madplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mortiltreogmåskefire skriver:

I de institutioner mine børn har gået i er det sådan her:

mandag: grød til frokost (havre grød, risengrød, 5kornsgrød eller lign) eftermiddag er der hjemmelavet franskbrød med smør.

tirsdag: rugbrød med forskelligt pålæg (leverpostej, æg, spegepølse osv) eftermiddag hjemmelavet boller

onsdag: suppe med flute til frokost (tomat suppe, blomkålssuppe osv) eftermiddag: pizzasnegle

torsdag: en varm ret (spaghetti med kødsauce, lasagne, kartofler med laks osv) eftermiddag:koldskål med kammerjunker.

fredag: får de det samme som tirsdag.

Det er stort set det samme hver uge  børnene kan godt lide forudsigeligheden, mine børn glæder sig altid til mandag når det er grød-dag

jeg tror ikke at din arbejdsplads forventer nogen større kulinarisk oplevelse, mere at du finder noget der er børnevenligt

hvor er det fedt med så standard madplan til de små.. det er nemlig super rart i den alder med forudsigelighed når så meget andet forandrer sig inden i og omkring dem...

tusind tak for deling :) den generellle oversigt med hvilken type ret bliver skrevet ind i idé noter :) det var faktisk lige præcis sådan noget der var rart at få hjælp til at få overblik over :D

mine børns institution havde en gang også semifast madplan men den er blevet ændret pga madmodsprojektet så det er aldrig til at vide hvad de får hvilken dag.. det kan godt være frustrerende nogle dage at bruge hele dagen på at lave f.eks. lasagne for at så se at det har de fået i instutionen og derfor ikke orker det mere når de kommer hjem..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Wampires

Minime2018 skriver:

Kommunerne har nogle retningslinjer for maden i store træk. Det handler bl.a. om sukkerpolitik, hvad der er bestemt hvad børnenes mad skal være fx fiskedag, grøddag etc. Og så er der også økonomien i det samt plads. Måske du kan spørge ind til det og Google dig frem til nogle af svarene. Hvis du skal kunne løfte jobbet, skal du jo finde på noget hele tiden for at få succes med jobbet. Hvis jeg googler madplaner børnehave, får jeg nogle billedresultater med madplaner. 

held og lykke med samtalen. 

tak for ny viden :) og tak for at Google for mig :D jeg havde forventet at der ville komme alt for meget frem så derfor tænkte jeg at spørge i lidt mindre miljø end hele verden

jeg vidste ikke at det var kommunen der fastsatte ned til detaljer madplanen :)

så vidt jeg forstår så er det enefaglig der vil stå for madplan og indkøb etc og jeg skal "bare" være med til at lave det og gøre rent :) jeg tror de gerne vil se et eksempel for at få en idé om, om jeg passer ind i deres tankegang med at lave mad og om jeg har forståelse for at det altså ikke skal være sushi eller superstærk chiligryde til børnene :D

jeg må prøve at se om jeg kan se noget på kommunens hjemmeside :)

Anmeld Citér

17. august 2022

Wampires

Smil skriver:

På Instagram deler helene.sprogoee.dk ud af de madplaner hun laver i et Børnehus og det lyder så lækkert

tak for den viden :)

jge vil prøve om jeg kan fremsøge hende..

jeg er en klaphat til insta stadigvæk.. mangler virkelig en manual til at forstå det

men jeg har en profil så burde kunne se det.. på en eller anden måde

Anmeld Citér

17. august 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Wampires skriver:

tak for ny viden :) og tak for at Google for mig :D jeg havde forventet at der ville komme alt for meget frem så derfor tænkte jeg at spørge i lidt mindre miljø end hele verden

jeg vidste ikke at det var kommunen der fastsatte ned til detaljer madplanen :)

så vidt jeg forstår så er det enefaglig der vil stå for madplan og indkøb etc og jeg skal "bare" være med til at lave det og gøre rent :) jeg tror de gerne vil se et eksempel for at få en idé om, om jeg passer ind i deres tankegang med at lave mad og om jeg har forståelse for at det altså ikke skal være sushi eller superstærk chiligryde til børnene :D

jeg må prøve at se om jeg kan se noget på kommunens hjemmeside :)

Og se fx denne til inspiration https://strandhuset.com/hverdagen/madordning-i-strandhuset/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.