nutche skriver:
nu læste jeg lige at trådstarter giver flaske.... men jeg tænker meget på dit indlæg af personlige årsager.
har nemlig selv en søn på knap 4 mdr der bliver ammet fuldt ud, og er begyndt at spise ekstra meget om natten.
jeg synes din ide lyder helt fantastisk..... men er der virkelig nogen der gør det? altså tager et par dage under dynen? for hvem sku så lave mad, vaske tøj, hente børn osv? 
ved godt jeg lyder en smule negativ..... men det er mest ment som forundring over om nogen faktisk har mulighed for bare at putte sig under dynen med sin dejlige baby.
mange hilsner Lone (som godt ku ønske sådan et par dage) 
Ja, der er bestemt nogen der gør sådan. Der findes noget der hedder ammerådgivere, og det er faktisk det de anbefaler. Jeg fik engang en meget meget sød mail fra en ammerådgiver, hvor i hun havde skrevet il min mand (som hun selvfølgelig ikke kender!) at han kunne jo ikke amme, men så var der så meget andet han kunne gøre, og nu hvor jeg havde problemer med amningen (jeg kan ikke huske om det var ved vores 2. eller 3. barn, men vi havde ihvertfald mere end et) så var det hans opgave at sørger for at der var noget let og lækkert mad i køleskabet. Noget som jeg bare kunne gå og nippe af i løbet af dagen. For jeg skulle nemlig ligge i sengen med vores baby, og skulle ikke bruge tid på at stå og smørre madder til mig selv. Det var også min mands opgave (i følge ammerådgiveren) at sørge for aftensmad, tøjvask, indkøb, lægge de store børn i seng osv. i de par dage jeg skulle bruge på at få amningen på skinner.
Jeg kunne slet ikke lide at vise min mand den mail, men gjorde det. Han tog utrolig godt imod det, og gik virkelig ind for sagen. Han købte ind, sørgede vitterlig for at der både var sødt og sund til mig, og ordnede alt det andet praktiske, og ved du hvad. Min amning kom op og stå og jeg ammede fuldt ud til over 6 mdr. Alle mine 3 børn har vejet over 10 kg når de var 6 mdr, så jeg har bestemt ikke småtspisende børn! Men det kan sagtens lade sig gøre, hvis man giver sig tid og ro, og i øvrigt lade naturen gå sin gang. (det er videnskabelig bevist at kropskontakt hud-mod-hud, øger mælkeproduktionen).
Så jeg kan kun varmt anbefale at gøre det! om ikke andet så for hyggens skyld. Det er SÅ kort tid at vores børn er små babyer, og ofte har vi så travlt med alt muligt, at vi næsten ikke når at nyde det, vi har bare alt arbejdet med det. (sådan har det ihvertfald være for mig, specielt med den første!)
Just do it!