Far er syg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg vil lige opdatere.

Vi havde lægesamtale i går.

Far er stadig alvorligt syg 

Men for første gang sagde lægen , at hun ikke længere så ham i livsfare.

Der ligger stadig et langt forløb forude . Mindst en måneds indlæggelse endnu. Og han bliver aldrig helt rask.

Hans bugspytkirtel skrumper , og dør stille og roligt. Ansamlingen vil ikke rigtig mindskes, så nu skal han til Ålborg og have en stent sat ind imellem ansamling og mavesæk.

Han har fået diabetes og skal fx tage enzymer til fordøjelse for altid. Og en masse anden medicin for at få et tålelig liv.

Han vil altid være tilknyttet sygehuset , og skal gå til mange kontroller oh undersøgelser fremover.

Hans levelængde er formindsket med mange år . ( ja det lyder voldsomt, men vi bad om at få alt på bordet) 

Han kan endnu ikke spise , og får alt hans ernæring via drop og sonde.  

Men opkastninger er stoppet . Vægttab er stoppet . ( efter næsten 30 kg ) Han lever og vi er så taknemmelige for at han stadig er her .

Tak for jeres søde beskeder . Det har været rart at kunne læsse af herinde. 

Tak for jer der spurgte , og tak for jer der bad for ham.

I skal alle vide , at det gør en forskel at fremmede udviser omsorg .

Tak .

tak for opdateringen..

jeg føler din lettelse med at han er udenfor livsfare i det mindste..

ej puha en svær situation at stå i...

masser af positive tanker herfra...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2022

KoFy

Anonym skriver:

Jeg vil lige opdatere.

Vi havde lægesamtale i går.

Far er stadig alvorligt syg 

Men for første gang sagde lægen , at hun ikke længere så ham i livsfare.

Der ligger stadig et langt forløb forude . Mindst en måneds indlæggelse endnu. Og han bliver aldrig helt rask.

Hans bugspytkirtel skrumper , og dør stille og roligt. Ansamlingen vil ikke rigtig mindskes, så nu skal han til Ålborg og have en stent sat ind imellem ansamling og mavesæk.

Han har fået diabetes og skal fx tage enzymer til fordøjelse for altid. Og en masse anden medicin for at få et tålelig liv.

Han vil altid være tilknyttet sygehuset , og skal gå til mange kontroller oh undersøgelser fremover.

Hans levelængde er formindsket med mange år . ( ja det lyder voldsomt, men vi bad om at få alt på bordet) 

Han kan endnu ikke spise , og får alt hans ernæring via drop og sonde.  

Men opkastninger er stoppet . Vægttab er stoppet . ( efter næsten 30 kg ) Han lever og vi er så taknemmelige for at han stadig er her .

Tak for jeres søde beskeder . Det har været rart at kunne læsse af herinde. 

Tak for jer der spurgte , og tak for jer der bad for ham.

I skal alle vide , at det gør en forskel at fremmede udviser omsorg .

Tak .

Det er den bedste nyhed, jeg har fået i dag.

Fortsatte tanker til jer og held og lykke.

Anmeld Citér

1. september 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil

Alle gode ønsker fremover

Anmeld Citér

1. september 2022

Anonym_2020

Alle gode ønsker til jer Iben svær situation ❤️

Anmeld Citér

10. september 2022

esioul

Anonym skriver:

Hans ansamling er 13 cm lang og mindsker ikke  som den burde. 

Han er blevet opereret igen her til morgen , h or de har prøvet at sættet drænet dybere og fra en anden vinkel.

Han er bange og græder meget .

Og selv om vi ikke er troende , har der været en præst for at tale med ham. 

I håb om at det kan give ham noget ro.

De har ikke opgivet ham . Men som de siger  Så har de snart ikke flere kort at spille.

Hans bugspytkirtel skrumper og er helt død.

Så lige nu handler det om at han ikke dør af sult.

Sonde I tolvfingertarmen, og drop med ernæring ind i hovedpulsåren. 

Og det ser ud til at have stoppet vægttab pt.

Så det er da lidt godt nyt....

Tak fordi du spurgte. 

Hvordan går det hos jer?

Anmeld Citér

23. september 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hans ansamling er 13 cm lang og mindsker ikke  som den burde. 

Han er blevet opereret igen her til morgen , h or de har prøvet at sættet drænet dybere og fra en anden vinkel.

Han er bange og græder meget .

Og selv om vi ikke er troende , har der været en præst for at tale med ham. 

I håb om at det kan give ham noget ro.

De har ikke opgivet ham . Men som de siger  Så har de snart ikke flere kort at spille.

Hans bugspytkirtel skrumper og er helt død.

Så lige nu handler det om at han ikke dør af sult.

Sonde I tolvfingertarmen, og drop med ernæring ind i hovedpulsåren. 

Og det ser ud til at have stoppet vægttab pt.

Så det er da lidt godt nyt....

Tak fordi du spurgte. 

Kære anonym.

Hvordan går det ved jer? Håber der er kommet lidt fremgang for jer? 

Anmeld Citér

23. september 2022

Anonym trådstarter

Torsdag d 8 sep blev far kørt til Aalborg for at få en stent sat ind imellem ansamling og mavesæk .

Operationen gik godt, og far spiste en ostemad. 

Han ringede og var så glad , fordi han for første gang i lang tid kunne spise uden kvalme.

Han blev kørt tilbage ,og i ambulancen fik han stærk kvalme.

De gav ham kvalmestillende , og nåede tilbage inden han blev yderligere dårlig. 

Oppe på stuen kom sygeplejersker for at " rigge" ham til og han bad om en pose fordi han fik det dårligt. 

Ud af det blå kastede han voldsomt op , og sygeplejersken fortalte at der stod 1 L blod ud over det hele.

Hun trykkede øjeblikkelig på nødkald, og folk kom løbende. 

Far blev stukket i arme og hænder for at finde indgange til blodtransfusion. 

De løb med båren , og jeg fik kl 23 et opkald... Jeg går afvide at far kaster blod op , men de har kontrol over det . Og lover at ringe hvis det ændre sig... 

På operationsstuen lavede en en kikkertundersøgelse og fandt massiv blødning i bughulen

De sugede og skyllede og fik det under kontrol og han var stabil.

Kirurg forlader operationsstuen og når kun lige 2 skridt ud da de råber hende tilbage. 

Far crasher og hans mave vokser voldsomt. 

Kirurgen tilkalder mere hjælp , og lukker ham hurtigt op.

Og ud står det med blod.. de kæmper i 4 timer , og redder hans liv

Han får 15 poser blod og 5 poser trombocytter . Der bliver fløjet ekstra blod ind fra Skejby . Og de finder endelig blødningen som stammer fra hans hovedpulsåre 

Far kommer på intensiv , og ligger i respirator. Der er kl 03.20.

Jeg vågner næste morgen , og forsøger at ringe til far . Har jo intet opkald fået så tror alt er ok.

Han tager ikke tlf og jeg ringer til afd.

Og bliver først der klar over at min mand ligger i kritisk tilstand i respirator. 

Jeg bryder sammen og får først kl 8 fat i hjælp til at tage mine børn

Kører derind og først kl 9 ser jeg min mand ligge i respirator.

Ingen har på noget tidspunkt kontaktet mig.... og jeg er rasende. 

Kræver at tale med en læge , og truer med sagsanlæg og medierne .

Der kommer hurtigt en læge , og først der får jeg hele forløbet af vide. Og samtidig af vide at de næste døgn er de kritiske. 

Kort fortalt så er jeg uafbrudt på intensiv I 3 døgn indtil jeg der tør forlade ham lidt.

Han bliver vækket . Og er uden kræfter i flere  dage hvor han bliver liftet og får  ilt og næring. Smertestillende og antibiotika. 

Far er efter omstændighederne i bedring, og de regner med at han snart kan komme tilbage på afd igen. 

Det der er sket er at ansamling har tæret på karvæggen og fordi den var så stor har trykket holdt blødningen inde. Og da de så sætter stent mindsker trykket og blodet fosser ud.

Han er så heldig at han når tilbage,og endnu mere heldig at han ikke når ud af bedøvelse før han crasher. 

Der drejede sig om få min inden han ville have været væk.  Og heldigvis var der dygtige læger og kirurger på vagt den nat.

Nu kæmper far videre og han skal nok vinde den her kamp.

Nu kan det kun gå fremad.

Jeg skal nok opdatere når jeg kan . Og tak for jer der tænker på os.

Det betyder meget her i vores livs kamp.

Anmeld Citér

23. september 2022

KoFy

Anonym skriver:

Torsdag d 8 sep blev far kørt til Aalborg for at få en stent sat ind imellem ansamling og mavesæk .

Han ringede og var så glad , fordi han for første gang i lang tid kunne spise uden kvalme.

Oppe på stuen kom sygeplejersker for at " rigge" ham til og han bad om en pose fordi han fik det dårligt. 

Ud af det blå kastede han voldsomt op , og sygeplejersken fortalte at der stod 1 L blod ud over det hele.

De løb med båren , og jeg fik kl 23 et opkald... Jeg går afvide at far kaster blod op , men de har kontrol over det . Og lover at ringe hvis det ændre sig... 

På operationsstuen lavede en en kikkertundersøgelse og fandt massiv blødning i bughulen

Kirurg forlader operationsstuen og når kun lige 2 skridt ud da de råber hende tilbage. 

Han får 15 poser blod og 5 poser trombocytter . Der bliver fløjet ekstra blod ind fra Skejby . Og de finder endelig blødningen som stammer fra hans hovedpulsåre 

Jeg vågner næste morgen , og forsøger at ringe til far . Har jo intet opkald fået så tror alt er ok.

Og bliver først der klar over at min mand ligger i kritisk tilstand i respirator. 

Der kommer hurtigt en læge , og først der får jeg hele forløbet af vide. Og samtidig af vide at de næste døgn er de kritiske. 

Kort fortalt så er jeg uafbrudt på intensiv I 3 døgn indtil jeg der tør forlade ham lidt.

Han bliver vækket . Og er uden kræfter i flere  dage hvor han bliver liftet og får  ilt og næring. Smertestillende og antibiotika. 

Far er efter omstændighederne i bedring, og de regner med at han snart kan komme tilbage på afd igen. 

Det der er sket er at ansamling har tæret på karvæggen og fordi den var så stor har trykket holdt blødningen inde. Og da de så sætter stent mindsker trykket og blodet fosser ud.

Han er så heldig at han når tilbage,og endnu mere heldig at han ikke når ud af bedøvelse før han crasher. 

Der drejede sig om få min inden han ville have været væk.  Og heldigvis var der dygtige læger og kirurger på vagt den nat.

Hold da op!

Det er umuligt at sætte sig ind i jeres situation, men hvor har det forløb budt på mange voldsomme episoder.

Jeg kan godt forstå, du var rasende over ikke at have hørt noget - men det er trods alt godt, at det er deres kommunikations-evner, der halter, og ikke deres kirurgi.

Alt mulig held og lykke til dig, din mand og børn - jeg vil fortsætte med at bede for jer og tænke på jer.

Anmeld Citér

24. september 2022

Kastanje

Helt vanvittig situation. Det er jo næsten ikke engang til at opdigte hvis man skulle. 
Føler med jer!  Alle gode tanker og bønner.

Anmeld Citér

24. september 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har ingen ord tilbage..

jeg tager hatten af for at du kan finde overskuddet til at opdatere os herinde der tænker på Jer i en situation som du står i..

det er vanvittigt hvad du og din familie har været igennem...

jeg sender al den positive energi jeg overhovedet kan jeres vej...

kram herfra...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.