HSU og inseminering samme dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2022

Anonym trådstarter

Tidra22 skriver:

Hvor dejligt at høre!! og fedt du ikke mærkede noget af det Jeg er åbenbart meget sensitiv, for jeg var sengeliggende efter både HSU og insemination… det gjorde SÅ ondt 

Håber det ender med en positiv test

Jeg tror det er meget forskelligt, det gjorde hamrende ondt at gå instrumentet op, men selve katederet mærkede jeg ikke, det kan vidst have noget at gøre med ens livmodermund om den er snæver eller “skæv”

jeg blev desværre ikke gravid .. så nu skal jeg insemineres igen i næste uge. Denne gang med 2 store æg og en lidt mindre så håber jeg det kan øge chancerne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2022

Tidra22

Øv øv, mit endte heller ikke i en graviditet. Vi skal videre til IVF/ICSI nu, selvom vi kun har prøvet en gang. (Klinikkens anbefaling)

Håber det er gode tegn, held og lykke med det!

Anmeld Citér

17. september 2022

Anonym trådstarter

Tidra22 skriver:

Øv øv, mit endte heller ikke i en graviditet. Vi skal videre til IVF/ICSI nu, selvom vi kun har prøvet en gang. (Klinikkens anbefaling)

Håber det er gode tegn, held og lykke med det!

Må jeg spørge hvad årsagen er til at I får hjælp?

Vi får hjælp fordi min mand har nedsat sædkvalitet. Han leverede 10 mio oprenset ved 1. forsøg, så er spændt på hvordan det ser ud denne gang eller om vi skal videre ligesom jer 

håber det snart lykkes for os begge

Anmeld Citér

18. september 2022

Tidra22

Vi er uforklarligt barnløse. Min kæreste har en smule nedsat sædkvalitet, men sidst afleverede han de 15 mio som det kræves for at have “normal” sædkvalitet. Dog endte det i kun 400.000 oprenset ved swimcount før IUI. Tidligere har sæden været oprenset ved en anden teknik, og der blev der 4-5 mio. på ca. 8 mio leveret sæd. Så vi skal direkte videre til Skive, hvor de kan oprense sæden på den måde, som hans sæd bedst kan lide  Og så skal vi udredes yderligere, da vi har fået at vide, at vi på papiret sagtens burde kunne få et barn naturligt. 

Anmeld Citér

18. september 2022

Anonym trådstarter

Tidra22 skriver:

Vi er uforklarligt barnløse. Min kæreste har en smule nedsat sædkvalitet, men sidst afleverede han de 15 mio som det kræves for at have “normal” sædkvalitet. Dog endte det i kun 400.000 oprenset ved swimcount før IUI. Tidligere har sæden været oprenset ved en anden teknik, og der blev der 4-5 mio. på ca. 8 mio leveret sæd. Så vi skal direkte videre til Skive, hvor de kan oprense sæden på den måde, som hans sæd bedst kan lide  Og så skal vi udredes yderligere, da vi har fået at vide, at vi på papiret sagtens burde kunne få et barn naturligt. 

Jeg vidste faktisk ikke, at der var forskellige teknikker. 
Vi går hos en gynækolog i Silkeborg, som kun tilbyder IUI, så hvis det ikke lykkes skal vi også videre til Skive. 
har du fået noget at vide om, hvor lang ventetid der er?

Anmeld Citér

18. september 2022

Tidra22

Anonym skriver:

Jeg vidste faktisk ikke, at der var forskellige teknikker. 
Vi går hos en gynækolog i Silkeborg, som kun tilbyder IUI, så hvis det ikke lykkes skal vi også videre til Skive. 
har du fået noget at vide om, hvor lang ventetid der er?

Pudsigt! Vi har været hos Elin Poulsen i Silkeborg(: Tror det er generelt at de kun tilbyder IUI hos gynækologerne. 

De bruger en centrifuge til at oprense sæden for at teste kvaliteten de første par gange, men fordi det skal være et lukket/sterilt glas til inseminering, bruger de noget de kalder “swimcount” hvor sædcellerne selv skal svømme “til tops” hvor de så høster sædcellerne. Centrifuge-dimsen, som jeg forstår det, bruger de på fertilitetsklinikken, hvor de har maskiner der kan klare det sterilt og i et lukket system. 

Vi blev henvist i sidste uge og har allerede en tid i slutningen af oktober. Jeg tror dog vi har været meget heldige, da de egentlig har 14 ugers ventetid. Derfor overvejede vi Horsens der kun har 6 ugers ventetid. Vi endte dog med at gå med Skive, og vi er så glade for at kunne komme i gang før årsskiftet(: 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.