Har du stemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg ville selv have stemt idag. Men fandt ikke en løsning på h orden det skulle kunne lade sig gøre (det var mig med det andet opslag med sygdom). 

forstår ikke hvorfor det ikke er muligt at stemme digitalt med MitID ved sygdom som corona. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville selv have stemt idag. Men fandt ikke en løsning på h orden det skulle kunne lade sig gøre (det var mig med det andet opslag med sygdom). 

forstår ikke hvorfor det ikke er muligt at stemme digitalt med MitID ved sygdom som corona. 

Der er mange gode argumenter for hvorfor digitale valg er en dårlig idé. Men et af de vigtige er at anonymiteten er væk. Det ville være registreret hvad du har stemt da der vil være digitale spor at finde mellem din stemme og dit ID.

Anmeld Citér

1. november 2022

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Der er mange gode argumenter for hvorfor digitale valg er en dårlig idé. Men et af de vigtige er at anonymiteten er væk. Det ville være registreret hvad du har stemt da der vil være digitale spor at finde mellem din stemme og dit ID.

Det forstår jeg som sådan også godt. Men hvis man vil være anonym kan man jo bare lade være at benytte sig af digital afstemning. 

tænker bare mulighederne for afstemning er ufattelig ringe for folk der ligger med kamp høj feber og dårligt kan stå på benene.

Anmeld Citér

1. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Anonymiteten er ikke tænkt som noget man skal kunne vælge til og fra alt efter holdning … det er er grundprincip ved demokratiet at samtlige stemmer til enhver tid beskyttes af anonymitet, uagtet hvad man selv synes. 

Smadder ærgerligt at du ikke kunne stemme (men tak for at tage et ansvarligt og omsorgsfuldt valg om at blive hjemme). Demokratisk set er det ikke problematisk at relativt få stemmer går til spilde ved de slags uforudsete forhindringer …

Anmeld Citér

2. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ja  og det er en stor begivenhed herhjemme - børnene er med oppe og stemme og vi får flæsk til aften og sidder bænket kl. 20 til den første exit-poll

Anmeld Citér

2. november 2022

Anonym

Ja, jeg synes det er en pligt som borger man har. Og aner man ikke hvad man skal stemme på, så kan man stemme blankt. En blank stemme er trods alt bedre end ingen stemme. Og stemmer man ikke så kan man heller ikke tillade sig at brokke sig over resultatet

Anmeld Citér

2. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, jeg synes det er en pligt som borger man har. Og aner man ikke hvad man skal stemme på, så kan man stemme blankt. En blank stemme er trods alt bedre end ingen stemme. Og stemmer man ikke så kan man heller ikke tillade sig at brokke sig over resultatet

Jeg er enig. Er virkelig også ærgelig over at jeg ikke havde mulighed for at stemme. 

Anmeld Citér

2. november 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Ja, jeg har også stemt. Synes det er en pligt - men virkelig også et privilegie, at vi i Danmark har muligheden for frie valg. Bevares der sker fejl (det er jo mennesker der er på valgstederne). Men synes vi er heldige, at vi kan vælge de mennesker, der skal repræsentere os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.