Anonym skriver:
Jeg er helt klar FOR ægsortering i sådan et tilfælde.
Jeg har arbejdet med mennesker med Huntington sygdom, og hvor kan den lede sygdom bære meget sorg med sig.
Nogle fik børn uden at tænke over risikoen for at give genet videre (og ved HS er der 50 % risiko for det) og når man har set hvor invaliderende og hård den sygdom er med ens nærmeste, syns jeg bestemt man har et ansvar for ikke at give det videre.
En mand havde mistet sin kone, 2 døtre og vidste ikke om hans børnebørn skulle lide samme skæbne.
Der skal så lidt til for at dine kommende børn undgår et helt liv med sygdom. Hvad ville du ønske dine forældre havde valgt for dig, hvis du kunne vælge?
Nu har jeg lige kort læst om den sygdom, og det er også en helt anden historie! - hvis fremtiden så ud som den havde jeg da heller ikke overvejet det!
Her snakker vi om at der faktisk er et få har har fået konstateret sygdommen, men at man regner med at op mod 200.000 har den, den bliver bare ikke opdaget. I min familie var det et tilfælde at den for nogle år siden blev optaget.
Her snakke vi om en sygdom som et let at behandle og krævet 1 blodprøve 1 gang om året og 1 pille om dagen(mindre og billigere end de billige p-pille) og så kommer man ikke til at mærke sygdommen, man vil kun få problemer med den hvis man kommer sent i behandling eller ikke ved man har den.
Jeg ville faktisk ikke ønske mine forældre havde havde gjort noget hvis de havde vidst det. Jeg har vidst jeg nok havde den nogle år, men det påvirker ikke min hverdag og jeg kan levet mit live ligesom alle andre hvilket jeg fortsætter med at kunne. For mig påvirker det at jeg bruger briler mit lov meget mere end det her gør.
Anmeld
Citér