

Ved ikke om det er specielt kreativt for følger jo bare lidt opskrifter. Men jeg syr og strikker - i øjeblikket mest strik. 

Her er et lille udvalg 

Er det mon et “Sophie Scarf” rundt om

pakken?  Sidder og bøvler med det lige nu nemlig (forsøger uden opskriften - måske lidt optimistisk)… må jeg spørge hvor ofte du tager ud/lægger en maske til, nu du udvider bredden

Dejlig tråd i øvrigt

Anmeld Citér

3. november 2022

Anonym

Sikke nogle flotte ting i laver!

Jeg elsker at pynte småkager, male og lave "stenskulpturer". Det er dog ikke så ofte jeg har tid til det.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. november 2022

lineog4

StortOgSmåt skriver:

Er det mon et “Sophie Scarf” rundt om

pakken?  Sidder og bøvler med det lige nu nemlig (forsøger uden opskriften - måske lidt optimistisk)… må jeg spørge hvor ofte du tager ud/lægger en maske til, nu du udvider bredden

Dejlig tråd i øvrigt

Det er lidt forskelligt hvir tit jeg tager ud og ind, det afhænger af garnets tykkelse og pindestørrelse. Der her er på er forholdsvis tynde pinde og så tager jeg ud på hver 8. Jeg laver så også et stykke på midten uden ud og indtagninger 

Anmeld Citér

4. november 2022

StineW79

Anonym skriver:

Min kreativitet udfoldes udendørs - jeg elsker blomster og dyrker en masse sommerblomster, knolde, stauder og buske. Derudover har jeg stor urtehave, bærhave og ikke mindst en masse frugttræer. De senere år har jeg prøver kræfter med citrusfrugter, druer og en fersken. 
Jeg dyrker de grønsager vi spiser om sommeren og det er dejligt, men blomster er mit helt store! Jeg har en have på 3500 kvm. og hvert år skrumper græsplænen, da der lige er et nyt bed eller en ting jeg skal prøve af. Næste år bliver det en hytte lavet af pralbønner til børnene tror jeg ��

Her gad jeg virklig også godt være mere selvforsynende, og i år, har vi lavet et stort nyt bed  hvor vi har gaft bønner, af forskellige slags, gulerødder, og MASSER af forskellige slags kål, som jo stadig står rigtig flot. Og vi har også græskar, og squash. Det er simpelthen så lækkert. Og kæresten har sat løg, som vi håber bliver gode. 

Men ih sikke nogen mega flotte småkager. Helt små kunstværker!! Vh Stine 

Anmeld Citér

4. november 2022

StineW79

Anonym skriver:

Hov så lige det ik var dig, der havde lavet småkager

Anmeld Citér

4. november 2022

StineW79

Anonym skriver:

Sikke nogle flotte ting i laver!

Jeg elsker at pynte småkager, male og lave "stenskulpturer". Det er dog ikke så ofte jeg har tid til det.

Jeg er fuldstændig vild med de småkager. Hvilken glasur  bruget du til at pynte med, og har du en opskrift på småkagerne? Hvor længe kan de holde sig, efter de er pyntet? Overvejer om småkage pyntning, ska være mit næste projekt, het op til jul! vh Stine 

Anmeld Citér

4. november 2022

Dream

StineW79 skriver:

Jeg er fuldstændig vild med de småkager. Hvilken glasur  bruget du til at pynte med, og har du en opskrift på småkagerne? Hvor længe kan de holde sig, efter de er pyntet? Overvejer om småkage pyntning, ska være mit næste projekt, het op til jul! vh Stine 

Opskriften på småkagerne er:

300 gr hvedemel

200 gr sukker

1,5 tsk vanillesukker

0,5 tak bagepulver

3 spsk kakaopulver

200 gr smør

1 æg

Bages ved 175 gr. I ca 10 min. Efter størrelse og tykkelse. Vær obs på at de stadig er lidt bløde, når de tages ud og stadig er varme.

De tørre ingredienser blandes, derefter smuldres smøret i og blandes med de tørre ingredienser, til sidst samles massen med ægget. Lægges i køleskabet for at hvile min. 30 min. Men gerne længere, da dejen bliver bedre af det.

Rulles ud i en tykkelse på ca 5 mm, udstikkes og bages.

Glasuren er royal icing- dvs. Flormelis blandet med past.  Æggehvide. Evt kan man putte lidt vaniljeessens i for smagen. Dertil bruges pastafarve (frugtfarve er al for tyndt) kan købes i føtex. Det er lidt svært at give en specifik opskrift, da en enkelt dråbe kan gøre stor forskel, og jeg bruger forskellige konsistenser alt efter hvad jeg skal lave. Dertil kommer at der er stor forskel på hvor meget pastafarve der skal i. Sort bruger man f.eks. meget af, hvor gul er mere drøj i brug. Og farven påvirker også konsistensen. Så man er nødt til at prøve sig frem. Men køb gerne riiiigelig med flormelis. Jeg køber som regel 3 pakker, så jeg er sikker på jeg har nok til at kunne spæde til. Som hovedregel skal glasuren være sådan at når du tager piskeris op, skal den top der dannes flyde ud på mellem 5 og 10 sek. Denne konsistens bruges til at lave store områder med, hvor glasuren skal flyde lidt ud og give en ensartet overflade. Altså ikke små detaljer. Skal man lave detaljer kan man lave den lidt tykkere. Og så skal man huske at lade det tørre- gerne natten over imellem hvert "lag". 

Håber det gav mening.

God fornøjelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.