Hårdt at se andre gravide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.797 visninger
18 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2022

Anonym trådstarter

Hej søde damer derude. 

Grundet lav sædkvalitet har det ikke lykkes min mand og jeg at få en fælles baby trods vi har prøvet længe. Vi venter på at blive indkaldt til hjælp fra sygehuset. 

Vores store drøm er intet andet end en lille baby. Jeg ved man ikke skal tænke for meget over det og så videre men det er nemmere sagt end gjort trods det er også noget vi har prøvet. 

Jeg synes det er mega hårdt at se andre gravide jeg misunder dem så galt. Alt fra gravide til annoncer graviditet og små babyer. 

Jeg bliver så ked af det når jeg får en negativ test.. er det kun mig som har det sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2022

Anonym

Kender det så godt, min kæreste og jeg brugte 2 år på at blive gravide, var igennem gentagende og alle blev bare gravide omkring og nogle nåede endda at få barn nummer 2. Det hårdeste var da folk i den nærmeste familie blev gravide og vi ikke gjorde. 

Det skal nok komme

Anmeld Citér

5. august 2022

Mrs.

Kender det så godt

vi prøvede også i over 2 år, min mand har svært nedsat sædkvalitet (ca kun hver anden prøve har der været bare et par enkelte celler i), og jeg har pcos. Vi fik afvide chancen for en naturlig graviditet var 1:1.000.000… Vi ventede på hjælp til at blive gravide, da vi fik indkaldelsen fik vi ro i hovedet og indstillede os på nu var det, det der skulle ske. 
1 måned inden samtale, stod jeg med en positiv graviditetstest, og i dag har vi en lille pige på 2 måneder

håber for jer det snart sker og i får jeres bebs det er så hårdt at vente, men det er det hele værd når man endelig står med sin baby i armene! Ønsker jer al held og Lykke

Anmeld Citér

5. august 2022

BlobBob

Jeg kender det så godt. Jeg frygter allerede jul, fordi min kusine og min fætters kæreste er gravide. Jeg aborterede sidste år og to gange i år, og tanken om at jeg skulle have haft en baby eller en stor mave denne jul, kombineret med at holde jul med andre gravide er forfærdelig. 

Jeg tager mig selv i at tage afstand fra de gravide jeg har i mit netværk. Og jeg føler mig som et meget lille menneske, for jeg har så svært ved at være glade på deres vegne. Min egen sorg og misundelse har det med at overskygge de positive følelser.

Anmeld Citér

6. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kender det så godt, min kæreste og jeg brugte 2 år på at blive gravide, var igennem gentagende og alle blev bare gravide omkring og nogle nåede endda at få barn nummer 2. Det hårdeste var da folk i den nærmeste familie blev gravide og vi ikke gjorde. 

Det skal nok komme

Tusind tak for de søde ord. ��

Anmeld Citér

6. august 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Kender det så godt

vi prøvede også i over 2 år, min mand har svært nedsat sædkvalitet (ca kun hver anden prøve har der været bare et par enkelte celler i), og jeg har pcos. Vi fik afvide chancen for en naturlig graviditet var 1:1.000.000… Vi ventede på hjælp til at blive gravide, da vi fik indkaldelsen fik vi ro i hovedet og indstillede os på nu var det, det der skulle ske. 
1 måned inden samtale, stod jeg med en positiv graviditetstest, og i dag har vi en lille pige på 2 måneder

håber for jer det snart sker og i får jeres bebs det er så hårdt at vente, men det er det hele værd når man endelig står med sin baby i armene! Ønsker jer al held og Lykke

Tak for dit svar og hvor fantastisk at det lykkes for jer trods oddsene! �� Så skønt! Vi håber også det snart sker for os. Vi fik beskeden om at det godt kunne ske naturligt men sandsynligheden ikke er særlig stor. Så vi håber på det bedste ����

Anmeld Citér

6. august 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Tak for dit svar og hvor fantastisk at det lykkes for jer trods oddsene! �� Så skønt! Vi håber også det snart sker for os. Vi fik beskeden om at det godt kunne ske naturligt men sandsynligheden ikke er særlig stor. Så vi håber på det bedste ����

Min egen læge sagde til 5-ugers undersøgelse af vores datter, at lægerne giver et bud, men nogengange ved naturen bare mere end lægerne

Anmeld Citér

6. august 2022

Anonym trådstarter

BlobBob skriver:

Jeg kender det så godt. Jeg frygter allerede jul, fordi min kusine og min fætters kæreste er gravide. Jeg aborterede sidste år og to gange i år, og tanken om at jeg skulle have haft en baby eller en stor mave denne jul, kombineret med at holde jul med andre gravide er forfærdelig. 

Jeg tager mig selv i at tage afstand fra de gravide jeg har i mit netværk. Og jeg føler mig som et meget lille menneske, for jeg har så svært ved at være glade på deres vegne. Min egen sorg og misundelse har det med at overskygge de positive følelser.

Puha det er altså også hårdt når andre i familien bliver gravide. Jeg er fx stoppet med at gå ind og følge terminsgruppe og den slags fordi jeg har det som dig. Det brændende ønske om en lille en er bare så stor at man bliver misundelige på andre.

Anmeld Citér

6. august 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Min egen læge sagde til 5-ugers undersøgelse af vores datter, at lægerne giver et bud, men nogengange ved naturen bare mere end lægerne

Håber da naturen vil være med os. Min mand har ingen børn og vil så gerne have et sammen med mig og jeg har dog et fra et tidligere forhold men vil super gerne have et med min mand naturligvis. Nu har jeg endelig fundet en mand jeg vil have mine børn med og ham jeg vil leve med resten af mine dage. Så det hårdt lige pludselig at gå fra sagtens kunne få børn med min ex til at gå fra at kæmpe med det med min nye mand

Anmeld Citér

6. august 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hej søde damer derude. 

Grundet lav sædkvalitet har det ikke lykkes min mand og jeg at få en fælles baby trods vi har prøvet længe. Vi venter på at blive indkaldt til hjælp fra sygehuset. 

Vores store drøm er intet andet end en lille baby. Jeg ved man ikke skal tænke for meget over det og så videre men det er nemmere sagt end gjort trods det er også noget vi har prøvet. 

Jeg synes det er mega hårdt at se andre gravide jeg misunder dem så galt. Alt fra gravide til annoncer graviditet og små babyer. 

Jeg bliver så ked af det når jeg får en negativ test.. er det kun mig som har det sådan?

Som du kan læse, er det helt normalt at have det som du har det

Vi forsøgte i 2 år, mistede 3 gange undervejs lige efter hinanden, og var i udredning for gentagne graviditetstab. Alle vores prøver så rigtig fine ud, udover jeg fik konstateret for lavt stofskifte (kom i behandling med det samme for det). 

Jeg var glad på andres vegne, men så ulykkelig på vores egne
Denne sommer skulle jeg være startet i hormonbehandling, og vi skulle have lidt yderligere undersøgelser hvis ikke jeg blev gravid. 

Skæbnen ville, at 4. gang gang var lykkens gang for os, og er nu 28+5 (som et forsøg, fik jeg Lutinus fra positiv test til og med 12+3 tror jeg det var). 

Husk: du er ikke alene ♥️ Sender et virtuelt kram, og håber  det snart lykkedes jer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.