hvornår må de få mos og vælling..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.092 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. oktober 2009

noah1

Hej..

Min dreng er 3 måneder nu. og han er sulten hele tiden..

hvornår kan man begynde og give mos og vælling.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Klumpe-dumpe

noah1 skriver:

Hej..

Hejsa,

Nu ved jeg jo ikke om du ammer fuldt ud, giver flaske eller en kombination af det?

Hvis du ammer fuldt ud kan det være en ide at give tilskud at mme, da det kan være mere mættende end brydtmælk.

Mht. mos og vælling, så anbefalder sundhedsstyrelsen at mos/grød er 4 mdr. og mener 6 mdr. ved vælling.

Men hvis din søn er meget sulten, så synes jeg du skal kontakte din spér og høre hende af mht. at starte op med grød/mos nu.

Anmeld

30. oktober 2009

noah1

Tak. . Jeg ammer ham ikke mere..   Jeg tror osse at jeg vil kontakte hende.  for han er begyndt og vågne om natten nu, og det plejer han ikke at gøre. Han har altid sovet i gennem lige fra da han var 6 uger..  og nu  skriger han for vildt.. det gør han osse om dagen, han kan spise hver 3 time højst 4 timer måske.. han må jo kun få 995 ml i flasken.. og han får langt over...  Håber at jeg må give ham mos eller vælling.

Anmeld

30. oktober 2009

LinLin

Fra 4 mdr med begge dele er jeg ret sikker på...

Anmeld

30. oktober 2009

noah1

hvorfor må de ikke få det når de er 3 måneder? måske et dumt spørgsmål...

Anmeld

30. oktober 2009

Klumpe-dumpe

noah1 skriver:

hvorfor må de ikke få det når de er 3 måneder? måske et dumt spørgsmål...

Fordi det er noget med at deres tarmer (måske) ikke er udviklet til at kan tage "alm." føde.

Min datter er født 6 uger før termin, og der siges der at man skal regne fra termins dato (-2uger) altså så skulle Malucca første starte når hun var 5 mdr. men jeg startede den dag, hun blev 4 mdr. for hun var så sulten om aften. (uden at tale med sp om det)

Men jeg kan forstille mig din dreng er en "stor" dreng. Og hvis ikke du kan få fat i din sp. så prøv dig ligeså stille frem. Giv ham et pr. skefulde over en uges tid. Og får han ikke ondt i maven af det, så kan jeg ikke se hvorfor du skulle vente.

Det er min mening som ikke er helt korrekt efter sundhedsstyrelsens anbefaldinger

Anmeld

30. oktober 2009

mor_sabina

noah1 skriver:

Hej..

Sundhedsstyrelsensanbefalinger lyder vist på mellem 4-6 mrd og helst ikke før 6 mrd men ikke meget senere.

Selv begyndte jeg dog da Philip var 3,5 måned. Men de mener at tarmsystemet ikke er færdigudviklet til at kunne fordøje fastere føde før omkring 4-6 månedersalderen.

Anmeld

30. oktober 2009

Mumto3

Har du hørt om appetitspring? Så er de sultne hele tiden ,og det eneste du skal gøre, er at holde fri i et par dage, ligge inde i sengen, nøgen, hud-mod-hud, og i løbet af 48 timer, så er din mælkeproduktion steget så meget, at han igen bliver godt mæt, og ikke vil amme hele tiden.

Hov.....nu bliver jeg helt itvivl, Ammer du fuldt ud? Anyway, selvom du både giver mme og ammer, så er det jo godt at få mælkeproduktionen op. Hvis du kun giver flaske, ja, så er det selvfølgelig ligemeget.

Ellers vil jeg bare sige: God fornøjelse! Det er dejligt at have sådan et par dage, hvor man er 100% dediceret på sit barn. Ellers er der tit så meget, man skal lige i mødregruppe, lige ordne vasketøj, lige gå tur med barnevognen. Nu skal du ikke andet end ligge og dase inde i senge, og sove med dit barn på maven, og amme, nyde, snuse, dufte, små sove, og bare hygge og forundres over det fantastiske barn I har skabt sammen!

Anmeld

30. oktober 2009

nannanadja

grød er fra 4 måneder og vælling er fra 6 måneder.

jeg begynde med grød stille og roligt fra da han var 3 ½ måned, han fik et par skeer hver dag og nu er vi gang med et måltid grød hver dag,han blir 4 måneder den 1.

og der har ikke været noget med hans mave eller noget.

min sp sage det var helt fint, for Romeo er en stor basse 4 måneder og 9,3 kg så det var ok.

Anmeld

30. oktober 2009

Lone Jakobsen

Mumto3 skriver:

Har du hørt om appetitspring? Så er de sultne hele tiden ,og det eneste du skal gøre, er at holde fri i et par dage, ligge inde i sengen, nøgen, hud-mod-hud, og i løbet af 48 timer, så er din mælkeproduktion steget så meget, at han igen bliver godt mæt, og ikke vil amme hele tiden.

Hov.....nu bliver jeg helt itvivl, Ammer du fuldt ud? Anyway, selvom du både giver mme og ammer, så er det jo godt at få mælkeproduktionen op. Hvis du kun giver flaske, ja, så er det selvfølgelig ligemeget.

Ellers vil jeg bare sige: God fornøjelse! Det er dejligt at have sådan et par dage, hvor man er 100% dediceret på sit barn. Ellers er der tit så meget, man skal lige i mødregruppe, lige ordne vasketøj, lige gå tur med barnevognen. Nu skal du ikke andet end ligge og dase inde i senge, og sove med dit barn på maven, og amme, nyde, snuse, dufte, små sove, og bare hygge og forundres over det fantastiske barn I har skabt sammen!

nu læste jeg lige at trådstarter giver flaske.... men jeg tænker meget på dit indlæg af personlige årsager.

har nemlig selv en søn på knap 4 mdr der bliver ammet fuldt ud, og er begyndt at spise ekstra meget om natten.

jeg synes din ide lyder helt fantastisk..... men er der virkelig nogen der gør det? altså tager et par dage under dynen? for hvem sku så lave mad, vaske tøj, hente børn osv?

ved godt jeg lyder en smule negativ..... men det er mest ment som forundring over om nogen faktisk har mulighed for bare at putte sig under dynen med sin dejlige baby.

mange hilsner Lone (som godt ku ønske sådan et par dage)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.