Min ex kan ikk accepterer min kæreste.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.525 visninger
17 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2022

Anonym trådstarter

Som overskriften siger.. så kan min ex ikk accepterer jeg har en kæreste. Eller følelsesmæssigt for mig er han ligeglad. Men han kan ikk accepterer at min kæreste skal være en del af vores søns liv. 

Han er ikk bare en ny kæreste. Vi har haft datet on/off gennem 21 år med et par års pauser imellem og hver gang vi er startet med at ses igen har det ikk været forfra, vi har ligesom bare startet hvor vi slap. Grunden til vi aldrig har gjort det fast før i tiden er fordi vi ikk har været det rigtige sted i livet på de tidspunkter. Enten er han lige blevet single ellers var jeg lige blevet single eller der har været andre ting der stod i vejen til at vi var klar til det skridt. Nu har vi fundet hinanden igen og er det helt rigtige sted i livet og 21 års følelser er strømmet ind over os. 

Er slet ikk i tvivl om at vi er rigtige for hinanden. Jeg har mødt hans ældste datter og har taget hende til mig med det samme og omvendt. 

problemet er at sidst jeg havde en kæreste min søn mødte (og eneste kæreste han har mødt skal lige siges) snakkede min ex ikk til mig i alt den tid vi var sammen. Det gør at jeg er rigtig bange for at det samme sker nu. Fordi jeg jo selvfølgelig ønsker et godt samarbejde med min søns far. 

jeg ved ikk hvorfor at han ikk kan accepterer det. For han ved at jeg aldrig nogensinde ville tillade nogen anden mand at skubbe far ud på sidelinjen eller noget som helst. Han er en fantastisk god far og vores søn forguder ham. 
hvis han fik en ny kæreste på et tidspunkt. Så ville jeg bare være rigtig glad for hans vegne og stole på hans dømmekraft omkring at hun ville passe på vores dreng og behandle ham med kærlighed og respekt. 

Min kæreste har en anden datter på samme alder som vores søn og vi har talt om at tage på legeplads så de to kan mødes og på den måde jeg møder hende og han møder ham. 

men hvordan pokker siger jeg det til min ex uden at ødelægge vores samarbejde ? 

Undskyld det blev lidt langt og måske lidt rodet. Men tak fordi du læste med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2022

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg skal lige være med her, du har datet din nuværende kæreste on and off igennem de sidste 21 år? Hvis det ikke er en skrive fejl, og din søn ikke er voksen, så betyder det, at du har haft et forhold med din x-kæreste og fået barn med ham, i en periode hvor du og din nuværende kæreste har været off?

Hvis det forholder sig sådan, sådan jeg måske godt sætte mig ind i, at din x-kæreste vil have svært ved at fordøje det. Måske sidder han med en følelse af, at du "kun" har været sammen med ham, imens du ventede på din nuværende kæreste.? Det betyder ikke, at jeg syntes det er i orden, hvis han ikke kan skille tingene ad - forhold og forældreskabet. Jeg har ingen gode råd, andet end du må tage en snak med din x-kæreste og forklare ham, at dit "nye" forhold, ikke betyder at han vil miste noget i forhold til sin søn, og hans fra-rolle, er der ingen der kan tage fra ham. 

Du er jo nødt til at snakke med ham, da du ikke kan holde det hemmeligt for evigt.

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

Jeg skal lige være med her, du har datet din nuværende kæreste on and off igennem de sidste 21 år? Hvis det ikke er en skrive fejl, og din søn ikke er voksen, så betyder det, at du har haft et forhold med din x-kæreste og fået barn med ham, i en periode hvor du og din nuværende kæreste har været off?

Hvis det forholder sig sådan, sådan jeg måske godt sætte mig ind i, at din x-kæreste vil have svært ved at fordøje det. Måske sidder han med en følelse af, at du "kun" har været sammen med ham, imens du ventede på din nuværende kæreste.? Det betyder ikke, at jeg syntes det er i orden, hvis han ikke kan skille tingene ad - forhold og forældreskabet. Jeg har ingen gode råd, andet end du må tage en snak med din x-kæreste og forklare ham, at dit "nye" forhold, ikke betyder at han vil miste noget i forhold til sin søn, og hans fra-rolle, er der ingen der kan tage fra ham. 

Du er jo nødt til at snakke med ham, da du ikke kan holde det hemmeligt for evigt.

Ja det er rigtigt. Altså jeg var kærester med min ex (S for nemhedens skyld) og fik barn med ham mens min nye kæreste (T) var off. Men T og jeg havde slet ikk talt sammen i et par år da jeg var med S. Og S ved slet ikke at det er T jeg er kærester med. Kun at jeg har fået en kæreste.   T og jeg har aldrig været rigtig kærester før. Men kun datet i perioder. Men har kendt hinanden i 21 år siden. Vores søn er 7 år. 
giver det mere mening? Ikke altid så nemt at forklare på skrift. 

Så tænker ikk det kan have noget med fordøjelsen at gøre. For som sagt så talte han slet ikk til mig da jeg havde en anden kæreste for 4 år siden. Og det var ikke T. 

jeg vil selvfølgelig tale med S og netop fortælle at der aldrig er nogen der vil ændre sig i forhold til hans forhold til hans søn. Det er T heller ikke interesseret i og har også tilbudt at hvis det er nemmere for S vil han gerne møde ham først så han kan se hvad han er for en og vise at han ikke er interesseret i at tage hans far rolle. Han vil kun være bonus. 
ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det. 

og vi på ingen måde holde det hemmeligt. T kommer ikke til at møde min søn uden S ved det først.

Anmeld Citér

12. august 2022

Kontrast

Bare lige for at få det ind med skeer, så du har ikke været din søns far utro med din nuværende kæreste? Hvis det ikke er det, der er tale om, synes jeg, at din ekskæreste opfører sig barnligt. Din nuværende kæreste kunne være en positiv tilføjelse til din søns liv, en sød og kærlig voksen som kan have oplevelser med ham og ovenikøbet bidrage med en bonussøster. Kan du slet ikke forklare din eks, at der INGEN risiko er for, at han bliver kørt ud på et sidespor? 

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Bare lige for at få det ind med skeer, så du har ikke været din søns far utro med din nuværende kæreste? Hvis det ikke er det, der er tale om, synes jeg, at din ekskæreste opfører sig barnligt. Din nuværende kæreste kunne være en positiv tilføjelse til din søns liv, en sød og kærlig voksen som kan have oplevelser med ham og ovenikøbet bidrage med en bonussøster. Kan du slet ikke forklare din eks, at der INGEN risiko er for, at han bliver kørt ud på et sidespor? 

Nej aldrig nogensinde. Havde slet ikk kontakt med min nuværende kæreste da han og jeg var sammen. Det var derimod min ex der var mig utro og også grunden til at vi gik fra hinanden. 

jeg ved det ikke. Det håber jeg da. For præcis den tilgang du beskriver er sådan jeg selv ville imødekomme hans nye kæreste når han får en.

ved heller ikk om det er det hans problem er. Altså frygten for at blive kørt ud på et sidespor. Det er bare den eneste forestilling jeg kan have kunne være grunden. For følelser for mig er der ingen af mere. Så det kan ikk være det ihverfald.  

Anmeld Citér

12. august 2022

huda

At din eks vælger at blive fornærmet over, at du har en ny kæreste, er ikke dit problem søde, det er hans. I er ikke sammen længere, og livet må jo gå videre

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

Hvordan har i fortalt jeres børns fædre når du har mødt en ny der skulle møde børnene ?

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

huda skriver:

At din eks vælger at blive fornærmet over, at du har en ny kæreste, er ikke dit problem søde, det er hans. I er ikke sammen længere, og livet må jo gå videre

Tak.

Det er egentlig også sådan jeg tænker det. Men ønsker jo selvfølgelig bare ikke at få et dårligt samarbejde med ham fordi han bliver fornærmet eller føler sig truet eller sådan noget. 

Uanset hvad kommer min kæreste til at møde min søn. Jeg ved bare ikk hvordan jeg skal fortælle min ex det så han ikk bliver alt for sur. 

Anmeld Citér

12. august 2022

huda

Anonym skriver:

Tak.

Det er egentlig også sådan jeg tænker det. Men ønsker jo selvfølgelig bare ikke at få et dårligt samarbejde med ham fordi han bliver fornærmet eller føler sig truet eller sådan noget. 

Uanset hvad kommer min kæreste til at møde min søn. Jeg ved bare ikk hvordan jeg skal fortælle min ex det så han ikk bliver alt for sur. 

Bare gør det klart for ham, at din nye kæreste kender sin plads og på ingen måde prøver at overtage far-rollen for jeres søn. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

huda skriver:

Bare gør det klart for ham, at din nye kæreste kender sin plads og på ingen måde prøver at overtage far-rollen for jeres søn. 

Hmm ja. Må vel bare prikke hul på bylden ogsp tage det som det kommer og lave ham fordøje det i hans tempo. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.