Spørgsmål til/om svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det der ville jeg også få fniller af.

Men jeg tænker også på, at hvad siger din mand? Du skriver, at hun også ringer dagligt til ham. Og han måske også er hjemme, når hun dropper ind efter arbejde. Hvis han synes, det er alletiders, så er den svær. Men hvis I er på samme side, så ville jeg da få ham til at snakke med sin mor på en pæn måde.

Hvor gammel er jeres barn? Kunne svigermor fx hente en fast dag om ugen eller noget andet? Altså give hende noget også og ikke kun tage, når snakken skal tages. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2022

Nysgerrigforældertilflere

Det der ville jeg også få fniller af.

Men jeg tænker også på, at hvad siger din mand? Du skriver, at hun også ringer dagligt til ham. Og han måske også er hjemme, når hun dropper ind efter arbejde. Hvis han synes, det er alletiders, så er den svær. Men hvis I er på samme side, så ville jeg da få ham til at snakke med sin mor på en pæn måde.

Hvor gammel er jeres barn? Kunne svigermor fx hente en fast dag om ugen eller noget andet? Altså give hende noget også og ikke kun tage, når snakken skal tages. 

Jeg har ikke skrevet noget om en mand

Min kone tager imod størstedelen af opkaldene fra sin mor. Jeg gider ikke tale i telefon medmindre der er en specifik besked der skal leveres, og når det er gjort er samtalen slut.

Hun spørger ikke før hun kommer, eller jo.. men så ringer hun til min kone og siger noget a la: "jeg er alligevel lige på vej, jeg kigger ind om 5 minutter". Og så må jeg bare acceptere at min husfred ændres.

Anmeld Citér

2. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Nysgerrigforældertilflere skriver:

Min kone tager imod størstedelen af opkaldene fra sin mor. Jeg gider ikke tale i telefon medmindre der er en specifik besked der skal leveres, og når det er gjort er samtalen slut.

Hun spørger ikke før hun kommer, eller jo.. men så ringer hun til min kone og siger noget a la: "jeg er alligevel lige på vej, jeg kigger ind om 5 minutter". Og så må jeg bare acceptere at min husfred ændres.

Beklager, det var pr. automatik, at jeg skrev mand. 

Men hvad mener din kone så om de mange opkald og besøg? Et er at hun besvarer de fleste opkald, men er hun glad for de mange opkald og besøg eller er det også for meget for hende? For det var jo mest nærliggende, at hun så snakker med sin mor om det.

Anmeld Citér

2. august 2022

drabo

Profilbillede for drabo
Nysgerrigforældertilflere skriver:

Men så hvad siger din kone til det. Det er nemmest, hvis i er enige for hvis hun synes besøg af sin mor er hyggeligt, så kan det blive op af bakke at ændre.

så først må du tage den med hende og snakke om hvordan det påvirker dig, og så finde frem til et kompromis i kan leve med begge to, og derefter må din kone så forklare sin mor “de nye regler”.

det er nemmest hvis i er enige først, så det er jeres hus jeres regler fremfor det bliver dig mod din kone og hendes mor.

Anmeld Citér

2. august 2022

Nysgerrigforældertilflere

Min hustru synes vist det er meget hyggeligt.

Hun er enebarn, og følgeligt er mine børn min svigermors eneste børnebørn.

Men altså, 2+ daglige samtaler og ditto besøg - det kommer jeg aldrig til at forstå. Jeg har kommunikation med min familie max 2 gange om måneden - der kan jo ikke nå at ske flere ting af vigtighed nok til de kræver samtale.

Jeg vil helst ikke blande mig i hvordan de har brug for at omgås hinanden. Men det gør jo indtog i mit hjem og min hverdag. Når min svigermor er her opfører mine børn og hustru sig anderledes, og ligeledes når hun er i røret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.