En mors tanker svære tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.234 visninger
13 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2022

Anonym trådstarter

Jeg har læst et par tråde ang bekymringer for den økonomiske krise og også frygt for atomkrig.

Er selv påvirket af krigen i Ukraine, og frygter for konsekvenserne det kan få for Danmark, og er angst for om krigen kommer til Danmark, så angst at jeg har siddet med tankerne idag: hvor rejser jeg hen med mine to børn og hvordan, har pt hverken pas eller bil/kørekort, og gik lidt i panik ...så læser man der er kommet 3 læk på gasrørsledninger/mulig sabotage, og tankerne køre rundt.

Hvordan holder i jeres bekymringer nede?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Passer mit arbejde og min hverdag, og lader være at læse nyheder jeg ved potientielt kan ødelægge min dag.. 

80% af alle bekymringer, bliver aldrig til noget.. sagde min eks svigerfar altid. Og han har ret. 

hvis der skulle opstå krig eller andet, er det ude af mine hænder og jeg ville ikke være mere forberedt med 1000 bekymringer på forhånd. Jeg er nødt til at leve og nyde livet nu, og ikke bekymre mig om hvad morgendagen bringer. Jeg kan ikke vide det, uanset hvor meget jeg tænker på det. 

Anmeld Citér

27. september 2022

KoFy

Anonym skriver:

Jeg har læst et par tråde ang bekymringer for den økonomiske krise og også frygt for atomkrig.

Er selv påvirket af krigen i Ukraine, og frygter for konsekvenserne det kan få for Danmark, og er angst for om krigen kommer til Danmark, så angst at jeg har siddet med tankerne idag: hvor rejser jeg hen med mine to børn og hvordan, har pt hverken pas eller bil/kørekort, og gik lidt i panik ...så læser man der er kommet 3 læk på gasrørsledninger/mulig sabotage, og tankerne køre rundt.

Tag den nu lige helt med ro. Der kommer IKKE krig til Danmark eller Vesten. Punktum.

Det eneste øv er, at priserne kommer til at stige.

Jeg er overrasket over at læse, hvor mange der rent faktisk er bange for det her.

Vi er så forbundne i verden, at det eneste, der kan ske, er proxy-krige, som der sker i Ukraine.

Der vil ikke ske noget som helst i Danmark, Europa eller Vesten.

Rusland har rigtig nok atomvåben, men på INTET andet punkt kan de militært måle sig med EU eller Nato.

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål, vil jeg gerne svare på dem. Det lyder helt vildt at overveje at rejse nogen steder.

Anmeld Citér

27. september 2022

Cerenia

Det første svar beskriver meget godt mine egne tanker.

Jeg ser ikke nyheder og vælger ikke at have opmærksomhed på frygt tanker. Jeg kan alligevel ikke gøre til eller fra og det at bekymre mig, vil ikke hjælpe noget.

Jeg har tillid til at hvis der skulle ske noget, så klarer jeg den. 
Derfor fokuserer jeg på nuet og min dagligdag og tænker meget sjældent på disse ting. 

Anmeld Citér

27. september 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg tænker rationelt og lever i nuet. Livet er for kort til bekymringer i min verden. 
også lader jeg være med at læse/se nyheder fordi de pisker en stemning op hele tiden og gør alt værre end det er. 

Anmeld Citér

27. september 2022

Anonym trådstarter

KoFy skriver:

Tag den nu lige helt med ro. Der kommer IKKE krig til Danmark eller Vesten. Punktum.

Det eneste øv er, at priserne kommer til at stige.

Jeg er overrasket over at læse, hvor mange der rent faktisk er bange for det her.

Vi er så forbundne i verden, at det eneste, der kan ske, er proxy-krige, som der sker i Ukraine.

Der vil ikke ske noget som helst i Danmark, Europa eller Vesten.

Rusland har rigtig nok atomvåben, men på INTET andet punkt kan de militært måle sig med EU eller Nato.

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål, vil jeg gerne svare på dem. Det lyder helt vildt at overveje at rejse nogen steder.

Hvis det er sabotage på gasrørledninger herhjemme og der er spottet en del droner, så synes jeg der er nogle alarmklokker der ringer.

Anmeld Citér

27. september 2022

KoFy

Anonym skriver:

Hvis det er sabotage på gasrørledninger herhjemme og der er spottet en del droner, så synes jeg der er nogle alarmklokker der ringer.

Det er jo en rørledning, der ligesom Nord Stream 2 løber fra Rusland, og de har længe skudt skylden på lækage osv. for at skrue ned for gasleverancerne.

Så at russerne saboterer rørledningen for at få det til at se ud som uheld frem for bare at lukke for gassen, er ikke så underligt.

Når gassen fra Rusland ikke flyder som normalt, skal vi jo ty til fx olie, og det er omkring boreplatforme, der er konstateret droner. Russerne vil jo gerne vide, hvad vi så gør.

Anmeld Citér

27. september 2022

321

Profilbillede for 321
KoFy skriver:

Det er jo en rørledning, der ligesom Nord Stream 2 løber fra Rusland, og de har længe skudt skylden på lækage osv. for at skrue ned for gasleverancerne.

Så at russerne saboterer rørledningen for at få det til at se ud som uheld frem for bare at lukke for gassen, er ikke så underligt.

Når gassen fra Rusland ikke flyder som normalt, skal vi jo ty til fx olie, og det er omkring boreplatforme, der er konstateret droner. Russerne vil jo gerne vide, hvad vi så gør.

Men er det ikke rørledninger hvor russerne i forvejen havde lukket for gassen til Vesten?så det ikke gør noget værre i forhold til den nuværende situation.  Eller har jeg misforstået det. ? 

Anmeld Citér

27. september 2022

Anonym trådstarter

321 skriver:

Men er det ikke rørledninger hvor russerne i forvejen havde lukket for gassen til Vesten?så det ikke gør noget værre i forhold til den nuværende situation.  Eller har jeg misforstået det. ? 

Sådan forstod jeg det også først, men når der ses så alvorligt på det, så bliver man selvfølgelig selv meget bekymret.

Anmeld Citér

28. september 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Sluk for nyhederne. Dine børn har ikke brug for en overbekymret mor. 
Jeg er meget selektiv mht nyheder. De kører slet ikke bare i baggrunden. Så kun et pressemøde med Mette under corona. Man kan lige så godt læse konklusionerne efterfølgende på 4 minutter - det giver mindre stress en en times brægen fra hende.

luk ned og nyd dit liv og børn.

De ulykker der kommer til at påvirke dig er med meget større sandsynlighed at et et familiemedlem dør eller at du bliver fyret - før end at du oplever en 3. Verdenskrig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.