Introvert/ekstrovert (job)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har ikke selv prøvet det, men min mand er direktør og meget introvert  det fungerer fint for ham, han er meget konkret og tydelig og han har ikke brug for at være deres “ven” sådan som nogen chefer kan være  de sidder i et åbent kontor fællesskab og jeg ved at han helst ville have haft sit eget kontor, men jeg tror at han holder sig lidt for sig selv alligevel

Præcis som min mand. Sidder også i chef stilling men er en lukket bog der trives i eget selskab.

Tilgengæld er jeg en selskabspapegøje min stilling er også et meget udadvendt stilling, og jeg elsker det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig!

Jeg er igang med en uddannelse, som lige om lidt er afsluttet, men jeg vil på nogle områder mene, at jeg er introvert. Denne her uddannelse kræver, at jeg er social, har meget ansvar, er udadvendt, træffer beslutninger (myndighed) ol. Jeg kan også ende ud som leder, mulighederne er mange.

I nogle situationer er jeg meget udadvendt, snaksaglig, kan li at føre ordet, "føre mig frem" i andre er jeg tilbagetrukket, siger ikke så meget, virker genert (er jeg nok også). Ja, jeg kan dårligt blive klog på mig selv, men det handler nok om, om jeg er tryg, føler mig intimideret osv.

Jeg kan godt gå med tanker om, hvordan jeg egentlig vil trives i mit arbejde, da jeg hurtigt kan blive slået ud af faglig usikkerhed.

Må jeg høre fra jer, som er introverte, og sidder eller har siddet i sociale/udadvendte/ansvarsstillinger, myndighedsroller, stået som tovholder, leder osv, hvordan det er gået jer?? Det er jeg meget interesseret i, og gerne nævn, hvilket job, der er snak om. ((I kan selvfølgelig være anonym)) 

Jeg er introvert og jeg arbejder som sælger, vil de færrest sige er god kombi, men fungere nu meget fint, bruger bare mere af fritiden i “ro”, hvor der ligesom lades op

Anmeld Citér

30. september 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig!

Jeg er igang med en uddannelse, som lige om lidt er afsluttet, men jeg vil på nogle områder mene, at jeg er introvert. Denne her uddannelse kræver, at jeg er social, har meget ansvar, er udadvendt, træffer beslutninger (myndighed) ol. Jeg kan også ende ud som leder, mulighederne er mange.

I nogle situationer er jeg meget udadvendt, snaksaglig, kan li at føre ordet, "føre mig frem" i andre er jeg tilbagetrukket, siger ikke så meget, virker genert (er jeg nok også). Ja, jeg kan dårligt blive klog på mig selv, men det handler nok om, om jeg er tryg, føler mig intimideret osv.

Jeg kan godt gå med tanker om, hvordan jeg egentlig vil trives i mit arbejde, da jeg hurtigt kan blive slået ud af faglig usikkerhed.

Må jeg høre fra jer, som er introverte, og sidder eller har siddet i sociale/udadvendte/ansvarsstillinger, myndighedsroller, stået som tovholder, leder osv, hvordan det er gået jer?? Det er jeg meget interesseret i, og gerne nævn, hvilket job, der er snak om. ((I kan selvfølgelig være anonym)) 

Nu er det jo negativt at være introvert. Mange arbejdsgiver har fået øjnene op for hvad introverte personer kan i forhold til ekstroverte. Og på mange arbejdspladser er det jo kun et plus at der er en blanding af personligheder. 
introverte er ligeså gode ledere som ekstroverte. 

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym

Jeg er en både genert og introvert pædagog. Er glad for mit job, men drømmer en gang i mellem om at sidde på et kontor for mig selv

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Mor Christa

Jeg er en introvert leder. 
Og også, som du skriver, hurtig til at blive hylet ud af den, hvis jeg ikke er sikker. Men det er ingen hæmsko. Man kan sagtens være genert, introvert leder  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.