Anonym skriver:
Jeg er lidt nysgerrig! 
Jeg er igang med en uddannelse, som lige om lidt er afsluttet, men jeg vil på nogle områder mene, at jeg er introvert. Denne her uddannelse kræver, at jeg er social, har meget ansvar, er udadvendt, træffer beslutninger (myndighed) ol. Jeg kan også ende ud som leder, mulighederne er mange.
I nogle situationer er jeg meget udadvendt, snaksaglig, kan li at føre ordet, "føre mig frem" i andre er jeg tilbagetrukket, siger ikke så meget, virker genert (er jeg nok også). Ja, jeg kan dårligt blive klog på mig selv, men det handler nok om, om jeg er tryg, føler mig intimideret osv.
Jeg kan godt gå med tanker om, hvordan jeg egentlig vil trives i mit arbejde, da jeg hurtigt kan blive slået ud af faglig usikkerhed.
Må jeg høre fra jer, som er introverte, og sidder eller har siddet i sociale/udadvendte/ansvarsstillinger, myndighedsroller, stået som tovholder, leder osv, hvordan det er gået jer?? Det er jeg meget interesseret i, og gerne nævn, hvilket job, der er snak om. ((I kan selvfølgelig være anonym)) 
Jeg er introvert og jeg arbejder som sælger, vil de færrest sige er god kombi, men fungere nu meget fint, bruger bare mere af fritiden i “ro”, hvor der ligesom lades op